پرفروش‌ترین خودروهای بازار در سال ۹۶

0

طبق آمار و بررسی ها، رتبه اول و دوم جستجو و خرید ایرانیان، از آن خودروسازان ایرانی بوده‌است. رتبه اول و دوم فروش خودرو در ایران متعلق به ایران خودرو و سایپا است.

خودروسازان کره‌ای، هیوندای و کیا رتبه‌های سوم و چهارم را دارند. و پس آن به ترتیب رنو، برلیانس، مزدا، نیسان، تویوتا، مزدا و مدیران خودرو (ام وی ام) در رتبه های پنجم تا دهم قرار دارند.اخبار ایران خودرو فروش اقساطی محصولات ایران خودرو فروش نقدی محصولات ایران خودرو شرایط فروش ایران خودرو شرایط ثبت نام محصولات ایران خودرو فروش اعتباری محصولات ایران خودرو فروش اقساطی سمند فروش اقساطی پژو 405 فروش اقساطی پژو 206 شرایط فروش اقساطی رانا قیمت محصولات ایران خودرو

پرفروش‌ترین خودروها در ایران (سال۹۶) :
۱.ایران خودرو:
ایران خودرو، بزرگترین شرکت خودروسازی ایران، که در سال ۱۳۴۱ با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی توسط برادران خیامی تاسیس گردید. محصول قدیمی، محبوب و مشهور این شرکت پیکان بود.
این شرکت در سال ۱۳۵۳ وارد بازار بورس شد و ۴۵ درصد سهام شرکت به عموم واگذار شد. در همین سال تصمیم به تولید پژو گرفت و پس از مذاکرات با پژو فرانسه، قرارداد تولید پژو ۳۰۵ عقد گردید.
اتفاقا پرفروش‌ترین خودرو ایران خودرو در سال ۹۶ یک پژو است. پژو ۲۰۶ که تولید آن در ایران از سال ۱۳۸۰ آغاز شد، بیشترین خرید و فروش مربوط به ۲۰۶ تولید سال ۹۰ می‌شود. که دلیل اصلی آن کیفیت بالاتر قطعات این خودرو تا سال ۹۰ و افت کیفیت از سال ۹۱ به بعد است.

 ۲.سایپا:
شرکت سایپا در سال ۱۳۴۶ با ۱۶ میلیون تومان سرمایه اولیه شروع به کار کرد. خودرو قدیمی و پرطرفدار این شرکت ژیان بود که تولید آن تا سال ۷۲ ادامه داشت.
سال ۲۰۰۱ خط تولید پراید به سایپا فروخته شد. آن روزها کسی فکر نمی‌کرد پراید بتواند جایگاه افسانه‌ای پیکان را در میان خانواده‎‌های ایرانی بگیرد. اما اکنون ارزان‌ترین و پرفروش ترین خودرو سایپا، پراید صبا یا همان پراید صندوق‌دار است.
هرچند ایرانیان تجربه تلخی از پراید و کیفیت و مقاوت پایین آن در تصادفات دارند، با این حال همچنان پرفروش‌ترین محصول این شرکت است که دلیلی بجز قیمت پایین‌تر آن نسبت دیگر خودروها ندارد.

 ۳.هیوندای:
هیوندای مجموعه شرکتها و کارخانجاتی است که در سال ۱۹۴۷ توسط آقای چونگ جو یونگ بنیان گذاری و تاسیس و سرانجام به بزرگترین گروه صنعتی کره تبدیل شد.
هیوندای سانتافه را باید محبوبترین شاسی بلند هیوندای دانست که با قیمت مقرون بصرفه و توانایی‌های مناسب و امکانات خوب خود، مشتریان زیادی را برای خود دست و پا کرده است. سانتافه در پلاتفرم با کیا سورنتو شریک می‌باشد. سانتافه مدل ۲۰۱۵ پرفروش‌ترین محصول هیوندای در سال گذشته در ایران بود.

از ضعف‌های این خودرو میتوان به موضوع اشاره کرد که هیوندای سانتافه از نظر موتور ضعیف است، اما امکانات و چهره بروز سانتافه آن را در لیست پرفروش‌ها نگه داشته است. هیوندای سانتافه بی شک جز موفق‌ترین خودروهای وارداتی از نظر فروش است.

۴.کیا:
کیاموتورز، شرکتی کره‌ای به مدیریت کیا هیونگ-کئون لی و زیرمجموعه‌ای ازهیوندای موتور گروپ، می‌باشد. کیا به معنی “برﺁمده ﺍز ﺁسیا” است. شرکت کیا در سال ۲۰۱۳ به عنوان دومین خودرو ساز کره جنوبی مطرح گردید.
اسپورتیج یکی از محصولات کراس اوور این شرکت است که تغییرات و پیشرفت چشمگیری از ابتدای تولید تا کنون داشته است. این خودرو زمانی که کیا، مزدا و فورد اتحادی سه جانبه را تشکیل می‌دادند شکل گرفت. نسل دوم اسپورتیج که موتوری که قدرتمندتر، نرم‌تر و توانمندتر از موتورهای قبلی این خودرو دارد، به وفور وارد کشورمان شد.
و در سال گذشته مدل ۲۰۱۴ آن پرفروش ترین خودرو کیا موتورز در ایران بود.

۵.رنو:
شرکت رنو در سال ۱۸۷۷ توسط برادران رنو با همین نام، با یک سرمایه کوچک  در اطراف پاریس تاسیس شد. اکنون در نتیجه اتحاد با شرکت اتومبیل سازی نیسان ژاپن بدل به چهارمین شرکت بزرگ اتومبیل سازی جهان شده‌است.
رنو ساندرو که بطور کامل از پلت فرم ال ۹۰ بهره می برد در حقیقت می توان ساندرو را ال ۹۰ هاچ بک نامید زیرا به جز طراحی خارجی خودرو بسیاری از المان های ال ۹۰ در ساندرو مورد استفاده قرار گرفته است. طراحی خارجی این خودرو بر خلاف ال ۹۰ از خطوط تیز و مربع گونه خبری نیست بلکه دارای خطوط منحنی دار و قوسی شکل است تا کمی جوان پسند و دلنشین تر از ال ۹۰ گردد.
پرفروش‌ترین خودرو رنو در سال ۹۶، ساندرو اتومات مدل ۹۵ و ۹۶ بود.

۶.برلیانس:
این شرکت خودروسازی چینی کار خود را با مونتاژ خودروهای شرکت‌های ب‌ام‌و، میتسوبیشی موتورز، پورشه، تویوتا، پینینفارینا و ایتال‌دیزاین آغاز کرد.
شرکت برلیانس در سال ۲۰۱۲ شمار ۶۵۰ هزار دستگاه اتومبیل تولید کرد و در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان ششمین تولیدکننده خودرو جمهوری خلق چین شناخته می‌شود.
خودروهای سواری برلیانس در ایران توسط سایپا و پارس خودرو مونتاژ می شود. طبق آمار همراه مکانیک محبوب ترین ماشین برلیانس موتور h330 است که سواری و فرمان نرم و امکانات کاملی دارد. پرطرفدارترین خودروهای برلیانس در ایران پس از h330، h320، h230 وv5 است V5کپی برداری شده از بی‌ام‌و  x3است.

پرفروش ترین های دیگر برندها:
۷.نیسان: ماکسیما
۸.تویوتا: کمری ۲۰۰۷
۹.مزدا: مزدا ۳ و مزدا ۳ جدید پرطرفدارترین خودرو مزدا در ایران است.
۱۰.مدیران خودرو (ام وی ام): ام‌وی‌ام ۱۱۰ مدل ۹۴

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.