با نحوه زیرشویی و اهمیت آن آشنا شوید +آموزش تصویری

0

  پاره ای از ایرادهای خودرویی بسیار ساده و روش برطرف کردن آن ها نیز آسان است. “تعمیرکار خود باشید” با بیان ساده شما را به رفع مشکل پیش آمده دعوت و تا زمان رفع مشکل مرحله به مرحله راهنمایی می کند.

بسیاری از افراد نمی دانند یا حتی تصور نمی کنند که شست و شو زیر خودرو نیز به اندازه شست و شو روی آن اهمیت دارد. خودروها در دراز مدت وابسته به محل تردد و نوع استفاده از بخش زیرین به انواع آلودگی ها دچار می شوند. وجود هرگونه آلودگی روغنی، خاک، شن و گِل و … می تواند موجب تبخیر دیرتر آب از قطعات فلزی مهم زیر اتاق خودرو و درنتیجه تسریع پوسیدگی شاسی و اتاق شود. به همین دلیل خودروهایی که در مجاورت ساحل و آب دریاهای شور قرار دارند به دلیل وجود نمک در آب دریا، با سرعت بیشتری پوسیده می شوند.

مزایای زیرشویی خودرو نحوه زیرشویی خودرو آدرس تعمیرگاه های مشهد تعمیر و نگهداری خودرو کاهش استهلاک خودرو آدرس کارواش در تهران عیب یابی نشتی روغن خودرو
در معرض خطر
با نگاهی اجمالی به زیر خودرو در می یابید که قطعات بسیار مهمی زیرخودرو قرار گرفته اند که پوسیدگی آن ها به نفع هیچ کس نیست. زیر خودرو تقریبا هر قطعه ای از فلز ساخته شده است و فلزات رایج در برابر پوسیدگی بسیار حساس هستند. بخش هایی چون کالیپر و لوله کشی های ترمز، محل اتصالات محورها و خود اتاق خودرو به شدت در معرض پوسیدگی هستند و از این رو زیرشویی امری اجباری و بسیار مهم است.
با نحوه زیرشویی و اهمیت آن آشنا شوید
تاثیر زیرشویی بر سلامت خودرو
زیرشویی روتین و منظم خودرو در دراز مدت باعث می شود تمامی رسوبات شسته شده و هر بخش احتمالا آسیب دیده به منظور بازسازی و رفع ایراد نمایان شود. شست و شو زیر خودرو نمک و اسیدهای موجود در آب باران و دریا و آلودگی های دیگر را می شویید و در نتیجه رطوبت محیط در مدت زمان کمتری تبخیر شده و زیر خودرو خشک می شود. همچنین تمیز نگه داشتن زیر خودرو یافتن محل روغن ریزی و تعمیرات را به مراتب ساده تر می کند.
با نحوه زیرشویی و اهمیت آن آشنا شوید
چگونه زیرشویی کنیم؟
ضمن آن که کارواش ها برای زیرشویی تجهیزات بسیار کاملی در اختیار دارند، باید بیان کرد که در بازار قطعات وابسته به تعمیرات خودرو و نظافت نیز می توان دستگاه های کارواش و زیرشویی خانگی را یافت که شما را از رفتن به کارواش بی نیاز  می کند. اما باید در نظر داشت زیرشویی کار تمیزی نیست و انجام آن طاقت فرسا است.
 اگر توصیه می شود برای نظافت خودرو و زیرشویی در صورت امکان به خرید یک کارواش خانگی اقدام کنید چرا که نظافت خودرو فعالیتی روتین است و هر چند وقت یکبار انجام می شود. در نتیجه بهتر است که شخصا مالک یک کارواش خانگی باشید تا از پرداخت اجرت کارواش بپرهیزید. کارواش های خانگی با توجه به قیمت و کارکرد بین ۵۰۰ تا بیش از یک میلیون تومان قیمت دارد.
با نحوه زیرشویی و اهمیت آن آشنا شوید
۱- اگر تا به حال به زیرشویی خودرو اقدام نکرده اید توصیه می شود در چند دفعه اول از فرچه های سیمی و پلاستیکی به منظور راحت تر زدودن گرد و خاک و آلودگی های زیر خودرو استفاده ببرید.
۲- توصیه می شود دفعات بعد مخصوصا در صورت عبور از مسیرهای خیس بارانی یا برفی و لب ساحل، در اولین فرصت اقدام به شست و شو کنید تا نمک فرصت پوسانیدن اتاق و ادوات خودرو را نداشته باشد.
۳- روش های مختلفی از تجهیزات دستی تا نازل های مخصوص زیرشویی برای این کار وجود دارد. اما شما می توانید با افزایش ارتفاع خودرو (مانند قراردادن خودرو بر روی جک) و همچنین تهیه نازل زیرشویی دست ساز خودتان برای اجرای زیرشویی اقدام کنید.
۴- حتی در صورت موجود نبودن پمپ کارواش خانگی می توانید از فشار آب شلنگ به همراه نازل دست ساز بهره ببرید.
با نحوه زیرشویی و اهمیت آن آشنا شوید
نکته مهم: شست و شو خودرو کاری بسیار ساده و لذت بخش است اما به منظور عدم هدر رفتن آب، شاید در زمره معدود فعالیت هایی باشد که انجام آن را در کارواش را بیشتر از انجام آن بصورت شخصی پیشنهاد می کنیم چرا که کارواش ها معمولا به سیستم بازیافت آب آلوده مجهز هستند و تاجای ممکن از هدر رفتن آب بیهوده خودداری می کنند.
خودروکار
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.