معرفی ۶ خودرو کم هزینه و کم استهلاک زیر ۳۰ میلیون تومان در بازار +تصاویر

0

همواره خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی یکی از مهم‌ترین کلا‌س‌ها در خرید اتومبیل مابین خریداران در سطح جهانی هستند و در این میان، مدل های کم استهلاک و با هزینه پایین نگهداری از اولویت بیشتری به هنگام خرید برخوردار می‌باشند. در همین رابطه، بازار خودرویی ایران نیز از این مسئله مستثنا نبوده و به‌دلیل قدرت خرید پایین مشتریان ایرانی و انتخاب محدود مابین مدل‌های موجود، خریداران به ناچار میبایست با توجه به هزینه‌های نگهداری خودروهای سواری در ایران، به سراغ مدل‌های ارزان قیمت و اقتصادی روند.

حال به بررسی ۶ خودرو ارزان قیمت و کم استهلاک که در بازار خودرویی ایران می‌توان آن‌ها را با بودجه‌ای زیر ۳۰ میلیون تومان تهیه نمود، پرداخته و با نگاهی کلی به این مدل‌ها، بهترین خودرو اقتصادی را مابین این خودروها معرفی خواهیم کرد. ( لازم به ذکر است که خودروهای موجود در این بررسی به دو ‌صورت صفر کیلومتر و کارکرده هستند )

بیشترین خودروی تولیدی پرفروش ترین خودرو در ایران قیمت پراید 132 قیمت پراید 131 پرفروش ترین خودروی وارداتی قیمت رنو تلیسمان قیمت هیوندای ix۳۵ قیمت سانتافه قیمت پژو پارس قیمت پژو 405

۱- پراید ۱۳۱ ( سایپا )

افسوس و صد افسوس که باید گفت پراید ! همواره در سالیان اخیر تاکنون یکی از خودروهایی که خریداران با بودجه ای کمتر از ۳۰ میلیون تومان به‌دلیل استهلاک کم و سهولت تهیه قطعات به‌سراغ آن رفته‌اند، پراید بوده است. این خودرو در حدود ۲۰ سال است که حضوری مداوم را در بازار خودرویی ایران تجربه می‌کند و در این سال‌ها همواره پرفروش‌ترین خودرو بازار لقب گرفته است.

در همین رابطه، حال اگر بخواهیم پیرامون مشخصات فنی و استهلاک این خودرو سخن بگوییم، می‌بایست اینگونه گفت پراید ۱۳۱ که از یک پیشرانه چهار سیلندر ۸ سوپاپ با حجمی برابر با ۱۳۲۳ سی‌سی بهره می‌برد که این موتور توان تولید قدرتی برابر با ۶۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۰۵ نیوتن متر را دارا است.

همچنین، در رابطه با میزان مصرف سوخت این خودرو نیز می‌بایست این‌گونه گفت که پراید ۱۳۱ در هر صدکیلومتر مسیر پرترافیک و شهری مصرفی در حدود ۸.۶ لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، خودرو مذکور مصرفی برابر با ۵.۹ الی ۶.۰ لیتر بنزین را به خود اختصاص داده است و طبق نمودار سیکل ترکیبی، پراید ۱۳۱ به‌صورت مجموع مصرفی برابر با ۷.۱ لیتر بنزین را دارا می باشد.

در رابطه با میزان استهلاک پراید نیز طبق اعلام کارشناسان، میزان هزینه سرویس‌های دوره‌ای این خودرو که مابین ۴۹۵۰ الی ۵۷۰۰ کیلومتر صورت می‌گیرد، برابر با ۵۰ الی ۶۵ هزار تومان است ( سرویس‌های دوره‌ای شامل تعویض روغن موتور، تعویض فیلتر هوا، بازررسی قطعات مصرفی و … می‌شود ) همچنین، این خودرو ارزان ترین نرخ تعمیرات و دستمزد را نیز دارا می‌باشد.

لازم به یادآوریست که قیمت پراید ۱۳۱ SE در بازار داخلی کشور تا بدین لحظه برابر با ۲۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان اعلام شده است و ما امیدواریم از این بیشتر نشود!

تیبا بهتر است یا ساینا ، قیمت تیبا ، قیمت ساینا ، مشخصات تیبا ، مشخصات ساینا ، معایب ساینا ، مقایسه خودرو ، مقایسه ساینا و تیبا

۲- تیبا صندوق دار ( سایپا )

یکی دیگر از خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت بازار ایران که مورد توجه خریداران قرار گرفته است، تیبا نام دارد. این خودرو در واقع به عنوان جانشین پراید در اواخر سال ۱۳۸۹ معرفی شد ولی هیچگاه نتوانست جایگاه پراید را مابین خریداران تصاحب کند.

در همین رابطه، این خودرو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۸ سوپاپ با حجمی برابر با ۱۵۰۳ سی‌سی بوده که این موتور قادر است قدرتی برابر با ۸۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۲۸ نیوتن متر را تولید کند.

همچنین، میزان مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری و پرترافیک برابر با ۸.۸ لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف تیبا برابر با ۶.۱ لیتر بنزین اعلام شده است که اگر بخواهیم طبق نمودار سیکل ترکیبی مجموع مصرف این خودرو را بیان کنیم، می‌بایست این‌گونه گفت که تیبا به‌صورت کلی مصرفی برابر با ۷.۳ لیتر بنزین را دارا می‌باشد.

در بحث با میزان استهلاک این خودرو نیز طبق نظر کارشناسان، هزینه سرویس‌های دوره‌ای تیبا که مابین ۵۱۰۰ الی ۶۰۰۰ کیلومتر انجام می‌شود، برابر با ۵۵ الی ۷۰ هزار تومان براورد شده است.

در زمینه قیمت تیبا صندوق دار نیز طبق اعلام نمایندگی‌های فروش سایپا در سرتاسر کشور، مدل SX 1397 قیمتی برابر با ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را در بازار خودرویی کشور دارا است.

 کم خرج ترین خودروهای بازار  کم خرج ترین ماشین  کم استهلاک ترین خودرو ایرانی  بهترین خودرو داخلی  کم هزینه ترین خودرو ایرانی  مجله خودرو  هزینه نگهداری ریو  هزینه نگهداری پراید  هزینه نگهداری تیبا  هزینه نگهداری ال 90  مصرف سوخت پراید  مصرف سوخت تیبا  مصرف سوخت تندر 90  مصرف سوخت ساین

۳- کیا ریو مونتاژ ( سایپا )

کیا ریو رو می‌توان یکی از بهترین محصولات تولید شده توسط سایپا در سالیان اخیر نام نهاد، این خودرو در زمان تولید خود یک سدان اقتصادی و ارزان قیمت محسوب و طبق نظر علاقمندان، کیا ریو جزء ارزشمندترین خودروها برای خرید به‌شمار می‌رفت. ( لازم به ذکر است که تولید کیا ریو در سال ۱۳۹۰ متوقف شد ) در همین رابطه، خودرو مذکور دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱۵۰۰ سی‌سی بوده که این موتور قادر است قدرتی برابر با ۹۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۳۵ نیوتن متر را تولید نماید.

همچنین، میزان مصرف سوخت کیا ریو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پرترافیک برابر با ۸.۳ لیتر بنزین و در هر صدکیلومتر مسیر خارج شهری و اتوبان، کیا ریو مصرفی برابر با ۵.۷ لیتر بنزین را دارا است که طبق نمودار سیکل ترکیبی، مصرف کلی ریو برابر با ۶.۹ الی ۷ لیتر بنزین اعلام شده است

در بحث استهلاک این خودرو نیز طبق اعلام کارشناسان، هزینه سرویس‌های دوره‌ای کیا ریو که مابین ۵۲۰۰ الی ۶۰۰۰ هزار کیلومتر انجام می‌شود، برابر با ۶۰ الی ۷۵ هزار تومان براورد شده است.

در رابطه با قیمت کیا ریو نیز این نتکه را میبایست خاطر نشان د که مدل های صفرکیلومتر این خودرو به دلیل توقف تولید در سال ۱۳۹۰ دیگر وجود ندارد و برای خرید یک مدل سالم و در حد صفر این خودرو در تمامی مسائل ( شامل عدم تصادف، بیمه نامه مدت بلند، سلامت موتوری و .. ) خریدار می‌بایست در حدود ۲۷ میلیون تومان را هزینه کند.

دفترچه راهنمای پارس تندر مشخصات فنی پارس تندر نمای داخلی پارس تندر حجم موتور پارس تندر آپشن های پارس تندر شرایط فروش پارس تندر قیمت پارس تندر قیمت رنو پارس تندر مشخصات پارس تندر پیش فروش پارس تندر مزایای گیربکس JHQ

۴- تندر نود E2 ( ایران خودرو )

بی‌شک، تندر ۹۰  را می توان بهترین و باکیفیت‌ترین خودرو در این بخش نام نهاد، ال ۹۰ نخستین بار در سال ۱۳۸۵ وارد بازار خودرویی ایران شد و از آن زمان تاکنون همه ساله جزء پرفروش ترین خودروهای بازار قلمداد می‌شود.

در همین رابطه، تندر نود دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱۵۹۸ سی سی بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۰ نیوتن متر است.

همچنین، میزان مصرف سوخت تندر نود در هرصدکیلومتر مسیر شهری و پرترافیک برابر با ۸.۹ الی ۹.۰ لیتر بنزین بوده و در مسیرهای خارج شهری و پرترافیک، میزان مصرف تندر نود برابر با ۶.۱ لیتر بنزین می‌باشد که در نمودار سیکل ترکیبی، مصرف مجموع این خودرو برابر با ۷.۹ لیتر اعلام شده است.

در بحث استهلاک L90 نیز طبق اعلام کارشناسان، هزینه سرویس‌های دوره‌ای تندر نود که مابین ۵۳۵۰ الی ۶۱۰۰ هزار کیلومتر انجام می‌شود، برابر با ۸۰ الی ۹۵ هزار تومان براورد شده است.

پیرامون قیمت تندر ۹۰ E2 می‌بایست این‌گونه گفت که تندر نود صفرکیلومتر قیمتی بیش از ۳۰ میلیون را دارا بوده و در این مطلب مدل‌های زیر سال ساختاری ۱۳۹۲ ( بسته به سلامت و سالم بودن خودرو ) که قیمتی برابر با ۳۰ میلیون و کمتر را دارا هستند، ذکر شده‌اند.

 کم خرج ترین خودروهای بازار  کم خرج ترین ماشین  کم استهلاک ترین خودرو ایرانی  بهترین خودرو داخلی  کم هزینه ترین خودرو ایرانی  مجله خودرو  هزینه نگهداری ریو  هزینه نگهداری پراید  هزینه نگهداری تیبا  هزینه نگهداری ال 90  مصرف سوخت پراید  مصرف سوخت تیبا  مصرف سوخت تندر 90  مصرف سوخت ساین

۵- ام وی ام ۱۱۰ نیو ( مدیران خودرو )

از دیگر خودروهای موجود در این لیست که دارای کمترین مصرف سوخت مابین رقبا است، ام وی ام ۱۱۰ نیو نام دارد. این خودرو کوچک شهری در حال حاضر توسط شرکت مدیران خودرو ساخته و به بازار خودرویی کشور عرضه می‌شود. ( تولید این خودرو در حال حاضر متوقف شده است )

پیرامون همین موضوع، ۱۱۰ اس دارای یک پیشرانه سه سیلندر ۱۲ سوپاپ با حجمی برابر با ۹۹۸ سی‌سی بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۶۹ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۹۳ نیوتن متر است.

همچنین، میزان مصرف سوخت ۱۱۰ اس در مسیرهای شهریو پرترافیک برابر با ۵.۱ لیتر و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف این خودرو برابر با ۳.۲ لیتر بنزین اعلام شده است که طبق نمودار سیکل ترکیبی مصرف، ۱۱۰ اس در مجموع در هر صدکیلومتر مسیر مصرفی در حدود ۴.۲ لیتر بنزین را از خود به جای می‌گذارد.

پیرامون استهلاک این خودرو نیز طبق اعلام کارشناسان، هزینه سرویس‌های دوره‌ای ام وی ام ۱۱۰ اس که مابین ۴۲۰۰ الی ۴۹۰۰ هزار کیلومتر انجام می‌شود، برابر با ۵۵ الی ۶۵ هزار تومان براورد شده است.

در زمینه قیمت ام وی ام ۱۱۰ جدید نیز می‌بایست این‌گونه گفت که ام وی ام ۱۱۰ اس دارای دو مدل کامفورت و لاکچری بوده که در مدل اول قیمت این خودرو در نمونه صفر کیلومتر و با مدل ساختاری ۱۳۹۶ برابر با ۲۸ میلیون تومان و در مدل دوم، قیمت ۱۱۰ اس در نمونه صفر کیلومتر برابر با ۳۱ میلیون تومان اعلام شده است که این مدل از بودجه تایین شده در این مطلب فراتر بوده و خریداران می‌بایست به سراغ مدل‌های کم کارکرد لاکچری با قیمت کمتر از ۳۰ میلیون تومان بروند.

 کم خرج ترین خودروهای بازار  کم خرج ترین ماشین  کم استهلاک ترین خودرو ایرانی  بهترین خودرو داخلی  کم هزینه ترین خودرو ایرانی  مجله خودرو  هزینه نگهداری ریو  هزینه نگهداری پراید  هزینه نگهداری تیبا  هزینه نگهداری ال 90  مصرف سوخت پراید  مصرف سوخت تیبا  مصرف سوخت تندر 90  مصرف سوخت ساین

۶- ساینا دنده‌ای ( سایپا )

یکی دیگر از خودروهای کم استهلاک بازار که قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان را دارا بوده و توسط گروه خودروسازی سایپا تولید می‌شود، ساینا دنده‌ای نام دارد. این خودرو در واقع فیس لیفت تیبا بوده و دارای همان پیشرانه مرسوم چهار سیلندر ۸ سوپاپ با حجمی برابر با ۱۵۰۳ سی‌سی بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۸۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۲۸ نیوتن متر است.

همچنین، میزان مصرف سوخت ساینا دنده‌ای در مسیرهای شهری و پرترافیک برابر با ۸.۷ لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و پرترافیک، مصرف ساینا دنده‌ای برابر با ۶.۰ لیتر بنزین اعلام شده است که طبق نمودار سیکل ترکیبی، مصرف ساینا در مجموع برابر با ۷.۲ لیتر بنزین می‌باشد.

پیرامون استهلاک این خودرو نیز طبق اعلام کارشناسان، هزینه سرویس‌های دوره‌ای ساینا دنده‌ای که مابین ۵۱۰۰ الی ۶۰۰۰ هزار کیلومتر انجام می‌شود، برابر با ۵۵ الی ۷۰ هزار تومان براورد شده است.

در زمینه قیمت ساینا دنده ای نیز می‌بایست این‌گونه گفت که ساینا دنده‌ای با مدل ساخت ۱۳۹۷ و کد اتاق EX در حال حاضر قیمتی برابر با ۲۹,۴۰۰,۰۰۰ تومان را در بازار خودرویی ایران دارا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.