مقایسه رنو ساندرو استپ وی با دنا ،دنا بخرم یا ساندرو +تصاویر

0

مقایسه دنا پلاس و ساندرو استپ وی ،مقایسه ساندرو و دنا پلاس .دنا بخرم یا ساندرو ،مقایسه رنو ساندرو استپ وی با دنا ،مقایسه دنا با ساندرو استپ وی .مقایسه رنو ساندرو استپ وی با دنا پلاس ،دنا یا رنو ساندرو،دنا بهتر است یا ساندرو ،بررسی دو خودروی محبوب

بازار ایران در یک طرف این مقایسه ایران خودرو دنا قرار دارد که جدیدترین محصول این شرکت ایرانی و وارث تاج و تخت سمند و سایر محصولات مشابه با سمند می باشد، و در آنسوی میدان نیز رنو ساندرو قرار دارد که به تازگی وارد بازار شده است و تقریباً بی دلیل محبوب شده و اختلاف قیمت نجومی بین قیمت کارخانه و قیمت بازار، توجه خریداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

مقایسه دنا با ساندرو استپ وی دنا بهتر است یا ساندرو دنا یا رنو ساندرو دنا بخرم یا ساندرو مزایا و معایب دنا پلاس قیمت رنو ساندرو استپ وی مشخصات ساندرو استپ وی مزایا و معایب رنو ساندرو حجم صندوق عقب ساندرو قیمت دنا پلاس مشخصات دنا پلاس مقایسه خودرو

ساندرو به عنوان خودرویی باکیفیت، پاسخگوی انتظارات مشتریان است و در مقایسه با رقبای همکلاس خود، اطمینان خاطر و آرامش زیادی برای راننده و سرنشینان به همراه دارد.

خودروی دنا یکی از محصولات شرکت ایران خودرو است که در واقع سمند بهینه شده با فیس لیفت عمده است که قرار بود جایگزین خودروهای پژو ۴۰۵ و سمند شود.

این خودرو قرار بود سال ۱۳۹۱ وارد بازار داخلی و جهانی گردد که در حال حاضر عملی نشده‌است. این محصول به وسیله مهندسان ایرانی و بدون حمایت‌های خارجی و با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات ایران خودرو طراحی شده‌است. مدل‌های خودرو دنا شامل ال‌ایکس با موتورهای ای‌اف۷ بنزینی و پایه گازسوز و ای‌ال‌ایکس با موتور ای‌اف۷ توربوشارژ است که در حال حاضر تولید موتور EF7 توربو شارژر منتفی شده است و موتور XUM جایگزین آن شده است. تفاوت مدل‌های خودرو دنا علاوه بر موتور، درسیستم‌هایی همچون رینگ، فرمان برقی، آیینه برقی تاشو، چراغ‌های مه‌شکن، رنگ تریم داخلی، کیسه هوای جانبی صندلی می‌باشد.

در بخش جعبه دنده این دو خودرو : هم می توان به راحتی رانندگی با دنده اتوماتیک، رنو ساندرو اشاره کرد و هم نمی توان از لذت رانندگی با دنده دستی ۵ سرعت، دنا اشاره ای نکرد و این بخش به سلیقه هر فرد بستگی دارد.

بررسی رنو ساندرودر شرایطی انجام شد که بازار خودرو نیاز مبرمی به خودروهای جدید در حوزه ی هاچبک داشت. این محصول به خوبی توانست با رقبای هم کلاس خود رقابت کند و اطمینان خاطر و آرامش زیادی را برای رانندگان به ارمغان بیاورد. کیفیت بالای قطعات و مونتاژ ساندرو باعث شد تا این خودرو بتواند حضور خوبی در بازار داشته باشد و حجم زیادی از تعریف و تمجید هایی که ارزششان بالاتر از هر گونه تبلیغات است نصیب خود کند. در ابتدا به نقاط مثبت این خودرو به نسبت دنا اشاره می کنیم و سپس با عنوان کردن نکات منفی آن مقاله را به پایان می بریم.

ساندرو جادار است! جادار بودن این خودرو نسبت به دنا از مواردی است که باعث تعجب می شود. در حالی که بدنه ی دنا بزرگتر از ساندرو می باشد اما هاچبک کوچک فضای بیشتری برای بار در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. به همین دلیل امتیاز مربوط به طراحی فضای داخلی و راحتی سرنشینان در داخل خودرو به ساندرو تعلق می گیرد.

مورد دوم به شتاب خودرو مربوط می شود. این خودرو نسبت به دنا پر شتاب تر و چابک تر می باشد و علاوه بر ویژگی های فنی بدنه ی سبک تر ساندرو نیز در این موضوع تاثیر گذار بوده است. رنو ساندرو در ۱۱.۵ ثانیه می تواند از صفر به صد برسد در حالی که دنا در ۱۲.۳ ثانیه می تواند به همین میزان به سرعتش بیافزاید. دنا با وزنی در حدود ۱۲۵۸ کیلوگرم ۱۱۲ کیلوگرم از ساندرو سنگین تر است.

به عنوان سومین مورد مثبت در این زمینه می توان به بازار فروش بهتر ساندرو اشاره کرد. محبوبیت و هاچ بک بودن این خودرو باعث شده است تا به نسبت دنا خوش فروش تر باشد. برای بسیاری از افراد این مسئله دارای اهمیت زیادی است و اعتقاد دارند باید حتما خودرویی را خریداری کنند که در صورت تعویض دچار مشکل نشوند و به راحتی بتوانند آن را به پول تبدیل کنند.

و در آخر نقاط منفی ساندرو 
موتور قوی تر دنا! دنا نسبت به ساندرو نیروی محرکه بیشتری را می تواند تولید کند. حجم موتور این خودرو ۱۶۴۵ سی سی است و قادر است توانی برابر با ۱۱۴ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ تولید کند. در صورتی که ساندرو با حجم ۱۵۹۸ سی سی تنها قادر است ۱۰۵ اسب بخار تولید کند. در نهایت نمی توان این قضیه را انکار کرد که نیروی تولیدی ساندرو زودتر به چرخ ها منتقل می شود و شاید به همین دلیل است که موتور ساندرو نسبت به دنا ضعیف تر به نظر نمی آید. حداکثر سرعت این خودرو با تنظیمات مخصوص کارخانه ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است که نسبت به دنا ۲۰ کیلومتر کمتر است. اگر با دنا رانندگی می کنید قادر هستید با فشار دادن پدال گاز تا ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرید. نکته ی آخری که در مورد این خودرو وجود دارد به طراحی آن مربوط می شود و عده ای اعتقاد دارند طراحی رنو ساندرو مربوط به ۸ سال پیش است و قدیمی به نظر می رسد اما طرفداران این خودرو اعلام کرده اند که چون سادگی سرلوحه طراحی در خودروهای فرانسوی است، ساندرو به نسبت دیگر خودروها دیرتر قدیمی می شود و همچنان از ظاهر جذاب و زیبایی برخوردار است. با تمام این تفاسیر ساندرو در ایران محبوب تر از دنا می باشد و آمار بالاتر گواهی بر این ادعا می باشد.

برتری های دنا نسبت به رنو ساندرو :

دنا موتور قدرتمندتری نسبت به ساندرو دارد :
*هرچند اینها صرفاٌ ارقام هستند و موتورهای دنا در جاده های ایران نسبتاٌ موفق عمل کرده اند.

دنا : حجم موتور ۱۶۴۵سی سی با ۱۱۴ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
ساندرو اتوماتیک : حجم موتور ۱۵۹۸سی سی با ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه

قدرت بیشتر در گشتاور :
دنا : ۱۵۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
ساندرو اتوماتیک : ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه

در بخش طراحی و تکنولوژهای روز ، دنا خودروی سال ۱۳۹۳ می باشد اما رنو ساندرو که در بازار جهانی داچیا ساندرو نامیده می شود متعلق به ۸ سال پیش یعنی ۱۳۸۸ می باشد. (هرچند مدل ۲۰۱۷ این خودرو نیز تولید و به بازار عرضه می شود، اما مدل ۲۰۰۹ این خودرو در ایران مونتاژ می شود!). هرچند در مقایسه با امکانات دنا، رنو ساندرو نه تنها کمبودی ندارد، بلکه بهتر هم بنظر می رسد.

حداکثر سرعت دنا بیشتر از ساندرو ست :
دنا : ۱۹۰ کیلومتر در ساعت ساندرو : ۱۷۰ کیلومتر در ساعت

هرچند مقایسه یک خودرو هاچ بک با سدان زیاد جالب نیست اما باید گفت که داشتن صندوق عقب نسبتاً جادار دنا یک مزیت این خودرو در برابر ساندرو می باشد.

حجم باک بیشتر در دنا :
باک دنا : ۷۰ لیتر رنو ساندرو : ۵۰ لیتر

امکانات رفاهی دنا بیشتر از رنو ساندرو می باشد :
دنا دارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری دارای قابلیت استفاده از سیستم رهیاب دارای سیستم پاسخگویی به تلفن همراه (هندزفری موبایل) مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان تیوتر می باشد که همه ی اینها در رنو ساندرو یافت نمی شود.

و در آخر دنا خودروی زیباتری ست، متاسفانه طراحی های قدیم شرکت های فرانسوی بسیار سرد و معمولی ست.

برتری های رنو ساندرو نسبت به ایران خودرو دنا :

جادار بودن رنو ساندرو نسبت به دنا:
امتیاز طراحی باز فضای داخلی و راحتی سرنشینان جلو و عقب خودرو کاملاً به رنو ساندرو تعلق دارد. یکی از بزرگترین معایب دنا کمبود فضای داخل کابین است که بسیار ناراحت کننده است.

ساندرو خودرویی جابک تر و پرشتاب تریست :
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ساندرو ۱۱.۵ ثانیه و دنا ۱۲.۳ ثانیه می باشد.

دنا سنگین تر از رنو ساندروست :
وزن دنا : ۱۲۵۸ کیلوگرم وزن ساندرو : ۱۱۴۶ کیلوگرم

بازار فروش بهتر نسبت به دنا :
رنو ساندرو بازار خرید و فروش بسیار بهتری نسبت به دنا دارد، بطوری که در همان ساعت اولیه پیش فروش، محدودیت فروش تکمیل می شود و همچنین ارزش خرید بهتری نسبت به دنا دارد.

تشابهات :

ساندرو و دنا هر دو از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه بهره می برند.
استاندارد آلایندگی یورو ۴
ترمز ضد قفل ABS و ebd

قیمت تندر 90 پلاس اتومات مشخصات تندر 90 پلاس قیمت وانت کاپرا دست دوم مشخصات وانت کاپرا قیمت وانت دست دوم قیمت خودروهای کارکرده قیمت رنو ساندرو قیمت دانگ فنگ اچ 30 کراس دانگ فنگ اچ 30 کراس قیمت چانگان سی اس 35 قیمت ام وی ام X22 صنعت خودروسازی کشور قیمت دنا پلاس توربو مشخصات دنا پلاس توربو دنا پلاس توربو شارژر شرکت ایران خودرو وب سایت شرکت ایران خودرو خودروی ملی کشور پلت فرم سمند کوپه محصولات ایران خودرو دنا پلاس معایب دنا پلاس
مقایسه خودرو مقایسه ساندرو با اچ 30 کراس مقایسه رنو ساندرو با 207 پژو 207 بهتر است یا ساندرو استپ وی با پولم چه ماشینی بخرم اچ 30 کراس بهتر است یا پژو 207 مشخصات پژو 207 مشخصات رنو ساندرو مشخصات اچ 30 کراس بهترین هاچ بک بازار بهترین ماشین خانوادگی مقایسه دنا پلاس با بی وای دی اف 3 قیمت دنا پلاس مقایسه دنا با دنا پلاس مشخصات دنا پلاس فضای داخلی دنا پلاس ویژگی فنی دنا پلاس مقایسه خودرو آموزش و راهنمای خرید خودرو با پولم چه ماشینی بخرم قیمت BYD F3 مشخصات BYD F3 byd f3 بهتر است یا دنا نمایندگی BYD قیمت محصولات کارمانیا معایب و مزایای BYD F3 معایب دنا پلاس
مقایسه خودرو مقایسه ساندرو با اچ 30 کراس مقایسه رنو ساندرو با 207 پژو 207 بهتر است یا ساندرو استپ وی با پولم چه ماشینی بخرم اچ 30 کراس بهتر است یا پژو 207 مشخصات پژو 207 مشخصات رنو ساندرو مشخصات اچ 30 کراس بهترین هاچ بک بازار بهترین ماشین خانوادگی صنعت خودروسازی کشور قیمت دنا پلاس توربو مشخصات دنا پلاس توربو دنا پلاس توربو شارژر شرکت ایران خودرو وب سایت شرکت ایران خودرو خودروی ملی کشور پلت فرم سمند کوپه محصولات ایران خودرو دنا پلاس معایب دنا پلاس
قیمت برلیانس اچ330 قیمت سورن ای‌ ال‌ ایکس قیمت سایپا کوییک قیمت رنو ساندرو مقایسه خودرو آموزش و راهنمای خرید خودرو مجله خودرو با 50 میلیون چه ماشیی بخرم قیمت پژو 207 i قیمت جک جی 5 بهترین خودرو ایرانی بهترین خودرو چینی در ایران بهترین خودروهای بازار قیمت دنا پلاس مقایسه دنا پلاس با بی وای دی اف 3 قیمت دنا پلاس مقایسه دنا با دنا پلاس مشخصات دنا پلاس فضای داخلی دنا پلاس ویژگی فنی دنا پلاس مقایسه خودرو آموزش و راهنمای خرید خودرو با پولم چه ماشینی بخرم قیمت BYD F3 مشخصات BYD F3 byd f3 بهتر است یا دنا نمایندگی BYD قیمت محصولات کارمانیا معایب و مزایای BYD F3 معایب دنا پلاس

خودرو

دنا پلاس توربو رنو ساندرو اتوماتیک

کشور سازنده

ایران
فرانسه

سال (طراحی)

۱۳۹۶ ۲۰۰۹

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۶۵۰سی سی ۱۵۹۸سی سی

حداکثر قدرت

۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۲۱۵ نیوتن متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۵ سرعته دستی ۴ دنده خودکار

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۱۰ ثانیه ۱۱.۵ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۰۵ کیلومتر در ساعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۲۶۲ کیلوگرم ۱۱۴۶ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۵۵۹ طول – ۱۷۲۰ عرض – ۱۴۶۰ ارتفاع ۴۰۲۰ طول – ۱۷۴۶ عرض – ۱۵۳۴ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۶۷۱ میلیمتر ۲۵۸۸ میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر

– لیتر در هر صد کیلومتر ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۶۰ لیتر ۵۰ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۴ یورو ۴

استاندارد امنیت

EURONCAP4

میزان تولید CO2

– گرم در هر کیلومتر ۱۵۸ گرم در هر کیلومتر

ترمز و پایداری

ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی خنک شونده – ترمز عقب دیسکی ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ترمز ضدقفل ABS بهمراه توزیع الکترونیکی ترمز

کیسه هوا

۴ عدد (راننده و سرنشین جلو و جانبی) کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی

دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و بلوتوث موبایل – بلندگوهای جلو و عقب – توییتر کنترل سیستم صوتی زیر فرمان – سیستم صوتی (رادیو + سی دی (پخش فشرده)+USB+4 بلندگو)

دیگر تجهیزات

هیدرولیک – روکش چرمی با دوخت قرمز مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل – تنظیم اتوماتیک – کانال تهویه برای سرنشینان عقب – چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون و چراغ‌ روز (Day Light) – چراغ جلو و عقب جدید – چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ نقشه خوان – چراغ خطر سوم – چراغ داخل داشبورد – چراغ‏های سقفی جلو و عقب – چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن – تنظیم زاویه نور چراغ‏های جلو از داخل – طرح جدید آینه‏های جانبی – آینه های جانبی برقی – راهنمادار و تاشونده اتوماتیک – آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد – تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی – شیشه‏ های سولار(ضد اشعه مضرUV) – تریم تک رنگ (مشکی) – قطعات دکوراتیو طرح چوب – دستگیره های درب ها به رنگ کروم – نوار کرومی دور شیشه درب ها – تودوزی مخمل – کف پوش موکتی با نوار قرمز رنگ و آرم توربو – دسته دنده طرح جدید با گردگیر با دوخت قرمز – سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) – سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز – دوربین دید عقب – هشداردهنده موانع عقب – سیستم عیب یابی هوشمند ( مالتی پلکس ) – قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی – کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع – سان روف – کروز کنترل – ستون فرمان تلسکوپی(جمع شونده) – سیستم روشنایی موقت در محیط های تاریک – نمایشگر دمای محیط – آنتن سقفی جدید(Shark fin) به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب – جا عینکی – تغییر استایل جانبی خودرو(درب‌ها به همراه شیشه لچکی عقب – دستگیره‌ها – گلگیرها و آینه‏های جانبی) – بازکن قفل در صندوق عقب از داخل – سیستم قطع سوخت خودکار – سیستم کنترل بخار بنزین – کارت طلایی چهار ستاره رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی – سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی – چراغ مه شکن جلو – آینه های جانبی همرنگ بدنه

قیمت بازار

۶۴-۵۳ میلیون تومان ۵۵ میلیون تومان

آخرین بروزرسانی قیمت

۱۳۹۷/۲/۱۷ ۱۳۹۷/۲/۱۰

نمایندگی فروش

ایران خودرو پارس خودرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.