سایپا بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو کشور در فروردین‌ماه شد

0

با کسب ۴۶.۵ درصد از سهم بازار؛

گروه خودروسازی سایپا با افزایش تولید خود به ۳۷ هزار و ۷۶۱ دستگاه خودرو در فروردین‌ماه امسال، بزرگ‌ترین خودروساز ایران لقب گرفت.

توقف تولید خودروهای چینی توقف تولید 5 خودرو داخلی توقف تولید خودرو جک اخبار صنعت خودرو آینده صنعت خودرو لیست خودروهای غیر استاندارد خودروهای بی کیفیت داخل توقف تولید ایران خودرو توقف تولید پراید توقف تولید پراید 111
به نقل از سایپا نیوز، باوجود تعطیلی دو هفته‌ای صنعت خودروسازی کشور در نوروز امسال، گروه خودروسازی سایپا توانست در مدت ۱۵ روز فروردین‌ماه سال جاری، تعداد ۳۷ هزار و ۷۶۱ دستگاه خودرو تولید کند و با کسب ۴۶.۵ درصد از سهم بازار فروش کشور، به‌تنهایی در مقام نخست بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در کشور قرار گیرد.

گروه خودروسازی سایپا در حالی توانست بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در ایران لقب گیرد که پس از این گروه، دیگر خودروساز مطرح کشور هم ۳۳ هزار و ۹۱۹ دستگاه خودرو تولید کرد و با سهم بازار ۴۱.۸ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت.

سایر خودروسازان داخلی هم در مجموع ۸ هزار و ۴۶۰ دستگاه خودرو تولید کردند و توانستند ۱۰.۴ درصد از سهم بازار ایران را از آن خود کنند.

سهم ۱.۳ درصدی بازار هم در اختیار واردکنندگان خودرو قرار گرفت و این شرکت ها در فروردین‌ماه تعداد یک هزار و ۴۷ دستگاه خودرو را در بازار داخلی به فروش رساندند.

قرار گرفتن گروه خودروسازی سایپا در صدر تولیدکنندگان داخلی در ابتدای امسال و کسب عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در ایران در حالی رقم خورده که این گروه سال گذشته را نیز با تولید ۶۶۶ هزار ۶۶۶ دستگاه خودرو به پایان رساند و توانست هدف تولیدی خود را محقق کند.

باتوجه به سیاست‌های گروه سایپا در رشد بهره‌وری این گروه در زمینه تولید و همچنین تعامل مناسب با شرکت‌های زنجیره تأمین و قطعه‌سازان، پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری هم شاهد ادامه روند موفقیت‌آمیز این گروه در زمینه تولید و فروش خودرو در بازارهای داخلی و صادراتی خواهیم بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.