citroen c3 با peugeot 2008 ؛ سیتروئن C3 بخرم یا پژو ۲۰۰۸؟

0

در این هفته، خودروهای سیتروئن C3 و پژو ۲۰۰۸ را برای مقایسه در نظر گرفتیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

اگر به دنبال خرید یک کراس اوور جمع و جور با قیمت مناسب هستیم ایران خودرو با پژو ۲۰۰۸ یک انتخاب خوب در پیش روی ما قرار داده است

مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008 ابعاد پژو 2008 ابعاد سیتروئن c3 سیتروئن c3 در ایران citroen c3 قیمت سیتروئن C3 مزایا و معایب سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3 قیمت پژو 2008 مشخصات پژو 2008 معایب پژو 2008 PEUGEOT 2008 مقایسه خودرو

پژو ۲۰۰۸ مینی کراس اوور جذاب پژو است که نخستین بار در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد ، در سال ۲۰۱۶ به طور مختصر فیس لیفت شد و نخستین محصول مشترک شرکت ایکاپ است که در ایران عرضه شده است . پژو ۲۰۰۸ با توجه به این که یک کراس اوور جمع و جور است جذابیت های بصری متنوعی را به نمایش میگذارد و با توجه به این که پژو ۲۰۰۸ از جدیدترین زبان طراحی پژو بهره میبرد استایل اروپایی ، جوان پسند و مدرنی دارد . پژو ۲۰۰۸ در ظاهر از زاویه و خط هایی بهره میبرد که با طراحی چراغ ها یا طراحی چهارچوب دار پژو ۲۰۰۸ هماهنگ است و مجموع ویژگی های ظاهری پژو ۲۰۰۸ یک سبک طراحی خاص و متفاوت که تنها در ماشین های پژو وجود دارد را به نمایش میگذارد .

سیتروئن شریک تجاری پژو است و به نوعی سیتروئن C3 همانند یک خواهر یا برادر برای پژو ۲۰۰۸ است . سیتروئن C3 تا کنون در ۳ نسل به تولید رسیده است که آخرین نسل در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و همین مدل از سیتروئن C3 است که سایپا به زودی وارد جاده های کشور میکند . طراحی ماشین های سیتروئن مدتی است که سبک خاص خودش را پیدا کرده است و سیتروئن C3 هم از این ویژگی سود میبرد . سیتروئن C3 ظاهری آینده نگر دارد و در نگاه اول مانند ماشین های کانسپت به نظر میاید ؛ در ظاهر سیتروئن C3 یک پارادوکس خاص در بین رنگ بندی ، طراحی قطعات بدنه و حتی سایز بندی قطعات مانند العاد چراغ جلو و عقب وجود دارد که همه این ویژگیها دست به دست هم داده اند که سیتروئن C3 تماما اروپایی و جذاب به چشم بیاید و ظاهر مدرنی که دارد در نظر افراد خاص پسند به شدت زیبا دیده میشود .

مشخصات فنی

از آنجایی که برای مشتریان ایرانی، قدرت و عملکرد خودرو، اهمیت زیادی دارد، پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3، با پیشرانه‌ای در ایران عرضه می‌شوند که در هیچ یک از بازارهای جهانی، نمونه آن دیده نمی‌شود. ایکاپ پژو ۲۰۰۸ را با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ از گروه پژو-سیتروئن به بازار عرضه می‌کند که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۶۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و بیشینه گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر در دور ۱۴۰۰ است. این قدرت و گشتاو توسط یک جعبه دنده شش سرعته خودکار با قابلیت تعویض دستی، به محور جلوی این کراس اوور کامپکت منتقل می شود و در مدت ۸.۲ ثانیه، این خودرو ۱۲۴۵ کیلوگرمی را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. در نهایت ۲۰۰۸ قادر است تا به بیشینه سرعت ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، ۶.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در آن سو، سیتروئن C3 نیز از همان پیشرانه ۱.۶ لیتری نصب شده برروی ۲۰۰۸ بهره می‌برد. بنابراین بیشینه قدرت و گشتاور یکسانی با پژو ۲۰۰۸ دارد. جعبه دنده سیتروئن C3 هم، یک جعبه دنده شش سرعته خودکار با قابلیت تعویض دستی است. با این مشخصات، این خودرو تنها ۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت خود را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند و در نهایت به بیشینه سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. این هاچ بک کوچک، در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، ۶.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در بخش مشخصات فنی، هر دو خودرو به دلیل بهره بردن از پیشرانه یکسان، عملکرد نزدیکی دارند و در شتابگیری اولیه و ثانویه، هیچ یک به دیگری برتری ندارد. مصرف سوخت یکسان هر دو خودرو نیز، گواه این موضوع است.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

گروه ایکاپ پژو ۲۰۰۸ را، با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند شش کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین، پرده‌ای و جانبی)، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری خودرو، سیستم کمکی در سربالایی و ترمز اضطراری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با سیستم خنک کننده داشبورد، سیستم صوتی و تصویری با نمایشگر لمسی هفت اینچی به همراه شش بلندگو و دارای درگاه USB با قابلیت نمایش اطلاعات موبایل، چراغ روشنایی در روز، روشن شدن خودکار چراغ‌ها، آینه‌های برقی با قابلیت تاشوندگی خودکار، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور کاهش باد تایر، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، خروجی برقی ۱۲ ولت برای سرنشینان جلو و عقب، سنسور باران و فرمان برقی با کلیدهای کنترلی به بازار عرضه می‌کند.

در آن‌سو، سایپا-سیتروئن نیز، هاچ بک C3 را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی در سربالایی، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سیستم ورود بدون کلید، سیستم روشن و خاموش بدون کلید، گرمکن شیشه جلو، سنسور باران، آینه میانی الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشوندگی خودکار، سنسور نور، چراغ روشنایی در روز، سیستم تهویه مطبوع خودکار، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، کامپیوتر سفری و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هفت اینچی با قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه در نمایشگر به بازار عرضه می‌کند.

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی هم، هر دو خودرو تقریبا تجهیزات یکسانی را دارند و سطح قابل قبولی را به سرنشین ارائه می‌دهند، اما فقدان سانروف برقی و گرمکن صندلی در این دو خودرو با این رده قیمتی، کمی جای تعجب دارد.

مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008 citroen c3 PEUGEOT 2008 قیمت پژو 2008 مشخصات پژو 2008 فضای داخلی پژو 2008 قیمت سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3 مقایسه خودرو مقایسه خودروهای فرانسوی مجله خودرو آپشن های پژو 2008 نمای داخلی سیتروئن C3 citroen c3 تجربه رانندگی با سیتروئن c3 مزایا و معایب سیتروئن C3 مشخصات فنی سیتروئن C3 قیمت سیتروئن C3 بررسی تخصصی خودرو معرفی خودرو مجله خودرو محصولات جدید سایپا انواع خودروهای هاچ بک در ایرن
مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008 citroen c3 PEUGEOT 2008 قیمت پژو 2008 مشخصات پژو 2008 فضای داخلی پژو 2008 قیمت سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3 مقایسه خودرو مقایسه خودروهای فرانسوی مجله خودرو آپشن های پژو 2008 نمای داخلی سیتروئن C3 اخبار مهم اخبار سیاسی نتایج خروج امریکا از برجام دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا شرکت پژو سیتروئن قرارداد پژو سیتروئن با ایران اخبار حوزه خودرو
مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008 citroen c3 PEUGEOT 2008 قیمت پژو 2008 مشخصات پژو 2008 فضای داخلی پژو 2008 قیمت سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3 مقایسه خودرو مقایسه خودروهای فرانسوی مجله خودرو مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008 citroen c3 PEUGEOT 2008 قیمت پژو 2008 مشخصات پژو 2008 فضای داخلی پژو 2008 قیمت سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3 مقایسه خودرو مقایسه خودروهای فرانسوی مجله خودرو آپشن های پژو 2008 نمای داخلی سیتروئن C3
مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008 citroen c3 PEUGEOT 2008 قیمت پژو 2008 مشخصات پژو 2008 فضای داخلی پژو 2008 قیمت سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3 مقایسه خودرو مقایسه خودروهای فرانسوی مجله خودرو آپشن های پژو 2008 نمای داخلی سیتروئن C3 مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008 citroen c3 PEUGEOT 2008 قیمت پژو 2008 مشخصات پژو 2008 فضای داخلی پژو 2008 قیمت سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3 مقایسه خودرو مقایسه خودروهای فرانسوی مجله خودرو آپشن های پژو 2008 نمای داخلی سیتروئن C3
پژو ۲۰۰۸
سیتروئن c3
کیفیت سواری
۸ ۸
خدمات پس از فروش ۸ ۸
طراحی ۸ ۸
امکانات رفاهی ۸ ۸
ویژگی های فنی ۸ ۸
ارزش خرید ۹ ۸
امتیاز کل ۴۹ ۴۸
 

سخن آخر

انتخاب بین این دو خودرو به دلیل بهره بردن از پیشرانه یکسان و تجهیزات رفاهی و ایمنی مشابه، کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد. ضمن اینکه به دلیل ابعاد مشابه، ابعاد فضای داخلی و فضای بار هر دو خودرو نیز تقریبا یکسان است. افرادی که به دنبال یک خودرو شبه کراس‌اوور با طراحی شیک هستند، بهتر است پژو ۲۰۰۸ را انتخاب کنند، اما افرادی که به دنبال خرید یک هاچ بک قدرتمند با طراحی خاص فضای داخلی و خارجی هستند، باید سمت سیتروئن C3 بروند.

قیمت روز

مدل خودرو

قیمت بازار ( در زمان نگارش)

سیتروئن C3

۱۲۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۰۸

۱۴۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.