بومی سازی موتور، گیربکس و شاسی خودروهای سنگین کلید خورد

0

تفاهمنامه ای برای امضای داخلی سازی موتور، گیربکس و شاسی بین شرکت های ایرانی «ماموت خودرو» و «عقاب افشان» با «اسکانیا» سوئد امضا شد.

بومی سازی موتور، گیربکس و شاسی

به نقل از ایرنا، در آیین امضای تفاهمنامه «منصور معظمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور داشت.
مطابق این تفاهمنامه شرکت اسکانیا برای ساخت و داخلی سازی موتور، شاسی و گیربکس خودروهای تجاری و تولید آنها در ایران سرمایه گذاری می کند.
میزان سرمایه گذاری این شرکت ۵۰ میلیون یورو اعلام شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد این تفاهمنامه بی درنگ به قرارداد تبدیل می شود و به عبارت دیگر، «تفاهمنامه منجر به قرارداد» است.
معظمی یادآوری کرد بر اساس طرح نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل کشور، ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین فرسوده در یک دوره سه ساله جایگزین می شود.
وی بیان داشت: بیش از ۱۱ میلیارد دلار هزینه اجرای این طرح است که از صندوق توسعه ملی و فاینانس خارجی تامین می شود و بازپرداخت آن از محل سرمایه جویی در مصرف سوخت است.
اجرای این مگاپروژه روزانه ۱۳ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اضافه کرد: اسکانیا در سال های گذشته همکاری موثر و بدون وقفه براساس رابطه متقابل دوطرفه با ایران داشت و امروز در زمینه ساخت داخل و انتقال فناوری موتور، شاسی و گیربکس که نخستین قرارداد از این دست در کشور است در ایران سرمایه گذاری می کند.

** ایران جزو ۱۰ شرکت برتر طرف قرارداد با اسکانیا
قائم مقام مدیرعامل در بازارهای استراتژیک اسکانیا گفت: اسکانیا در بازار خودروهای سنگین ایران سابقه ای طولانی داشته و در سال های گذشته با حضور شرکت های ماموت و عقاب افشان توسعه مناسبی را در ناوگان نقلیه سنگین ایران به انجام رساند.
«پیتر شوبلوم*» اضافه کرد: پارسال ایران در زمینه اتوبوس و کامیون جزو ۱۰ شرکت برتر طرف قرارداد با اسکانیا بود.
وی ادامه داد: اعلام استانداردهای جدید آلایندگی از سوی ایران، اسکانیا را بر آن داشت که فناوری های جدیدی را برای این کشور تعریف کند.
«یافتن تامین کنندگان باکیفیت قطعات، یک روند طولانی و زمان بر است اما اسکانیا نمی خواهد از کیفیت محصولات تولیدی آن در ایران کاسته شود».
این مسوول سوئدی تصریح کرد: براین اساس مطابق هماهنگی با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، آخرین فناوری موتور در زمینه خودروهای تجاری وارد ایران می شود که تاثیر بسزایی در مصرف سوخت خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.