بازی تاج و تخت؛ آیا مرسدس بنز S کلاس کماکان بهترین سدان لوکس جهان است؟

0

مرسدس بنز همواره یکی از خوشنام ترین و پیشروترین خودروسازان در طول تاریخ بوده است. این کمپانی آلمانی اگر چه قدمتی برابر با خودروی سه چرخ بنز پتنت موتورواگن دارد، اما به طور رسمی از سال ۱۹۲۶ شروع به کار کرده است.

از آن زمان تاکنون نام مرسدس بنز با اتومبیل های لوکس و پیشرفته عجین شده و محصولات آن همیشه جزو پرطرفدارترین خودروها بوده اند.

این کمپانی اکنون طیف گسترده ای از مدل های مختلف را بر روی خط تولید داشته و اخیرا حتی یک پیکاپ نیز به جمع محصولات خود اضافه کرده است.

 معرفی خودرو  مجله خودرو  محصولات جدید مرسدس بنز  قیمت مرسدس بنز AMG  مرسدس بنز اس کلاس  مشخصات مرسدس بنز AMG  اخبار مرسدس بنز  تاریخچه مرسدس بنز

در میان خودروهای مزین به نشان ستاره نقره ای، بی تردید S کلاس جایگاهی ویژه دارد. نسل نخست S کلاس در سال ۱۹۷۲ ظهور کرد و از آن به بعد این سدان فول سایز لوکس به یک استاندارد در سگمنت خود تبدیل شد.

دلیل این امر به حرکت S کلاس بر لبه تکنولوژی باز می گردد. این خودرو در هر نسل به آخرین دستاوردها و تکنولوژی های دوران خود مجهز شده و می توان گفت که پیشرفته ترین اتومبیلی تولیدی در هر عصر بوده است.

mercedes_s-class_01

نسل فعلی S کلاس که با کد W222 شناخته می شود، در واقع نسل ششم بوده و از سال ۲۰۱۳ بر روی خط تولید قرار دارد.

این نسل از S کلاس نیز در زمان عرضه فناوری های جدیدی را وارد خیابان ها کرد. از جمله این فناوری ها می توان به پارک خودکار، سیستم تعلیق تطبیق پذیر با نوع مسیر و صندلی های قابل برنامه ریزی اشاره کرد.

اگر چه فناوری های مذکور هنوز با گذشت ۵ سال جالب و پیشرفته محسوب می شوند، اما برخی از رقبا نیز از آنها بهره می برند.

Mercedes-Benz-S-Class-2018

به گفته مرسدس بنز با ارایه نسخه فیس لیفت، ۶۵۰۰ بخش از S کلاس ۲۰۱۸ بروز شده و این سدان مجلل با نفسی تازه تر به مصاف رقبا خواهد رفت. با این حال آیا تغییرات داده شده برای حفظ تاج و تخت S کلاس کافی هستند؟

در حال حاضر S450 مدل پایه S کلاس به حساب می آید. این نسخه با قیمت آغازین ۸۹,۹۰۰ دلار به یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو که توانایی تولید ۳۶۲ اسب بخار قدرت را دارد، مجهز شده است. با این موتور، S450 قادر است در عرض ۵.۴ ثانیه به سرعت خود را به ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت برساند.

2018-mercedes-benz-s450-review

مدل پایه S کلاس دارای یک قابلیت استاندارد به نام Energizing Comfort Control است. به لطف این قابلیت سیستم هایی مثل تهویه مطبوع، خوشبو کننده هوا، گرمکن صندلی ها، کنترل دمای چند نقطه ای، ماساژورها، نورپردازی و سیستم صوتی با همدیگر همکاری می کنند تا سرنشینان تجربه ای راحت و دلپذیر داشته باشند.

2018-mercedes-benz-s class Energizing Comfort Control

نمایشگرهای بزرگ دوگانه جزو شاخص ترین ویژگی های کابین S450 بوده و آن را از رقبا متمایز می کنند. لیست تجهیزات این خودرو مخصوصا در بخش ایمنی فعال و غیر فعال آنقدر بلند و طولانی است که بی گمان مدل پایه از S کلاس هم یکی از ایمن ترین خودروهای جهان به شمار می رود.

Mercedes benz S Class (8)
علاقه مندان به نسخه ای قدرتمندتر از S کلاس می توانند به سراغ S560 بروند.در زیر کاپوت این نسخه یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو به قدرت ۴۶۳ اسب بخار نصب شده است. S560 می تواند شتاب صفر تا ۶۰ مایل را در عرض ۴.۴ ثانیه محقق کند.

هر دو نسخه یاد شده امکان سفارش آپشن های پیشرفته ای مثل Magic Body Control، Magic Sky Control و Magic Vision Control را دارند.

علاوه بر اینها، آپشن های عادی مثل سیستم حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم کنترل نقاط کور و سیستم کمک به تعویض مسیر نیز قابل سفارش هستند.

 معرفی خودرو  مجله خودرو  محصولات جدید مرسدس بنز  قیمت مرسدس بنز AMG  مرسدس بنز اس کلاس  مشخصات مرسدس بنز AMG  اخبار مرسدس بنز  تاریخچه مرسدس بنز
چنانچه اولویت شخصی قدرت موتور و عملکرد بالا باشد، می تواند با پرداخت ۱۴۷,۵۰۰ دلار نسبت به خرید AMG S63 اقدام کند. این نسخه در مقایسه با S560 حدود ۵۰ هزار دلار گرانتر است، اما در مقابل مهندسین AMG از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو ۶۰۳ اسب بخار قدرت استخراج کرده اند.

2018-mercedes-amg-s63-sedan
با تکیه بر این نیروگاه قدرتمند و سیستم چهار چرخ متحرک AMG S63 برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل در ساعت تنها به ۳.۴ ثانیه زمان نیاز دارد. در کنار این عملکرد مثال زدنی، AMG S63 تجهیزات استاندارد بیشتری داشته و از چهره ای جذاب تر و خشن تر بهره می برد.قوی ترین عضو خانواده S کلاس AMG S65 است. در زیر کاپوت این نسخه موتور ۶ لیتری V12 معروف اشتوتگارتی ها نصب شده؛ این موتور ۶۲۱ اسب بخار قدرت تولید نموده و می تواند در عرض ۴.۲ ثانیه سدان لوکس مرسدس را به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برساند.

2018-mercedes-amg-s65-sedan
همانطور که مشاهده می کنید S65 در مقایسه با S63 علی رغم قدرت بیشتر، شتاب کمتری دارد. این مساله احتمالا با گیربکس ۷ سرعته قدیمی و تک دیفرانسیل بودن S65 در ارتباط است.برای خرید این نسخه از S کلاس باید ۲۲۹,۵۰۰ دلار کنار گذاشت که رقم واقعا بالایی است، حال آنکه تجهیزات و عملکرد آن تفاوت زیادی با مدل پایین تر ندارد.

2018 Mercedes-AMG S65 Sedan
مدل مزین به نشان مایباخ نهایت آرامش و تجمل را در هم آمیخته است. نسخه S560 4Matic  از مرسدس مایباخ ۱۶۸,۶۰۰ دلار ارزش داشته و از یک موتور V8 به قدرت ۴۶۳ اسب بخار بهره می برد. نسخه S650 هم در زیر کاپوت خود به یک موتور V12 با ۶۲۱ اسب بخار قدرت مجهز شده است.

Mercedes-Benz-S-Class_Maybach-2018

تمامی این مدل ها به طور ویژه بر روی تجمل و لوکس بودن تاکید دارند و شاید بتوان گفت که از این لحاظ فراتر از رقبای مستقیم خود هستند.
در عوض برخی نسخه های S کلاس به نظر می رسد که محصولات فوق لوکس و اشرافی رولزرویس و بنتلی را نشانه گرفته اند.

Mercedes-Benz-S-Class_Maybach-2018- 2

حال که با اعضای خانواده S کلاس آشنا شدیم، نگاهی به رقبای اصلی این تبار لوکس اشتوتگارتی خواهیم داشت. از سری ۷ شروع می کنیم، رقیبی که در سال های اخیر سایه به سایه S کلاس حرکت کرده است.

تا قبل از معرفی نسخه AMG، طرفداران یک اتومبیل لوکس فول سایز با خصوصیات اسپرت به سراغ سدان باواریایی می رفتند.

BMW 7 series

نسل اخیر سری ۷ از لحاظ تکنولوژی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. پارک خودکار از طریق سوئیچ دیجیتال و هسته کربنی شاسی برخی از ویژگی های پیشرفته این خودرو به شمار می روند.

نسخه M760i از سدان فول سایز باواریایی ها استانداردهای مربوط به قدرت و عملکرد را تا حد زیادی در کلاس خود ارتقا می دهد.

اگر چه این نسخه از لحاظ هندلینگ از رقیب اشتوتگارتی برتر است، اما از لحاظ شتاب کندتر بوده و در پس آن قرار می گیرد. بد نیست بدانید M760i شتابی برابر با ۳.۶ ثانیه و مرسدس S63 AMG شتابی برابر با ۳.۴ ثانیه دارد.

برای این کلاس آئودی A8 را بر روی خط تولید دارد. نسل اخیر این سدان تشریفاتی به انبوهی از امکانات و قابلیت های پیشرفته مثل فناوری خودران سطح ۳ مجهز شده است.

به منظور جابجایی A8، ارباب حلقه ها چند پیشرانه مختلف در نظر گرفته است. قدرت این پیشرانه ها بین ۳۳۶ اسب بخار برای نمونه V6 و ۶۰۵ اسب بخار برای نمونه V8 که در زیر کاپوت S8 نصب شده، متغیر است.

اگر چه کیفیت ساخت این خودرو در بهترین سطح ممکن قرار دارد، اما به لحاظ تجهیزات ایمنی و سیستم اینفوتینمنت در جایگاهی پس از S کلاس رتبه بندی می شود.

بازار سدان های لوکس اکنون پر رقابت تر از هر زمان دیگری است. به غیر از رقبای سنتی مثل ب ام و و آئودی اکنون جگوار نیز با XJR و پورشه هم با پانامرا وارد این بخش شده اند.

2018 Mercedes-Benz S560 4MATIC vs. 2018 Jaguar XJR575, 2018 Porsche Panamera Turbo Sport Turismo

اگر بخواهیم به سوال مطرح شده در ابتدای مطلب پاسخ دهیم، باید بگوییم مرسدس بنز با بروزآوری اخیری که در S کلاس انجام داد، به نوعی خونی تازه در رگ های پرچمدار خود تزریق کرده است. این خودرو هنوز هم در کلاس خود سردمدار بوده و بر تخت سلطنت تکیه زده است.با توجه به وجود نسخه های AMG و مایباخ، S کلاس برای هر سلیقه یک پاسخ مناسب دارد. البته با ظهور نسل جدید آئودی A8، شاید اندکی پایه های این تخت لرزان تر از قبل شده باشند.
منبع:دیجیاتو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.