مقایسه سیتروئن C3 با هیوندای i20 ،کدام یک بهتر است ؟

0

هیوندای i20 با بودجه در حدود ۱۲۰ میلیون تومان جزء اولین انتخاب های اکثر افرادی میباشد که به دنبال خرید یک ماشین جمع و جور هستند و نسل جدید C3 که برای تولید در ایران آماده می‌شود، یکی از جدیدترین محصولات سیتروئن است. فرم بدنه‌ی این خودرو، کاملا مدرن و خلاقانه به نظر می‌رسد؛ ضمن اینکه با هدف عرضه‌ی یک محصول با کاربری چندگانه، طراحی شده است.

مقایسه سیتروئن C3 با هیوندای i20
سایت شرکت سایپا سیتروئن پیش فروش سیتروئن c3 شرکت پژو سیتروئن ثبت نام سیتروئن c3 xr سیتروئن سی ایرکراس قیمت سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3 آدرس اینستاگرام سایپا سیتروئن

سیتروئن C3 توسط شعبه کاشان سایپا مونتاژ و تولید شده و یکی از متفاوت ترین ماشین های هاچبک است که وارد بازار ایران شده است ؛ سیتروئن C3 که به ایران وارد شده نسل سوم آن است که در سال ۲۰۱۶ معرفی شده است .

خاص بودن مهمترین نکته به کار رفته در مورد ظاهر سیتروئن C3 است ؛ تضادی که در رنگ بندی سیتروئن C3 وجود دارد ، طراحی خاص چراغها ، وجود اشکال و زوایا با طرحی خاص در بدنه و حتی طراحی خاص ضربه گیر های درب و … در کنار هم باعث شده تا سیتروئن C3 از ظاهر جذاب ، متفاوت و خاصی سود ببرد که مناسب افراد خاص پسند است و بسیاری با چهره کانسپت گونه سیتروئن C3 که از منطق دور میباشد و بر اساس سلایق خاص اروپایی طراحی شده نمیتوانند رابطه خوبی برقرار کنند و از این نظر هیوندای I20 با چهره که مورد قبول فشر بسیاری بیشتری واقع میشود میتواند طرفداران بیشتری را جذب خودش کند .

نمای داخلی سیتروئن C3

سیتروئن C3 در داخل کابین هارمونی به کار برده است که همه المان های آن با طراحی بدنه سیتروئن C3 هماهنگ میباشد ؛ دسترسی به تجهیزات و ادوات سیتروئن C3 مناسب است ، از نظر راحتی فضای مناسبی برای ۴ سرنشین وجود دارد و صندلی های نرم و ارگونومیک سیتروئن C3 هم فضای راحتی را داخل ماشین به وجود آورده است . کیفیت مونتاژ سیتروئن C3 خوب است و متریال در بعضی از قسمت ها کیفیت خوبی دارد و در بعضی دیگر از قسمت ها در داشبورد و دیگر قطعات سیتروئن C3 از پلاستیک خشک استفاده شده است . هیوندای I20 و سیتروئن C3 هر دو ماشین های با کیفیتی در رده قیمت و کلاس خود محسوب میشوند و از نظر آپشن هم هر دو وضعیت مناسبی دارند اما فضایی که در اختیار سرنشینان هیوندای I20 قرار میگیرد جادارتر و راحت تر ارزیابی میگردد .

مشخصات فنی سیتروئن C3

پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو که به پژو ۲۰۰۸ ،پژو ۵۰۸ و چند محصول دیگر نیرو میبخشد برای تولید قدرت در سینه سیتروئن C3 قرار گرفته است و نکته جالب انگیز سیتروئن C3 این است که این پیشرانه در اروپا برای سیتروئن C3 هرگز عرضه نشده و نخستین بار در جهان است که سایپا سیتروئن C3 را با پیشرانه THP165 تولید و عرضه کرده است . ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن مترگشتاور مشخاصت پیشرانه ای است که سیتروئن C3 بهره میبرد و انتقال قدرت هم توسط همان گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک انجام میشود . در مورد ویژگی های پیشرانه THP 165 در گذشته زیاد بحث کردیم از اینرو گذر میکنیم البته لازم به ذکر است که وزن سیتروئن در حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم است که این میزان قدرت و گشتاور با توجه به مسائلی خطرآفرین هم میتواند باشد و ویژگی مشترک هیوندای I20 و سیتروئن C3 استهلاک کم هر دو هاچبک است اما توانایی های حرکتی سیتروئن C3 هم به همان نسبت قدرت بیشتر و توربو بودنش میتواند باعث به وجود آمدن استهلاک بیشتری شود .

سیتروئن C3 یک هاچبک پر قدرت با سواری تقریبا خشک اما بدون کوبش با سیستم تعلیق عالی است که باعث به وجود آمدن هندلینگ عالی شده و یک سواری لذت بخش و جذاب را به ما ارائه میکند .

ویژگی های خوب بسیاری در سیتروئن C3 نهفته است اما متفاوت بودن این ماشین از لحاظ ظاهری نکته ای است که شاید شانس استقبال از سیتروئن C3 را کاهش دهد و در نهایت همه ویژگی هایی که ذکر شد باعث شده تا امتیازات کسب شده توسط هیوندای I20 و سیتروئن C3 تقریبا نزدیک به هم باشد .

موتور و گیربکسی که برای سیتروئن C3 در نظر گرفته شده تنها نقطه برتری آن نسبت به هیوندای I20 کرمان موتور است که می تواند سواری و شتاب جذاب تری را برای راننده C3 به همراه داشته باشد .

قیمت سیتروئن C3

طبق اخبار رسیده قیمت سیتروئن C3 بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون تومان خواهد بود که به دلیل نزدیک بودن قیمت این خودرو با پژو۲۰۰۸ کار را برای این ماشین هاچ بک جذاب سخت میکند . اگر برای سیتروئن C3 قیمتی مناسب در نظر گرفته شود بدون شک می تواند به موفقیتی بزرگ در بازار خودروی ایران دست یابد .

مشخصات سیتروئن C3  HYUNDAI I20  مقایسه هیوندای i20 با سیتروئن C3  مقایسه خودرو  مقایسه هاچ بک  هیوندای بهتره یا سیتروئن  قیمت هیوندای i20  مشخصات هیوندای i20  مزایا و معایب هیوندای I20  مزایا و معایب سیتروئن C3  citroen c3  قیمت سیتروئن C3  موتور سیتروئن C3

هیوندای i20

هیوندای را میتوان یکی از پر طرفدار ترین برند ماشین کره ای در ایران است و چندی پیش کرمان موتور توانست نمایندگی تولید ، فروش و خدمات پس از فروش ماشین های هیوندای را دریافت کند و اولین و در حال حاضر پر فروش ترین هیوندای که توسط کرمان موتور به بازار عرضه میشود هیوندای I20 است . طراحی هیوندای i20 به نحوی میباشد که میتواند سلایق و سنین مختلف را به سمت خودش جذب کند و با توجه به زبان طراحی که برای هیوندای i20 به کار رفته طراحی آن را میتوان مغرور و مستقل دانست . هیوندای I20 دارای طراحی کاملی میباشد یعنی هارمونی و هماهنگی قطعات در میان اجزاء شکل دهنده هیوندای I20 خوب میباشد ، چهره هیوندای I20 با سلایق مختلف تطابق پیدا میکند و اصالت ، پرستیژ و جذابیت ۳ نکته بارز در مورد ظاهر هیوندای I20 میباشد .

نمای داخلی هیوندای I20

به داخل کابین هیوندای I20 که وارد میشویم فضا آشنا و استیل آن شبیه به برادران بزرگترش میباشد و همین باعث شده تا هیوندای I20 در داخل کابین جلوه لوکس داشته باشد و با توجه به رنگ بندی ، ارگونومی و جایگاه قرار گیری ادوات داخل کابین هیوندای I20 فضایی راحت در اختیار سرنشینان قرار دارد . مانند بسیاری دیگر از ماشین های ساخت کره هیوندای I20 هم سطح مناسبی از آپشن دارد و نکته ای که در مورد هیوندای I20 ماشین ۳ همیشه به آن پرداخته است کیفیت خوب ساخت و مواد به کار رفته میباشد که یکی از بهترین مزیت های هیوندای I20 به شمار میرود .

مشخصات فنی هیوندای I20

کرمان موتور هیوندای I20 را تنها با یک نوع پیشرانه عرضه کرده که ۴ سیلندر ، ۱۶ سوپاپ و تنفس طبیعی است و به طور دقیق ۱۳۶۸ سی سی حجم دارد  . هیوندای I20 که به لطف این پیشرانه به یک ماشین پر بازده و اقتصادی تبدیل شده است در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه ۹۹ اسب بخار قدرت و در دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه توانایی تولید ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد و پیشرانه مذکور هیوندای I20 با یک گیربکس ۴ سرعته انوماتیک تیپ ترونیک کوپل  شده که نیرو رو به چرخهای جلو منتقل میکند و عملکرد آن هوشمند ، نرم ، دقیق و سریع میباشد و هماهنگ بودن موتور و گیربکس و نیرو هیوندای I20 با ضرایب دنده باعث شده تا بتوانیم در کنار شتابگیری خوب دور موتور را هم در محدوده اقتصادی نگه داریم . هیوندای I20 یک هاچبک دوستدار محیط زیست میباشد که در سیکل ترکیبی تنها به ۵.۱ لیتر بنزین احتیاج دارد و این موضوع خود اثبات میکند که نخست تا چه حد استهلاک هیوندای I20 کم است و سپس نشان میدهد که برای پایین آوردن میزان آلایندگی در هیوندای I20 زحمات بسیاری کشیده شده است و از همه مهم تر نشان دهنده ویژگی های فنی بسیار عالی است و در طول این مدت در ایران و بازار های دیگر در بخش فنی همگان هیوندای I20 را به عنوان یک هاچبک بسیار کم استهلاک شناخته اند .

با توجه به این که هیوندای I20 ماشین جمع و جوری است راندن آن راحت میباشد و نکته مثبت هیوندای I20 هماهنگی خوب شاسی ، بدنه ، سیستم تعلیق و تقسیم وزن است که باعث شده تا عبور از دایره پیچها با این ماشین امری لذت بخش باشد .

هیوندای I20 در این وضع متلاطم بازار خرید و فروش ماشین انتخاب ارزشمندی است و با توجه به اینکه انتخاب رنچ وسیعی از افراد و خانواده ها است هیوندای I20 ارزش خرید بالایی دارد و میتوان گفت که به دلایل گوناگونی ارزش خرید برابری با سیتروئن C3 دارد ، ولی اگر هیوندای I20 را از لحاظ عملکرد فنی با سیتروئن C3 مقایسه کنیم بدون شک سیتروئن C3 گزینه ای جذاب تر برای خریداران خودرو در این بازه قیمتی میباشد .

اخبار مهم اخبار سیاسی نتایج خروج امریکا از برجام دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا شرکت پژو سیتروئن قرارداد پژو سیتروئن با ایران اخبار حوزه خودرو فروش اقساطی کرمان موتور فروش اقساطی هیوندای i20 شرایط فروش هیوندای آی 20 قیمت هیوندای i20 فروش ویژه هیوندای آی 20 مشخصات هیوندای i20
مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008 citroen c3 PEUGEOT 2008 قیمت پژو 2008 مشخصات پژو 2008 فضای داخلی پژو 2008 قیمت سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3 مقایسه خودرو مقایسه خودروهای فرانسوی مجله خودرو آپشن های پژو 2008 نمای داخلی سیتروئن C3  مشخصات سیتروئن C3  HYUNDAI I20  مقایسه هیوندای i20 با سیتروئن C3  مقایسه خودرو  مقایسه هاچ بک  هیوندای بهتره یا سیتروئن  قیمت هیوندای i20  مشخصات هیوندای i20  مزایا و معایب هیوندای I20  مزایا و معایب سیتروئن C3  citroen c3  قیمت سیتروئن C3  موتور سیتروئن C3
مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008 citroen c3 PEUGEOT 2008 قیمت پژو 2008 مشخصات پژو 2008 فضای داخلی پژو 2008 قیمت سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3 مقایسه خودرو مقایسه خودروهای فرانسوی مجله خودرو آپشن های پژو 2008 نمای داخلی سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3  HYUNDAI I20  مقایسه هیوندای i20 با سیتروئن C3  مقایسه خودرو  مقایسه هاچ بک  هیوندای بهتره یا سیتروئن  قیمت هیوندای i20  مشخصات هیوندای i20  مزایا و معایب هیوندای I20  مزایا و معایب سیتروئن C3  citroen c3  قیمت سیتروئن C3  موتور سیتروئن C3
تصویر مرتبط نتیجه تصویری برای ‫هیوندای i20‬‎
مشخصات سیتروئن C3  HYUNDAI I20  مقایسه هیوندای i20 با سیتروئن C3  مقایسه خودرو  مقایسه هاچ بک  هیوندای بهتره یا سیتروئن  قیمت هیوندای i20  مشخصات هیوندای i20  مزایا و معایب هیوندای I20  مزایا و معایب سیتروئن C3  citroen c3  قیمت سیتروئن C3  موتور سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3  HYUNDAI I20  مقایسه هیوندای i20 با سیتروئن C3  مقایسه خودرو  مقایسه هاچ بک  هیوندای بهتره یا سیتروئن  قیمت هیوندای i20  مشخصات هیوندای i20  مزایا و معایب هیوندای I20  مزایا و معایب سیتروئن C3  citroen c3  قیمت سیتروئن C3  موتور سیتروئن C3
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.