عیب یابی بالا بودن دور موتور حالت آرام در خودروهای انژکتوری

0

دور موتور ۲۰۶ در حالت درجا ،نوسان دور موتور پراید ،دور موتور ۲۰۶ در حالت خلاص ،علت بالا رفتن دور موتور پراید هنگام کلاچ گرفتن ،گاز خوردن ماشین در حالت خلاص ،علت بالا بودن دور موتور پراید کاربراتور ،افت دور موتور از ۱۰ و خاموش شدن آن ،علت گاز خوردن پراید

آموزش مکانیک و برق خودرو دور موتور 206 در حالت درجا نوسان دور موتور پراید گاز خوردن ماشین در حالت خلاص آموزش عیب یابی ماشین
این مشکل میتواند ناشی از یکی از موارد زیر باشد :۱ – ایراد پدال گاز
۲ – ایراد سیستم مدیریت موتور
۳ – ایراد دریچه گاز
۴ – ایراد سیستم ورودی هوا
۵ – ناصحیح بودن تایم موتورگام ۱ :کدهای خطای ECU را توسط دیاگ بخوانید .
درصورت وجود کد خطا ، مطابق با آنها عیب یابی کرده ، سپس کدها را پاک کنید.
درصورت عدم وجود ، به مرحله بعد بروید.گام ۲ :تنظیم نبودن پدال گاز را بررسی کنید.
بله . پدال گاز را تنظیم کنید.
خیر . به مرحله بعد بروید

گام ۳ :آیا دریچه گاز دارای رسوبات کربنی میباشد ؟
بله . رسوبات کربنی را تمیز کنید.
خیر . به مرحله بعد بروید.

گام ۴ :مجموعه سیستم ورودی هوا و لوله های مکش مربوطه را مورد بازدید قرار دهید. آیا نشتی هوا وجود دارد ؟
بله . قطعات معیوب را تعمیر یا تعویض کنید.
خیر . به مرحله بعد بروید.

گام ۵ :کانکتور سنسوردمای آب موتور را بیرون کشیده و موتور را روشن کنید . آیا دور موتور نرمال است ؟
بله . سیم کشی بین سنسور و ECU را بررسی کنید . درصورت نیاز تعمیر کنید و یا سنسور را تعویض کنید.
خیر . به مرحله بعد بروید .

گام ۶ :آیا تایم موتور صحیح میباشد ؟
بله . سیستم مدیریت موتور را بازدید کنید . (ECU)
خیر . تایم موتور را مجدداً تنظیم کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.