بهبود عملکرد و افزایش ایمنی پراید در پروژه X100 سایپا به همراه فیلم

0

یکی از دغدغه های گروه خودروسازی سایپا، افزایش ایمنی مصرف کنندگان محصولات و برخورداری آنان از محصولی با کیفیت و برابر با استانداردهای جهانی می باشد.

افزایش ایمنی پراید معایب و مزایای پراید HP+ مشخصات پرایدHP موتور hp پراید چیست بررسی خودرو تست تصادف پراید ایمنی پراید کیفیت محصولات سایپا مشخصات پراید x100 قیمت پراید X100

گروه خودروسازی سایپا در جهت ارتقاء کیفی و مقاوم سازی محصولات خانواده سایپا شامل: سایپا۱۱۱ – سایپا ۱۳۲ – سایپا ۱۴۱ –و سایپا ۱۳۱ در سطح استاندارد های جهانی پروژه X100 را از ابتدای سال ۸۷ در دستور کار خود قرار داد.

این پروژه بر ارتقاء استاندارد خودرو در حوزه تصادفات از جلو و جانب و تقویت و استحکام بیشتر بدنه و همچنین ارتقاء استاندارد سیستم روشنایی خودرو و زیبایی تزئینات داخلی و راحتی بیشتر سرنشین تمرکز دارد. در اجرای این پروژه ابتدا طراحی جدید قطعات بدنه با رویکرد تغییر در ابعاد، فرم و جنس قطعات موجود و افزودن قطعات جدید تقویتی آغاز گردید که در این راستا می توان به طراحی و ساخت ۶۵ قطعه جدید اشاره نمود، که مهمترین آنها عبارتند از: (کفی جلو ،سینی جلو پا، قطعات تقویتی داشبورد فلزی ،قطعات تقویتی ساید (ستون جلو، ریل سقف ، ریل کفی )،قطعات تقویتی سرشاسی ، قطعات تقویتی داشبورد فلزی، قطعات تقویتی ستون وسط، قطعات تقویتی آستر دربهای جلو )

از مهمترین ویژگی های پروژه X100 افزایش قابلیت جذب ضربات ناشی از تصادفات است به گونه ای که ارزیابی های انجام شده بر اساس استانداردهای روز اروپایی نشان دهنده کمترین آسیب وارده به سرنشین می باشد .
با طراحی بیش از ۵۰ قطعه در بخش تزئینات داخلی و به موازات تغییر در ظاهر و نمای قطعاتی نظیر داشبورد، رو دری، کنسول و صندلی با افزودن قطعات تقویتی فلزی، مجموعه مورد نظر مقاوم تر شده و ایمنی سرنشین نیز افزایش یافته است.

اصلاح ارگونومی صندلی و استفاده از عایق های با کیفیت مطلوب تر جهت جذب صدا همزمان با بهبود عملکرد سیستم تهویه که راحتی سفر را برای سرنشین فراهم می آورد از دیگر ویژگی های این پروژه می باشد.

در این پروژه چراغ های جلو یکپارچه و مجهز به سیستم تنظیم ارتفاع پخش نور از داخل خودرو شده اند.

نصب ترمز ABS بر روی کلیه مدل های خانواده سایپا و تقویت فنرهای جلو و عقب توام با ایجاد قابلیت نصب کیسه هوا از دیگر اقدامات مهم انجام شده در این پروژه می باشد.

لازم به ذکر است که جهت حصول اطمینان از موفقیت این پروژه کلیه آزمون های ارزیابی محصول در مراکز معتبر بین المللی انجام و از مراجع ذیصلاح قانونی نیز تاییدیه اخذ گردیده است.

ضمنا” با توجه به اقدامات صورت گرفته به منظور پوشش هزینه ها، قیمت این خودروها بر اساس مجوز کمیته قیمت گذاری خودروها با حداقل ممکن افزایش یافته است.

علاوه بر پروژه مذکور که گامی بسیار ارزشمند در جهت ارتقاء ایمنی محصولات گروه خودروسازی سایپا است، فاز دوم آن نیز تحت عنوان HP+ در دستور کار قرار گرفت که در نیمه اول سال جاری به تدریج محصولات تولیدی خانواده سایپا بر اساس پلت فرم X100، تحت پوشش پروژه HP+ اعم از موتورهای بنزین سوز و دوگانه سوز (پایه گاز سوز)قرار گرفته اند که از مزایای این طرح می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

• بهبود فنی سیستم سوخت رسانی در حالت های مصرف بنزین و گاز
• افزایش حداکثر توان موتور به میزان ۱۰.۸ درصد در موتورهای بنزین سوز و ۱۲.۴ درصد در موتورهای پایه گاز سوز
• کاهش مصرف سوخت به میزان ۸.۴ درصد در خودروهای بنزین سوز و ۸.۵ درصد در خودروهای با موتور پایه گاز سوز به گونه ای که مقدار آن به ۳۱/۶ لیتر در صد کیلومتر برای خودروهای بنزین سوز و ۸۵/۶ متر مکعب در صد کیلومتر برای خودروهای با موتور پایه گاز سوز رسیده است.
• افت توان کمتر در زمان استفاده از گاز و امکان مدیریت هوشمند در بهره برداری از سوخت بنزین و گاز

به گزارش سایپا نیوز، غلامرضا محمدی-مدیر آدیت و ارزیابی شرکت سایپا با اشاره به نقش اساسی و مهم سهامداران و ذی نفعان در یک بنگاه اقتصادی گفت: با توجه به اهمیت حضور و نقش ذی نفعان در یک بنگاه اقتصادی در گروه سایپا نیز به این مهم توجه خاصی شد و تمامی ذی نفعان در ۴ گروه، جامعه-مشتریان-دولت-سهامداران تقسیم بندی شد که برای گروه جامعه سه آیتم حفظ محیط زیست،کاهش آلایندگی و مدیریت بهینه سوخت خودروهای مد نظرقرار گرفته است. برای گروه مشتریان نیز تولید محصول با کیفیت، خدمات پس از فروش با کیفیت، قیمت مناسب و تنوع محصول مد نظر می باشد. در گروه دولت نیز نگاه ارتقاء محصولات در راستای انطباق با استانداردهای ۵۱ گانه دنبال می شوند و در گروه سهامداران نیز با نگاه انتفاعی به هزینه کمتر و سود بیشتر دقت می شود.

وی برنامه های ارتقاء سطح کیفی محصولات را در ۵ آیتم دسته بندی کرد و گفت: گروه خودرو سازی سایپا ارتقاء پلت فرم جهت انطباق سطح استانداردهای محصولات جاری با استانداردهای ۵۱ گانه، انطباق محصولات با الزامات قانونی و ایمنی، ارتقاء کیفی محصولات سایپا جهت انطباق با استانداردهای زیست محیطی، ارتقا سطح کیفی محصولات جاری با نگاه کاهش مراجعات به نمایندگی و تامین رضایت مشتریان و ارایه برنامه طراحی و توسعه محصولات جدید جهت جایگزینی با محصولات قدیمی را برنامه ریزی کرده و با جدیت به دنبال رسیدن به این اهداف می باشد.

محمدی در مورد شاخص های کیفیت که در حوزه خودرو سازی مورد توجه می باشد گفت: در شاخص کیفیت محصولIVA و در جدول موسسه بازرسی و کیفیت ایران در سال ۸۲ عدد۵۴۲ را در محصول پراید داشتیم و با اصلاحاتی که در این محصول انجام شده به عدد۲/۸۱ در سال ۹۳ رسیدیم که نشان از برنامه ریزی دقیق در این حوزه است. علاوه بر این در شاخصCSI یا رضایت مشتری نیز از عدد ۴۶ در سال ۸۲ به ۲/۶۲ در سال ۹۳ رسیدیم. این در حالی است که در این شاخص تغییرات بسیار اندک است و با اصلاحاتی که در پلت فرم X100 در سال ۸۹ انجام شد این رشد صورت پذیرفت.

وی افزود: در شاخص C100 یا بازگشت خودرو به نمایندگی جهت تعمیر نیز از عدد ۸۳ در شش ماهه اول سال۹۰ به عدد ۴۲ در سه ماهه اول سال ۹۳ دست یافته ایم که نشان از دقت نظر و بهبود در فرآیند کیفی تولید می باشد.

مدیر آدیت و ارزیابی شرکت سایپا افزایش کیفیت را با قیمت خودرو در ارتباط مستقیم دانست و گفت :در سال ۷۴ با قیمتی معادل۲۱۰ ماه حقوق حداقل دستمزد توان خرید پراید وجود داشت و این درحالی است که در سال ۹۳ با پس انداز ۲۶ ماه حقوق قابلیت خرید پراید وجود دارد و این یعنی به لحاظ قیمتی رشد نسبی وجود نداشته و از طرفی به لحاظ کیفی بر اساس موارد ذکر شده در بالا بسیار رشد کرده ولی نا رضایتی مشتریان بالا است که این نشانگر بالارفتن توقعات مشتریان است.

وی نیازمندی مشتریان سایپا را در اضافه کردن آپشن های رفاهی و ایمنی همچون گیربکس اتوماتیک، کروزکنترل ، مولتی مدیا ، کنترل سفری و… دانست و گفت: بر همین اساس و طبق نقشه راه گروه سایپا تا سال ۱۴۰۴ ایجاد سبد متنوعی از محصولات در دست اقدام است و بر همین اساس ایجاد تدریجی پلتفرم های جدید از جمله پلتفرم x200 و خودروهای تیبا، تیبا۲ و ساینا به جای محصولات گروه x100 در حال اجراست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.