تاثیر زوایای غلط در هندسه چرخ ها و عیوب ناشی از آن

0

نکاتی در مورد جلوبندی خودروها

سیبک و مفصلها : سیبک ها و مفصلها طوری طراحی شده اند که بتوانند قطعات ثابت (مانند جعبه فرمان و طبق ها) را به قطعات متحرک (مانند کمک فنر و سگدست) متصل کنند تا در هنگام گردش به چپ و راست، چرخها بتوانند آزادانه حرکت کنند.

علائم خرابی سیبک و مفصل: خرابی این قطعات معمولا بصورت لق شدن مفصل (بدلیل کارکرد زیاد) و کج شدن آنها (در اثر ضربه) است. در صورت خرابی این قطعات:

– زاویه چرخها بر هم خورده که در تنظیم غربیلک فرمان نیز تاثیر خواهد گذاشت.

– صدای غیر متعارف از جلوبندی شنیده می شود.

– در برخی موارد، در صورت خرابی مفصل و سیبک، خودرو در دست اندازها اصطلاحا “گیج” می شود.

– کج شدن هر یک از قطعات جلوبندی در یکی از زاویه های چرخها تاثیر گذار خواهد بود.

سگدست و مجموعه بلبرینگ و توپی چرخ های جلو

این سه قطعه روی هم مونتاژ شده و در اغلب خودروها، از یک سمت به کمک فنر و از سمت دیگر توسط سیبک به طبق وصل می شود.

– وزن اتاق خودرو از طریق این قطعات به چرخ و زمین منتقل می شود.

– دو سر سگدست متحرک است و امکان حرکت به چپ و راست را برای چرخ فراهم می کند.

علائم خرابی سگدست و مجموعه بلبرینگ و توپی چرخ: در صورت کج شدن سگدست (در اثر ضربه شدید)، زاویه چرخ بر هم خورده و عملکرد جلوبندی با مشکل مواجه می شود.

– در صورت خرابی بلبرینگ، در حین حرکت (مخصوصا در سرعت بالا)، از چرخها صدا شنیده می شود.
 آموزش عیب یابی ماشین آموزش جلوبندی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعمیرات خودرو تعمیر و نگهداری خودرو عیب یابی جلوبندی سمند عیب یابی جلوبندی 206
 آموزش عیب یابی ماشین آموزش جلوبندی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعمیرات خودرو تعمیر و نگهداری خودرو عیب یابی جلوبندی سمند عیب یابی جلوبندی 206

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.