نبرد کراس اورهای چینی ؛مقایسه بی وای دی S6 و هایما S7 توربو + تصاویر

0

مقایسه بی وای دی S6 و هایما S7 توربو :نبرد کراس اور های بزرگ سایز

کراس اور های در بازار کنونی جهان به چندین بخش مختلف تقسیم بندی شده که شاید محبوترین آنها کراس اور های جمع و جور شهری باشد. اما در این بین بسیاری از افراد هستند که تمایل دارند از یک کراس او درهیبت SUV واقعی بهرمند باشند از این روز شاهد آن هستیم که کراس اور هایی در بازار حضور دارند که از نظر شکل و شمایل و همچنین ظاهر خودرو شبیه به یک شاسی بلند واقعی هستند اما در باطن از پلت فرم کراس اور بهره می برند. در بین چینی های بازار بی وای دی S6 اولین گزینه ای است که تمامی مشخصات یک شاسی بلند فول سایز را دارد اما یک کارس اور است . در مقابل هم هایما S7 توربو می تواند با کمی اغماض از چنین شرایط برخودار باشد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه هایما S7 توربو و بی وای دی S6 بپردازیم تا دریابیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند.

مقایسه شاسی بلند مقایسه خودرو مقایسه بی وای دی S6 با هایما S7 توربو معایب و مزایای هایما s7 معایب و مزایای BYD S6 byd s6 بهتره یا هایما s7 مشخصات هایما S7 قیمت هایما s7 توربو مشخصات بی وای دی S6 قیمت بی وای دی E6 مدل 2017 قیمت BYD S6

مقایسه ابعاد ام بی وای دی S6 و هایما D7 توربو
کسانی که بدنبال یک کراس اور با ابعاد یک شاسی بلند فول سایز هستند بدون تردید ابعاد  و ارتفاع خودرو برایشان از اهمیت خاصی برخودار است . در نتیجه این میزان می تواند در نظر خریداران  جزو قواعد اصلی محسوب گردد. با نگاهی به جدول ذیل کاملا مشخص است که بی وای دی از ابعادی به مراتب بزرگتر از رقیب چینی خود برخوردار است از همین رو می تواند کسانی که به دنبال اینگونه محصولات هستند را بیشتر راضی نگه دارد. همچنین ارتفاع دو خودرو تقریبا در یک سطح بوده و این نکته مثبتی برای بی وای دی S7 توربو خواهد بود .اما باید گفت که ابعاد بزرگتر بی وای دی S6 به وزن بسیار بیشتر منجر شده که باید دید آیا پیشرانه این خودرو قادربه جوابگویی این بدنه سنگین در مقابل حریف خود خواهد بود یا خیر برای این مهم باید تا بخش مقایسه مشخصات فنی هایما اس ۷ توربو و بی وای دی اس ۶ صبر نماییم.

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

فاصله دو محور
میلیمتر

وزن

هایما S7 توربو

۴۴۹۸

۱۸۳۰

۱۷۳۰

۲۶۱۹

۱۵۱۰

بی وای دی S6

۴۸۱۰

۱۸۵۵

۱۷۲۵

۲۷۲۰

۱۶۹۵

مقایسه طراحی ظاهری بی وای دی S6 هایما S7 توربو

محصولات این روزهای چینی از نظر ظاهری پیشرفت شگرفی را تجربه کرده اند  اما بی وای دی S6 و  هایما S7 توربو مربوط به یک نسل پیش این خودروسازان تعلق دارند. بی وای دی که کاملا بر اساس پلت فرم نسل پیشین لکسوس RX شکل داده شده از نمایی ساده اما گیرا برخودار است. چراغهای نه چندان پهن جلو که با گرافیک داخلی نسبتا جذاب شکل داده شده در کنار جلو پنجره کاملا ساده نمایی تهاجمی به این خودرو بخشیده است . اما در نمای جانبی شاهد این هستیم که پنل های حجیم شده خودرو در کنار ارتفاع مناسب، ظاهر خودرو را کاملا شبیه یه یک SUV قدرتمند نموده است.اما در نمای عقب طراحی محافظه کارانه روبرو هستیم که شاید برای برخی جذاب نباشد . اما بطور کل نمای بی وای دی اس ۶ برای یک کراس اور نه چندان ارزان قیمت مناسب ارزیابی می گردد.

در مقابل هایما سعی کرده است که از نمایی بروز تر برخوردار گردد از این رو در پیشانی خودرو جلو پنجره کرکره ای بار نوار های مورب کرمی به چشم می خورد که لوگوی هایما در میانه آن خود نمایی می کند. در طرفین این جلو پنجره چراغهای هایی قرار دارد که در قسمت فوقانی آن یک ردیف LED روزتاب تا میانه قاب چراغ امتداد یافته است. این ترکیب باعث شده هایما اس ۷ در نمای جلو خودرو مانند یک کراس اور آرام و خونسرد جلوه نماید که شاید برای این سگمنت مناسب نباشد. اما در نمای عقب طراحان این خودرو سعی کرده اند که ترکیب بندی چراغها را به مانند محصولات بی ام و شکل دهند ا،ز این رو هایما S7 توربو در نمای عقب جذابتر از دیگر زوایایی خودرو می باشد.

در پایان این بخش باید گفت که بی وای دی S6 با توجه به ظاهری جسور و تهاجمی کمی بهتر عمل کرده اما نهایتا زیبایی سنجی امری سلیقه ای خواهد بود واین مشتری است که تصمیم می گیرد کدام خودرو  برایش مناسب تر است.

مقایسه طراحی داخلی

 مقایسه شاسی بلند مقایسه خودرو مقایسه بی وای دی S6 با هایما S7 توربو معایب و مزایای هایما s7 معایب و مزایای BYD S6 byd s6 بهتره یا هایما s7 مشخصات هایما S7 قیمت هایما s7 توربو مشخصات بی وای دی S6 قیمت بی وای دی E6 مدل 2017 قیمت BYD S6
شرایط فروش کارمانیا شرایط فروش byd s6 فروش اقساطی BYD S6 نمایندگی بی وای دی در ایران قیمت محصولات کارمانیا فروش اقساطی کارمانیا شاسی بلند بی وای دی اس 6 قیمت بی وای دی s6 اتوماتیک شرایط فروش BYD E6 معایب و مزایای BYD S6 مشخصات BYD S6

از آنجا که بی وای دی در نمای ظاهری خود از طراحی تهاجمی و مردانه استفاده کرده است در کابین این خودرو نیز این رویه تکرار شده است .از این رو شاهد آن هستیم بیشتر قطعات داشبورد با خطوط شکسته و زوایایی تند شکل داده شده که کاملا خشن و مردانه است.همچنین اهرم دنده این خودرو دقیقا به مانند لکسوس RX نسل های گذشته در کنسول میانه و در بالاترین قسمت تعبیه شده که در نوع خود جالب است.تنها نقطه ضعف بی وای دی S6 در نمای داخلی را باید به فرمان خودرو ربط داد که تا حدودی از نمای قدیمی برخودار است.

وقتی به داخل هایما اس ۷ توربو می رویم طراحی آرام و بروزی روبرو خواهیم شد که به سبک نمای بیرونی خودرو طراحی شده است.البته در جلو داشبورد این خودرو می توان شمه ای از محصولات هیوندای را مشاهده کرد ولی نمی توان از انگ کپی کاری استفاده کرد . در کل طراحی  قرینه این خودرو دلنشین ازریابی می گردد.

در پایان این بخش باید گفت بی وای دی S6 و هایماS7 توربو دو سبک متفاوت را برای طراحی کابین خودرو انتخاب کرده اند که هر کدام می توان دارای جذابیت خاصی باشد. از این رو تصمیم گیری این بخش هم بر عهده مشتریان خواهد بود.اما یک نکته مهم در کابین این دو خودرو ملاحضه می گردد که برتری را بدون شک نصیب  بی وای دی S6 خواهد نمود. متریال مصرفی در هایما S7 توربو کاملا بی کیفیت می باشد بطوریکه در جای جای کابین این خودرو از پلاستیک سخت استقاده شده است در صورتی که طراحان بی وای دی با ظرافتی خاصی کابین این خودرو را به متریال با کیفیت مزین نموده اند.

مقایسه مشخصات فنی بی وای دی S6 هایما S7 توربو

مقایسه هایما s7 توربو با رنو داستر
شرایط فروش کارمانیا شرایط فروش byd s6 فروش اقساطی BYD S6 نمایندگی بی وای دی در ایران قیمت محصولات کارمانیا فروش اقساطی کارمانیا شاسی بلند بی وای دی اس 6 قیمت بی وای دی s6 اتوماتیک شرایط فروش BYD E6 معایب و مزایای BYD S6 مشخصات BYD S6

مشخصا برای به حرکت در آوردن این دو خودرو کراس اور بزرگ سایز نیاز به پیشرانه های قدرتمند می باشد. بی وای دی برای نیروی محرکه S6 از یک پیشرانه سنتی ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی استفاده نموده است که توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتن متر گشتاور را دارا خواهد بود. قدرت این موتور توسط جعبه دنده د۶ سرعته کلاچ دوبل به چرخها جلو منتقل می گردد و میزان مصرف سوخت بی وای دی اس ۶ توسط کمپانی سازنده برابر با ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. مشخصا این میزان قدرت و گشتاور خروجی برای این خودرو کاملا مناسب به نظر می رسد ولی نباید از آن انتظار شتاب اولیه آنچنانی را داشته باشید . در کل این موتور می تواند نیاز های مالک را حتی در جاده های نا هموار بر آورده سازد.

در مقابل هایما S7 سعی نموده کمی بروزتر عمل نماید و یک سیستم توربو را بر روی موتور تنفس طبیعی ۱.۸ لیتری نسخه معمولی این خودرو بکار گیرد.نتیجه کار چندان هم بد نشده چرا که میزان قدرت خروجی این خودرو برابر با ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۲۳۰ نیوتن متر شده است.در ظاهر  نیروی بیشتر و وزن کمتر هایما S7 توربو از عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود برخودار است اما در واقع این چنین نبوده و هر دو خودرو در یک سطح خواهند بود.

 خودرو

حجم موتور

نوع موتور

قدرت خروجی
اسب بخار

گشتاور

نیوتن متر

شتاب ۰ تا ۱۰۰

ثانیه

مصرف سوخت

لتیر

نوع جعبه دنده

هایما اس۵ توربو

۱.۸

توربوشارژر

۱۷۰

۲۳۰

۱۴.۵

۹.۵

۶ سرعته اتوماتیک

بی وای دی S6

۲.۴

تنفس طبیعی

۱۶۰

۲۲۹

۱۴.۳

۹.۸

۶ سرعته اتوماتیک کلاچ دوبل

 ایمنی

مشخصا ،ایمنی برای ایرانی ها از کمترین اهمیت در بین گزینه خرید برخوردار است اما به واقع شاید این بخش را باید مهمترین گزینه برشمرد که می تواند در محافظت از جان سرشنیان بسیار حائز اهمیت باشد. بی وای دی به لطف تجهیرات قابل خود نظیر ۶ کیسه هوای ایمنی در ۱۰ نقطه و سیستم ترمز هوشمند BOS ،سنسور پارک در عقب و جلوی خودرو و غیره توانسته از موسسه تست تصادف چین موسوم C-NCAP پنج ستاره ایمنی را دریافت نماید .

اما هایما اس ۷ توربو به رغم داشتن امکانات ایمنی نظیر ،ترمزهای دیسکی در هر ۴ چرخ،ترمز ضد قفل ABS+EBD، کمک ترمز BAS،سیستم کنترل کشش TCS، سیستم پایداری ESP،سیستم گرمکن صندلی و چهار کیسه هوا تاکنون در این تست شرکت نداشته یا دست کم اطلاعاتی از آن در دست نیست.

کاملا واظح است بی وای دی S6 را می توان از حیث ایمنی کاملا برتر از حریف دست وپا بسته خود دانست.

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی
امکانات رفاهی

بی وای دی S6 به سبک محصولات چینی امروزه به لیست بلند بالایی از تجهیزات رفاهی نظیر صندلی‌های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، دارای حالت اقتصادی مصرف سوخت در رانندگی ECO، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله مجزا، صندلی راننده برقی و قابل تنظیم در ۸ حالت، آینه های جانبی تاشونده برقی بهمراه گرمکن، کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان، صفحه نمایش چند منظوره و نمایشگر دمای بیرون و داخل، سانروف دو حالته، ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، دوربین دید جانبی آینه سمت راست  مجهز شده است.

در مقابل هایما S7 توربو از امکاناتی رفاهی شامل  فرمان برقی، فرمان MFC (دکمه های کنترل سیستم صوتی – کروز کنترل و بلوتوث بر روی فرمان)، سان روف برقی، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید و سنسور باران، صندلی راننده ۸ حرکته برقی گرمکن دار، دوربین ۳۶۰ درجه و… بهره می برد.

مدت زمان گارانتی و کیفیت خدمات پس از فروش

کارمانیا، بی وای دی S6 را با ۳ سال گارانتی به بازار ایران عرضه کرده است که برای یک کراس اور میان قیمت مناسب می باشد. اما این شرکت که از زیر مجموعه های کرمان موتور محسوب می گردد از خدمات پس از فروش چندان  گسترده ای  برخوردارنبوده  اما طبق وعده مدیران این شرکت ،کارمانیا به سرعت در حال افزایش نمایندگی خود در شهر های مختلف می باشد که این امر به خدمات رسانی این شرکت به مشتریان خود کمک شایانی خواهد کرد. در مقابل ایران خودرو که از شبکه گسترده خدمات پس از فروش برخوردار است و انتظار می رود که خدمات رسانی آن بهتر از رقیب خود باشد ،اما در واقع نمایندگی های که توان خدمات دهی به هایما اس ۷ را دارا هستند بسیار کم ودور از دسترس بوده بطوریکه  بسیاری از مالکین نارضایتی خود را اعلام کرده اند. قابل ذکر است هایما نیز با ۳ سال گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می گردد.

کلام پایانی

بی وای دی S6 و هایما S7 توربو در رنج  قیمتی ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون به رقابتی سخت مشغول هستند که هر کدام از مزایا و معایبی به نوبه خود برخوردار هستند . اما بصورت کلی این بی وای دی S6 است که بدلیل مختلف از قبیل برند معتبر تر ،کیفیت متریال قابل توجه ،لذت رانندگی با یک خودروی تنفس طبیعی قدرتمند ،ظاهری جسور و تهاجمی تر مناسب یک کراس اور بزرگ و از همه مهمتر ایمنی بیشتر می تواند گزینه بهتری محسوب گردد . هر چند که هایما هم در بخش های دارای قابلیت های خاص خود می باشد.

پردیس خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.