مقایسه فاو بسترن B30 با دنا پلاس :کدام یک بهتر است؟

2

مقایسه دنا پلاس و بسترن B30 ،جدال ایرانی ،چینی

سدان های جمع جور اقتصادی سگمنتی است که در ایران بسیار داغ و پرحرارت دنبال می شود .هر چند که تاکنون این بخش از بازار در اختیار خودروسازان وطنی بوده است اما چینی ها با درایت در حال بروز کردن محصولاتشان در کنار ارزان سازی هستند در صورتی که خودروسازان وطنی تنها با تغییر در  چراغهای و برخی قسمتهای خودرو به گرانسازی روی آورده اند. پیش از این محصولات چینی در مقایسه با محصولات ایرانی از اختلاف قیمت قابل توجهی برخوردار بودند اما رویه فوق باعث شده که چینی ها و ایرانی به یک سطح قیمت بفروش برسند. نمونه بارز این اتفاق را باید در برخورد دو خودروی بسترن b30 و دنا پلاس مشاهده کرد که هر دو در سال ۹۶ به بازار ایران راه پیدا کردند.در این مقاله قصد داریم که این دو خودرو را در مقابل یکدیگر قرار دهیم تا متوجه شویم کدامیک ارزش خرید بیشتری خواهند داشت.

مقایسه بسترن B30 با دنا پلاس مقایسه خودرو تست بسترن b30 قیمت بسترن b30 مزایا و معایب بسترن B30 مشخصات فاو بسترن B30 دنا پلاس قیمت مزایا و معایب دنا پلاس مشخصات فنی دنا پلاس مشخصات دنا پلاس بسترن بی 30 بهتره یا دنا پلاس دنا بخرم یا بسترن b30

بسترن B30

بسترن b30 به لطف تبلیغات گسترده گروه بهمن و قیمت مناسب فروش خوبی را تا به اینجا تجربه کرده است و میتوان از آن به عنوان موفق ترین ماشین گروه صنعتی آسا یاد کرد که تا به حال در ایران به فروش رسیده است . ماشین های فاو از نظر استیل ظاهری سبک متفاوتی را نسبت به دیگر هم وطنان خود دارند و در مورد بسترن B30 طراحی موفق و متفاوت آن توسط موسسه ایتال دیزاین انجام شده است که با بدنه ای حجیم و مملو از خطوط و برجستگی ها ابعاد آن بزرگ تر از آنچه که میباشد جلوه میکند . بسترن B30 طراحی هماهنگی در بخش های مختلف دارد و بدون اغراق از نظر ظاهری در این رنج قیمت یکی از بهترین ، جذاب ترین و زیباترین طراحی ها را دارا میباشد و سعی شده تا ظاهر بسترن B30 میزان جذابیتش بیشتر از پرستیژ ظاهری باشد . به داخل کابین بسترن B30 که وارد میشویم سبک و سیاق طراحی با ظاهر هماهنگ است و همین موضوع احساس رضایت ایجاد میکند و سپس ابعاد جادار بسترن B30 نکته مثبت دیگری است که به چشم میاید . بسترن B30 از نظر آپشن وضعیت مناسبی دارد و مانند همیشه گروه بهمن تمام تلاش خود را انجام داده است تا از نظر کیفیت حرف اول را بزند و بسترن B30 در این مورد هم وضعیت خوبی دارد .

بررسی بسترن b30 قیمت بسترن b30 مشخصات بسترن b30 مشخصات فنی بسترن بی۳۰ مزایا و معایب بسترن B30 معرفی خودرو مجله خودرو مقایسه خودرو مقایسه بسترن B30 با آریو

بسترن B30 در سینه خود یک موتور ۴ سیلندر با آرایش خطی جای داده است که ۱۵۹۸ سی سی به طور دقیق حجم دارد . بسترن B30 با کمک این پیشرانه قابلیت تولید ۱۰۷ اسب بخار نیرو در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور در ۳۶۰۰ دورر در دقیقه را دارا میباشد . انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ ها بر عهده یک گیربکس ۶ سرعته ساخت Aisin است که برنامه ریزی مناسبی برای استفاده شهری دارد و تعویض دنده های خوبی را در حالت نرمال به نمایش میگذارد . گیربکس بسترن B30 به خوبی با پیشرانه آن کوپل شده است و به طور کلی در بخش فنی عملکرد قابل قبول و خوبی را از بسترن B30 شاهد هستیم . یک نکته هم در مورد پیشرانه فاو بسترن B30  وجود دارد که آن هم طراحی و استفاده اش توسط فولکس واگن و بر روی فولکس واگن بورا است و حالا امتیاز این پیشرانه را فاو برای استفاده بر روی ماشین هایش خریداری کرده است . از نظر توانایی های حرکتی دنا پلاس و بسترن B30 در یک سطح برابر هستند اما کیفیت و بالاتر و مهندسی بهتر در مورد بسترن B30 نکاتی هستند که به سادگی قابل لمس هستند .
فاو بسترن B50F با پلتفرم و سیستم تعلیق مزدا ۶ یکی از ماشین های خوش دست و لذت بخش فاو بود و این بار فاو در ساخت بسترن B30 از پلتفرم فولکس واگن جتا استفاده کرده است تا بالاترین سطح هندلینگ ، خوش دستی ، لذت و فرمان پذیری را برای یک ماشین در این کلاس بتواند به نمایش بگذارد .بسترن B30 در رنج قیمت زیر ۶۰ میلیون تومان جزء انتخاب های ارزشمند و با کیفیت است که به لطف ویژگی هایی چون ظاهر زیبا ، آپشن های خوب ، توانایی حرکتی قابل قبول ، بهره بردن از تکنولوژی فولکس واگن و چند ویژگی جذاب دیگر در بازار امروز و مقایسه با دنا پلاس ارزش خرید بالایی دارد .

Dena +دنا پلاس  
دنا پلاس بخریم یا نه مزایا و معایب دنا پلاس قیمت دنا پلاس مشخصات دنا پلاس موتور دنا پلاس فضای داخلی دنا پلاس تفاوت دنا با دنا پلاس مجله خودرو بررسی خودرو معایب دنا پلاس جدید نظرسنجی درباره دنا پلاس معایب دنا پلاس اتوماتیک مزایا و معایب دنا پلاس توربو

بعد از تولید دنا و ایراداتی که به آن وارد بود ایران خودرو تصمیم گرفت تا نمونه فول آپشن تر و زیبا تر دنا را تولید کند و بعد از ۳ از عرضه دنا این ماشین را با نام دنا پلاس به بازار عرضه کرد . ظاهر دنا پلاس نسبت به دنا تغییرات محدود اما موثری را تجربه کرده است و مهم ترین و جذاب ترین نکات دنا پلاس در ظاهر آن چراغ های جلو وعقب زیبا و مدرن ، خط مورب سراسری در نمای جانبی و آینه های جدید دانست که همه اینها باعض شده تا دنا پلاس ظاهر هماهنگی داشته باشد البته این به معنی زیبایی نیست زیرا عده ای ظاهر دنا پلاس را قدیمی میدانند که خب تا حدودی حق دارند به این علت که در بخش های مختلف دنا پلاس کپی کاری هایی دیده میشود . از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ طراحی داخلی ، ارگونومی ، متریال و مواد به کار برده شده در ساخت امکانات و تجهیزات دنا پلاس را میتوان یکی از مناسب ترین ها در میان گزینه های تولید داخل دانست که به راحتی سرنشینان اهمیت زیادی داده شده است . دنا پلاس علاوه بر امکانات استاندارد تعبیه شده در دنا به سانروف ، سیستم مالتی مدیا جدید ، دوربین دید عقب و آنتن کوسه ای در بخش تجهیزات رفاهی و اضافه شدن دو عدد کیسه هوای جانبی در بخش ایمنی مجهز شده است و در کل و با توجه به همه آپشن ها در نهایت دنا پلاس و بسترن B30 در بخش امکانات رفاهی یک امتیاز برابر را دریافت میکنند . فارغ از بحث طراحی که یک امر سلیقه ای میباشد در بسیاری از بخش های آپشن ، ابعاد و … دنا پلاس و بسترن B30 در وضعیت تساوی میباشند و از نظر کیفیت بسترن B30 تا حدودی بهتر احساس میگردد .

موتوری که ایران خودرو بر روی ماشین های دنا و دنا پلاس به کار برده است پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی میباشد . این پیشرانه ۴ سیلندر است و ۱۶۴۶ سی سی حجم دارد  و با آرایش خطی درون کاپوت دنا و دنا پلاس قرار گرفته است . ماشین های دنا و دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه ۱۱۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید میکند . مصرف سوخت ماشین های دنا و دنا پلاس با توجه به پارامتر های مختلف در حد مناسب و خوب ارزیابی میشود و علاوه بر این از شتاب و کشش خوبی این ماشین ها برخوردار هستند که در جاده و … خیال راننده دنا پلاس را از سرعت گیری ماشین خود راحت میکند و راننده ماشین با اطمینان خاطر به مسیر خود ادامه میدهد . بسیاری از دنا ها با ضعف کیفیتی دیسک و صفحه دست و پنجه نرم میکردند و بسیاری از مالکان به محض تحویل گرفتن دنا خود این قطعه را تعویض میکردند اما اکنون دنا پلاس از نظر طول عمر دیسک و صفحه بهتر شده است اما اگر هنوز هم شتاب بیشتر میخواهید تعویض دیسک و صفحه با نمونه های معروف به زانتیایی به شما توصیه میگردد . گیربکس اتوماتیک بسترن B30 خود یک نکته مثبت در بخش فنی میباشد زیرا تجربه نشان داده است که مردم ایران به گیربکس اتوماتیک علاقه بیشتری نشان میدهند و گیربکس های خوب AISIN هم که جای هیچ گونه سخنی باقی نگذاشته است و با توجه به این که توانایی های حرکتی دنا پلاس و بسترن b30 برابر هستند برتری بخش فنی با بسترن B30 میباشد .از نظر سواری دنا پلاس ماشین نرم و خانوادگی است اما از نظر هندلینگ و لذت سواری و قابلیت مانور و … یک ماشین در سطح متوسط است که این مسائل از طراحی قدیمی پلتفرم و آرایش ساده و قدیمی سیستم تعلیق تا حد زیادی نشأت میگیرد .
دنا پلاس در برابر بسیاری از ماشین های ایران خودرو که در حال حاضر تولید میشوند وضعیت بهتری دارد اما تغییر ظاهر و اضافه کردن چند آپشن ذات سمند آن را تعییر نمیدهد و در حال حاضر با توجه به ویژگی هایی که در بالا ذکر شد بسترن B30 ماشین بهتر ، لذت بخش تر و با ارزش تری ارزیابی میگردد

مقایسه ابعاد بدنه بسترن B30 دنا پلاس

از مهمترین عوامل تعیین کننده در بخش سدان های شهری جمع جور باید به ابعاد و فضای داخلی اشاره کرد چرا که مصرف کننده این بخش از خودروها خانواده هایی هستند که بدلیل استفاده روزمره و داشتن جمعیت بیشتر از دو نفره نیاز مبرمی به فضای بیشتری خواهند داشت. با نگاهی به جدول ذیل متوجه خواهیم شد که بسترن B30 در تمامی زوایا دارای ابعاد بیشتر از رقیب ایرانی خود است و در نتیجه می تواند فضای داخلی و فضای بار بیشتری را در اختیار مصرف کننده قرار دهد . البته فاصله دو محور خودرو که نقش تعیین کننده در ایجاد فضای مناسب برای پای سرنشینان را دارا می باشد در دنا بیشتر است اما در عمل بدلیل طراحی بسیار بد داخلی و استفاده نامناسب از فضای بوجود آمده باعث شده است فضای سرنشنیان در دنا بسیار تنگ و آزار دهنده باشد بطوریکه نه سرنشنیان جلو و نه سرنشنیان عقب فضای مناسبی در اختیار ندارند. پس اگر جمعیت خانوداه شما بیشتر از دو نفر است از همین حالا قید خرید دنا پلاس را بزنید و به سراغ گزینه چینی بروید.

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

فاصله دو محور
میلیمتر

بسترن B30

۴۶۲۵

۱۷۹۰

۱۵۰۰

۲۶۳۰

دنا پلاس

۴۵۵۹

۱۷۲۰

۱۴۶۰

۲۶۷۱

مقایسه طراحی کابین بسترن B30 دنا پلاس

دنا زمانی که به بازار ایران عرضه گردید به دلیل طراحی بروز کابین بسیار مورد توجه قرار گرفت چرا که دنا اولین محصول ایرانی بود که به صفحه نمایش لمسی مجهز شده بود تا حدودی در طراحی، از محصولات نسل گذشته هیوندای تبعیت کرده بود .اما کیفیت پایین متریال مصرفی مخصوصا در قطعاتی که به رنگ چوب طراحی شده است بسیار آزرا دهند جلو می کند. تهویه مطبوع اتوماتیک خودرو که در ذیل صفحه نمایش لمسی تعبیه شده به بروز بودن کنسول میانی کمک شایانی نموده است.

بسترن بر خلاف طراحی بروز ظاهر خودر در نمای کابین بسیار ضعف عمل کرده است. غربیلک فرمان قدیمی ،طراحی ساده داشبورد و تهویه اتوماتیک دستی به هیچ وجه رضایت خریداران ایران را تامین نخواهد کرد .

در نتیجه این دنا پلاس است که می توان با طراحی مدرن تر خود برنده این بخش باشد.

ایمنی

دنا پلاس به رغم بهرمندی از تجیهزات نظیر صفحه نمایش لمسی ،سانروف ،سیستم مولتی مدیا جدید ،دوربین دید عقب ،سنسور پارک ،صندلی برقی راننده و کمک راننده ،کروز کنترل و غیره از امکانات مناسبی برخودار است.

بسترن B30 به امکاناتی نظیر رینگ ‍‌های اسپرت ۱۶ اینچ آلومینیوم، دارای چراغ‌های روشنایی روز، آینه بغل‌های راهنمادارا، چراغ عقب‌های، سیستم خاموش و روشن شدن خودکار چراغ‌های اصلی، سانروف، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک، ناوبری ماهواره‌ای به زبان فارسی همراه با توانایی مسیریابی در ترافیک، قابلیت اتصال تلفن همراه به پخش‌کننده‌ی چند رسانه‌ای از طریق USB، AUX و بلوتوث مجهز شده است.

کلام پایانی
همانطور که اشاره شده دنا پلاس ،نسخه فیس لیفت دنا محسوب می گردد که چندین سال در بازار ایران حضور دارد و در حقیقت تکنلوژی آن به اواخر دهه ۸۰ واوایل دهه ۹۰ شمسی بر می گردد. در نتیجه مشخص است که دنا خودروی بروز و مدرنی نیست و نباید از آن انتظار زیادی داشت. بسترن B30 هم به جز طراحی ظاهری خود از تکنولوژی تاریخ گذشته فولکس واگن استفاده کرده بطوریکه پلت فرم این خودرو از فولکس واگن جتا و پیشرانه آن از فولکس واگن بورا به عاریت گرفته شده است .پس خیلی تفاوت بین بروز بودن این دو محصولات نیست و انتخاب بین این دو خودرو در حقیقت انتخاب بین بد و بدتر خواهد بود.در نهایت باید گفت بسترن B30 بدلیل برخورداری از مشخصات فنی بهتر ،بهرمندی از جعبه دنده اتوماتیک ،پلت فرم آلمانی اصل و داشتم چهره جذاب گزینه بهتری خواهد بود و پرداخت چند میلیون بیشتر به هیچ وجه شما را مایوس نخواهد کرد.

 دنا پلاس بخریم یا نه مزایا و معایب دنا پلاس قیمت دنا پلاس مشخصات دنا پلاس موتور دنا پلاس فضای داخلی دنا پلاس تفاوت دنا با دنا پلاس مجله خودرو بررسی خودرو معایب دنا پلاس جدید نظرسنجی درباره دنا پلاس معایب دنا پلاس اتوماتیک مزایا و معایب دنا پلاس توربو  بررسی بسترن b30 قیمت بسترن b30 مشخصات بسترن b30 مشخصات فنی بسترن بی۳۰ مزایا و معایب بسترن B30 معرفی خودرو مجله خودرو مقایسه خودرو مقایسه بسترن B30 با آریو
 دنا پلاس بخریم یا نه مزایا و معایب دنا پلاس قیمت دنا پلاس مشخصات دنا پلاس موتور دنا پلاس فضای داخلی دنا پلاس تفاوت دنا با دنا پلاس مجله خودرو بررسی خودرو معایب دنا پلاس جدید نظرسنجی درباره دنا پلاس معایب دنا پلاس اتوماتیک مزایا و معایب دنا پلاس توربو   Besturn B30  DENA PLUS  بسترن بی 30 بهتره یا دنا پلاس  تست بسترن b30  دنا بخرم یا بسترن b30  دنا پلاس قیمت  قیمت بسترن b30  مزایا و معایب بسترن B30  مزایا و معایب دنا پلاس  مشخصات دنا پلاس  مشخصات فاو بسترن B30  مشخصات فنی دنا پلاس  مقایسه بسترن B30 با دنا پلاس  مقایسه خودرو
 صنعت خودروسازی کشور قیمت دنا پلاس توربو مشخصات دنا پلاس توربو دنا پلاس توربو شارژر شرکت ایران خودرو وب سایت شرکت ایران خودرو خودروی ملی کشور پلت فرم سمند کوپه محصولات ایران خودرو دنا پلاس معایب دنا پلاس  مقایسه بسترن با برلیانس ، ماشین چی بخرم مقایسه خودرو ، قیمت برلیانس h320 ، قیمت برلیانس h330 ، مشخصات برلیانس H330 ، معایب برلیانس H330، مقایسه برلیانس H330 ، برلیانس h330 با بسترن بی 30 ، بررسی بسترن b30 ، قیمت بسترن b30 ، مشخصات فاو بسترن B30 ، مقایسه بسترن B30
 صنعت خودروسازی کشور قیمت دنا پلاس توربو مشخصات دنا پلاس توربو دنا پلاس توربو شارژر شرکت ایران خودرو وب سایت شرکت ایران خودرو خودروی ملی کشور پلت فرم سمند کوپه محصولات ایران خودرو دنا پلاس معایب دنا پلاس  تصویر مرتبط
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. محمد محمودی می گوید

    من هم بسترن سوار شدم هم دنا پلاس ولی بسترن b30 واقعا بهتر است پس اصلا برای خرید بسترن شک نکنید

  2. احمد می گوید

    کاااملا جبهه برداشتید و به ضرر دنا تموم شد دوستان اصلا تحت تاثیر این مطلب قرار نگیرید یعنی چی اگه بیشتر دو نفر بودید بسترن بخرید اخه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.