مقایسه لیفان ۸۲۰ با کیا سراتو ۲۰۰۰ ؛کدام یک بهتر است ؟

0

برای بسیاری از مصرف کنندگان بازار خودرو، انتخاب بین خودروهای موجود در یک رده قیمتی، کار دشواری به نظر می‌رسد. از همین رو در این بخش، ۲ خودرو که در یک رده قیمتی قرار دارند را از منظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی، طراحی،قیمت و بازار دست دوم مقایسه می‌کند.
در این هفته، خودروهای لیفان ۸۲۰ بخرم یا کیا سراتو ۲۰۰۰ سایپا را برای مقایسه در نظر گرفتیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

مقایسه خودرو مقایسه کیا سراتو با لیفان 820 سراتو بهتر است یا لیفان 820 لیفان 820 بخرم یا کیا سراتو مشخصات کیا سراتو مشخصات لیفان 820 مزایا و معایب کیا سراتو معایب و مزایای لیفان 820 قیمت کیا سراتو قیمت لیفان 820

مشخصات فنی

کرمان موتور، از خالی بودن سگمنت سدان‌های بزرگ با قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومان استفاده کرده و برای پر کردن جای خالی یک سدان بزرگ با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، لیفان ۸۲۰ را به بازار عرضه کرد. این خودرو دارای یک پیشرانه ۲۳۷۳ سی‌سی است که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۵۸ اسب‌بخار در دور ۵۷۰۰ و بیشینه گشتاور ۲۲۱ نیوتن‌متر در دور ۴۰۰۰ است. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده شش سرعته خودکار، به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. با این مشخصات، این سدان ۱۵۴۵ کیلوگرمی قادر است تا به بیشینه سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. لیفان ۸۲۰ با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو۵، در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، ۸.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. از نظر ابعادی، لیفان ۸۲۰، بزرگترین سدان موجود در بازار در این رده قیمتی است و رقیبی از نظر ابعادی برای این خودرو موجود ندارد.

 مقایسه خودرو مقایسه کیا سراتو با لیفان 820 سراتو بهتر است یا لیفان 820 لیفان 820 بخرم یا کیا سراتو مشخصات کیا سراتو مشخصات لیفان 820 مزایا و معایب کیا سراتو معایب و مزایای لیفان 820 قیمت کیا سراتو قیمت لیفان 820

لیفان 820 بخرم یا کیا سراتو 2000؟

پس از توقف واردات کیا سراتو TD و تغییر نسل آن، سایپا اقدام به مونتاژ این خودرو در مجموعه خود کرد. این شرکت، سراتو را با دو پیشرانه ۱.۶ و ۲ لیتری به بازار عرضه می‌کند. نسخه مورد بررسی، به یک پیشرانه ۲ لیتری مجهز است که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار در دور ۶۲۰۰ و بیشینه گشتاور ۱۹۴.۲ نیوتن‌متر در دور ۴۳۰۰ است. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده خودکار شش سرعته با قابلیت تعویض از پشت فرمان، به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. با این مشخصات این خودرو تنها ۱۰.۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت خود را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در نهایت قادر است تا به بیشینه سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. کیا سراتو ۱۳۱۰ کیلوگرمی در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، میزان ۷.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

لیفان 820 بخرم یا کیا سراتو 2000؟

kia cerato 2018 سراتو 2017 قیمت مشخصات سراتو سایپا مزایا و معایب سراتو آپشنال تفاوت سراتو شرکتی با وارداتی مشخصات فنی سراتو مجله خودرو معرفی خودرو بررسی خودرو مقایسه سراتو با مزدا مقایسه سراتو با لنسر نمای داخلی کیا سراتو

در بخش مشخصات فنی، بیشینه قدرت هر دور خودرو تقریبا در یک محدوده است، اما لیفان ۸۲۰ با دارا بودن پیشرانه ۲.۴ لیتری، گشتاور بیشتری را نسبت به پیشرانه ۲ لیتری سراتو تولید می‌کند. اما کیا سراتو به دلیل بهره بردن از وزن کمتر، عملکرد بهتری دارد، ولی در آن‌سو لیفان ۸۲۰ به دلیل بهره بردن از فاصله محور بیشتر و ابعاد بزرگتر، فضای داخلی بزرگتر و جادارتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

کرمان موتور، لیفان ۸۲۰ را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سانروف برقی، سنسور نور، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، چراغ روشنایی در روز، ترمز پارک با پدال، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت، گرمکن صندلی راننده، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سیستم مالتی مدیا با درگاه USB و AUX و سیستم رهیاب به بازار عرضه می‌کند.

 مقایسه خودرو مقایسه کیا سراتو با لیفان 820 سراتو بهتر است یا لیفان 820 لیفان 820 بخرم یا کیا سراتو مشخصات کیا سراتو مشخصات لیفان 820 مزایا و معایب کیا سراتو معایب و مزایای لیفان 820 قیمت کیا سراتو قیمت لیفان 820

در آن سو، سایپا سراتو ۲ لیتری را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند دو کیسه ایمنی هوا، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کلیدهای کنترلی برروی فرمان، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع خودکار و سیستم صوتی با ورودی AUX و USB به بازار عرضه می‌کند.

مشخصات فنی کیا سراتو معرفی خودرو محصولات جدید کیا موتورز مجله خودرو قیمت کیا سراتو وارداتی قیمت Kia Cerato

در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی، لیفان ۸۲۰ نسبت به سراتو، با دارابودن تجهیزاتی مانند چهار کیسه ایمنی هوا بیشتر، گرمکن صندلی راننده و تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت، دوربین دنده عقب، سانروف برقی و سیستم کنترل پایداری، کابین لوکس‌تری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

مقایسه مشخصات فنی لیفان ۸۲۰ و کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژ

مشخصات فنی کیا سراتو مونتاژ ۲۰۰۰ لیفان ۸۲۰
نوع موتور ۴ سیلندر خطی ۴ سیلندر
حجم موتور  ۲۰۰۰ سی سی ۲۳۷۳ سی سی
حداکثر توان موتور ۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه ۱۵۸ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۹۴.۲نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه ۲۲۱نیوتن متر در ۴۰۰۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۶ ثانیه
حداکثر سرعت -کیلومتر بر ساعت ۱۸۰کیلومتر بر ساعت
سیستم انتقال قدرت  اتوماتیک اتوماتیک
وزن خالص ۱۲۹۳کیلوگرم ۱۵۴۵کیلو گرم
فاصله بین دو محور چرخ های عقب و عقب ۲۵۶۰ میلی متر   ۲۷۷۵میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۹ لیتر در صد کیلومتر ۸.۷ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد حد آلایندگی Euro  Euro 5
طول خودرو ۴۵۳۰ mm ۴۸۶۵ mm
عرض خودرو ۱۷۷۵ mm ۱۸۳۵ mm
ارتفاع خودرو ۱۴۶۰ mm ۱۴۸۰ mm
حجم باک ۵۲ ۶۳

مقایسه امکانات ایمنی و آپشن های لیفان ۸۲۰ و کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژ

مشخصات کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژ لیفان ۸۲۰
پایداری و ترمز مجهز به سیستم پیشرفته ABS + EBD  سیستم ترمز ضد قفل ABS-سیستم توزیع  الکترونیکی نیروی ترمز EBD-سیستم کمکی ترمز BAS-سیستم پایداری الکترونیکی ESP
کیسه هوای ایمنی  راننده و سرنشین  ۶  کیسه هوا
سیستم صوتی  سیستم صوتی مجهز به CD player – MP3 – USB – AUX – iPod و ۶ بلندگو سیستم پخش MP5 با خروجی USB + AUX + بلوتوث به همراه ۶ بلندگو
دیگر تجهیزات  کامپیوتر اطلاعات سفر- کروز کنترل-غربیلک فرمان و دسته دنده چرمی-غربیلک فرمان قابل تنظیم ارتفاع با کلید های کنترل-سیستم هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی-باز شدن اتوماتیک درب ها هنگام تصادف-سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر-چراغ های جلو با قابلیت تنظیم نور-چراغ های اتوماتیک-چراغ مه شکن جلو و عقب- قفل مرکزی- شیشه بالابر برقی جلو و عقب-آینه های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما- بازکننده درب باک و صندوق عقب از داخل  سان روف-  چراغ های جلو هالوژن و عقب LED- روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو-خاموش شدن چراغ های جلو با تأخیر-تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو-چراغ روشنایی روز-ترمز پارک پدالی-صندلی چرمی-صندلی راننده با تنظیم گودی کمر- تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت-گرمکن صندلی راننده-استارت دکمه ای-قفل کودک + مجهز به سیستم ISOFIX-سنسور دنده عقب + دوربین عقب-تنظیم فرمان در ۴ جهت-کنترل سیستم صوتی از روی فرمان-تهویه مطبوع اتوماتیک

کیفیت رنگ بدنه هر دو خودو پایین است و کیا سراتو مونتاژ در این مقایسه کیفیت رنگ پایینتری نسبت به همتای چینی خود یعنی لیفان ۸۲۰ دارد.

کابین داخلی لیفان ۸۲۰ جادارتر و فضای بیشتر نسبت به کیا سراتو مونتاژ سایپا دارد.

ایمنی :

لیفان ۸۲۰ با ۶ کیسه هوا و مجهز بودن به سیستم ترمز روز دنیا بر روی کاغذ از کیا سراتو سایپا با داشتن دو کیسه هوا ایمن تر به نظر می رسد هر چند هیچ نمونه ای از تست ایمنی  لیفان ۸۲۰ موجود نیست .

نقطه ضعف این کیا سراتو مونتاژ سایپایی سواری خسته کننده و خشک این خودرو می باشد.

لیفان ۸۲۰ از لحاظ سیستم تعلیق نمره خوب و  قابل قبولی را دارد و با سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند میله ای در عقب توانسته است نسبت به کیا سراتو مونتاژ  باعث شود سرنشینان خودرو  پستی و بلندی جاده را کمتر حس کنند.

سیستم ESP  که باعث کنترل بهتر خودرو در پیچ و خم جاده ها می شود و یک فناوری روز تلقی می شود در لیفان ۸۲۰ فعال می باشد و در کیا سراتو سایپا حذف شده است و همین امر باعث عدم پایداری این خودرو در پیچها و گردنه ها می باشد.

سخن آخر

افرادی که علاقه به داشتن یک سدان جادار با تجهیزات رفاهی بیشتر دارند، باید لیفان ۸۲۰ را انتخاب کنند، اما افرادی که می‌خواهند یک سدان از یک برند معروف‌تر با بازار دست دوم بهتر را داشته باشند، باید سراغ سراتو بروند، اما باید با فضای داخلی کوچکتر و تجهیزات رفاهی کمتر آن، کنار بیایند.

قیمت روز

مدل خودرو

قیمت ( در زمان نگارش)

لیفان ۸۲۰

۹۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان

کیا سراتو ۲۰۰۰

۱۰۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.