چگونه بفهمیم که پلوس خراب شده است؟

0
نیروی موتور از طریق تعدادی از واسط‌ها به چرخ‌ها منتقل می‌شود و باعث حرکت خودرو می‌شود. پلوس یکی از قطعاتی است که در امتداد این ساز و کار، ایفای نقش می‌کند.
 پیشرانه قادر است میزان معینی نیرو تولید کند اما این نیرو برای به حرکت درآوردن خودرو باید مسیری معین را طی کند تا به چرخ‌ها برسد و آن‌ها را به حرکت در بیاورد.

نیروی تولید شده توسط پیشرانه میل گاردان به دیفرانسیل‌ها منتقل می‌شود.
آموزش عیب یابی ماشین آموش عیب یابی جلوبندی خودرو علائم خراب شدن پلوس آموزش تعویض پلوس پراید آموزش مکانیک خودرو
پلوس که واژه انگلیسی آن “Axle Shaft” است، وظیفه دارد تا نیرویی که از سوی دیفرانسیل‌های می‌آید را به چرخ منتقل کند و موجب حرکت چرخ‌ها شود. به زبان ساده تر پلوس نقش اصلی در انتقال نیرو و چرخش تایرهای خودرو دارد.

عمده دلایل خرابی پلوس
*عمده دلیل خرابی پلوس، پارگی گردگیر پلوس است. گردگیر قطعه ای قیف مانند است که در انتهای پلوس قرار دارد و از ورود گرد و خاک و کثیفی به سر پلوس جلوگیری می‌کند.
*عدم استفاده صحیح از دنده .
*سفت نبودن پیچ‌های سر پلوس.
*ضربه زدن شدید خودرو هنگامی که زود کلاچ را آزاد می‌کنیم.

آشنایی با پلوس و علائم خرابی آن
چگونه بفهمیم که پلوس خراب شده است؟
اگر هنگام چرخاندن فرمان تا انتها به یک سمت صدای ضربه (تق تق) شنیدید، پلوس‌ چرخ همان سمت دچار خرابی شده و اگر هنگام چرخاندن فرمان تا انتهای به هر دو سمت، متوجه صدا شدید، یعنی هر دو پلوس دچار خرابی است.
خودروکار
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.