پاسخ به شایعات و اشتباهات درباره تویوتا هیبریدی

0

۱- نیاز به اتصال به منبع برق و شارژ :

در تویوتاهای هیبریدی هرگز نیازی به اتصال به منبع برق و شارژ باطری ها نیست ، شارژ باطری ها بوسیله انرژی تامین شده از بازیافت نیروی ترمز تامین می شود.انرژی حاصل از ترمز در راه حل های خودروهای معمولی بنزینی به گرما تبدیل و از روی دیسک و لنت ترمز دفع می شود.
همچنین از موتور بنزینی خودرو نیز برای تولید انرژی الکتریکی اضافه در صورت نیاز استفاده می شود.
این موارد بصورت کاملاً خودکار اتفاق می افتند و نیازی به دخالت راننده نیست.

معایب و مزایای تویوتا هیبریدی مشخصات خودروهای هیبریدی اولین خودرو هیبریدی تویوتا بهترین خودروهای هیبریدی تویوتا پریوس هیبریدی مشخصات تویوتا CHR هیبریدی مجله خودرو محصولات تویوتا در ایران

۲- خودروهای هیبریدی برای اشخاص فنی و آشنا به تکنولوژی مناسب هستند :

در تویوتاهای هیبریدی شما به همان میزان مهارتی نیاز دارید که برای راندن هر خودرو اتوماتیک دیگری نیاز هست.
استفاده از موتور برقی ، بنزینی یا ترکیب این دو و سایر امور بصورت خودکار انجام می شود.
البته راننده می تواند حالت تنها استفاده از موتور برقی را برای سرعت های پائین انتخاب نماید.
اما برای اشخاص علاقه مند به جزئیات فنی نیز اطلاعات کاملی در صفحه نمایش اصلی از وضعیت رانندگی ، وضعیت فنی خودرو ، چگونگی رانندگی و … در دسترس است.
۳- خودروهای هیبریدی در دماهای خیلی کم یا زیاد به مشکل برمی خورند :
تویوتاهای هیبریدی در دماهای بسیار سرد و گرم در آزمایشگاه های مجهز و تخصصی آزمایش شده اند و رفتاری متفاوت از خودروهای بنزینی متداول ندارند.
۴- ریسک برق گرفتگی با خودروهای هیبریدی :
براساس آمار و منطق واقعیت، شانس برق گرفتگی حتی در تصادفات شدید نزدیک به صفر است.کلیه اجزاء و سیم های فشارقوی در محفظه های ایمن بصورتی قرار گرفته اند که دسترسی به آن ها حتی بصورت عمدی بسیار سخت است.
همچنین در شرایط تصادف کامپیوتر خودرو بلافاصله با کنتاکت های قوی داخل محفظه باطری ها، برق باطری را قطع می کند و دیگر برقی در خودرو جریان نخواهد داشت.
۵- اجزاء سیستم هیبریدی باعث کم شدن فضای داخلی خودرو می شوند :
امروزه اجزاء و قطعات سیستم های هیبریدی بسیار فشرده شده اند و در طراحی های امروز با ورود به یک خودروی هیبریدی از روی فضای داخلی متوجه هیبریدی بودن آن نخواهید شد.
۶- باطری های خودرو هیبریدی پس از مدتی نیاز به تعویض دارند :
باطری های تویوتا هیبریدی برای طول عمر خودرو طراحی شده اند ، برای مثال در یک نمونه یک تویوتا پریوس هیبریدی ۱.۵ میلیون کیلومتر را بعنوان تاکسی در ونکوور کار کرده است بدون اینکه مشکلی برای باطری ها پیش بیاید یا نیازی به تعویض باطری باشد.
علاوه بر این خودروهای هیبریدی مثل سایر خودروهای معمولی به باطری های ۱۲ولت معمولی نیز مجهز هستند و می توانند کلاً بدون سیستم برقی و هیبریدی مثل یک خودرو بنزینی معمولی کار کنند.
۷- شتاب و کشش خودروهای هیبریدی کم است :
کاملاً برعکس ، خودروهای هیبریدی توان استفاده از موتور بنزینی را در کنار موتور برقی اصلی و موتورهای برقی روی چرخ (در مدل های ۴چرخ متحرک) دارند و شتاب آن ها از خودروهای هم کلاس بنزینی خود بصورت قابل توجهی بیشتر است.
۸- خودروهای هیبریدی قابل اعتماد نیستند :
تویوتا تا کنون بیش از ۹میلیون خودرو هیبریدی ساخته و فروخته و هرگز مشکلی در قابل اعتماد بودن خودروها نبوده است.
سیستم انتقال قدرت این خودروها قطعات متحرک کمتری دارد ، استهلاک بخش های مختلف خودرو کمتر است ، مثلاً لنت ترمز بدلیل اینکه در بسیاری از موارد برای کاهش سرعت از ترمزهای برقی سیستم هیبریدی برای شارژ باطری استفاده می شود بسیار کمتر استفاده می شوند و در چندین دوره تست های JD.Power تویوتا پریوس در کلاس کامپکت کم استهلاک ترین و کم ایراد ترین خودرو شناخته شده است.

۹- خودروهای هیبریدی خیلی در حفظ محیط زیست موثر نیستند :
از تولید تا بازیافت ، تویوتاهای هیبریدی حداکثر سازگاری در طبیعت را دارند.۹۵% این خودروها قابل بازیافت است و در مورد باطری ها نیز تویوتا مقر اختصاصی و پیشرفته ای برای بازیافت باطری ها در اختیار دارد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.