کدام را می پسندید؟ ولوو XC60، آئودی Q5 یا ب‌ام‌و X3؟

0

شاسی بلندها و کراس اوورها به خاطر موقعیت رانندگی بالاتر، کابینی کاربردی و هندلینگی تقریباً مشابه با خودروهای سواری مورد علاقه‌ی طیف وسیعی از مردم هستند. در این کلاس ولوو XC60، آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3 از محبوب‌ترین انتخاب‌ها به شمار می‌روند؛ اما کدام‌یک از این سه خودرو بهترین گزینه‌اند؟
استایل ظاهری

طراحی ب‌ام‌و زننده نیست ولی تنها نسخه‌ی M اسپورت گران‌تر است که در بین همه‌ی مدل‌ها می‌درخشد.

مقایسه خودرو مقایسه شاسی بلند مقایسه بی ام و با آئودی مقایسه بی ام و با ولوو XC60 مقایسه آئودی Q5 و ولوو XC60 آئودی بهتره یا ولوو مشخصات بی ام و X1 مشخصات ولوو XC60 مشخصات آئودی Q5 قیمت آئودی Q5 قیمت ولوو XC60 قیمت بی ام و x3

آئودی Q5 یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی است که توسط این برند ساخته می‌شود بنابراین کاملاً از مد افتاده احساس می‌شود. چراغ‌های LED عادی آئودی سریعاً شناسایی می‌شوند اما تنها در تریم S-Line و بالاتر است که به این مورد به همراه رینگ‌های بزرگ‌تر و شیشه‌های دودی دست پیدا می‌کنید.

مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3
مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3
مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3

ولوو XC60 دیگر خودروی کهن‌سالی است که با فیس لیفتی سنگین سر پا مانده است. هم‌اکنون این خودرو ظاهری نزدیک به مدل‌های جدید ولوو دارد.

کابین

با وارد شدن به کابین خودرو سن بالای ولوو واقعاً خودش را نشان می‌دهد. طراحی کابین غیر جذاب بوده و ردیف دکمه‌ها و طراحی کلی با رقبا فاصله دارد. صفحه‌نمایش کوچک مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی باعث شده تا بگوییم که فضای زیادی برای بهبود وجود دارد. البته ولوو یکی از راحت‌ترین صندلی‌ها را در این کلاس ارائه می‌کند.

مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3

در کابین Q5 از مواد بهتر استفاده شده و حس بهتری نسبت به ولوو دارد اما طراحی داخلی آئودی نیز از مد افتاده به نظر می‌رسد. سیستم اطلاعات سرگرمی MMI آئودی یکی از کمک‌های مؤثر راننده بود و درحالی‌که جدیدترین نسخه‌ی آن نیست اما هنوز هم کاربری آسانی دارد. ایزوله‌ی کابین Q5 برجسته است اما در مقایسه با رقبا و خصوصاً مدل‌های جدیدتر این خودروساز کمی عقب می‌افتد.

مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3

مالکان X3 کابین این خودرو را نزدیک به دیگر ساخته‌های این خودروساز خواهند یافت. استفاده از دکمه‌ها و کابین آسان بوده و البته این خودرو به سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive فوق‌العاده مجهز می‌باشد. طراحی خودرو در مقایسه با مرسدس بنز GLC خیلی خیال‌انگیز نیست اما جالب‌توجه‌تر از رقبا بوده و کیفیت ساخت آن نیز درجه‌یک است.
کاربردی بودن

هر سه خودرو فضای کافی برای حمل ۴ نفر و بار را دارند اما X3 از این نظر بیشترین و بزرگ‌ترین فضا را داراست. صندوق ۵۵۰ لیتری این خودرو فضای قابل استفاده‌ی زیادی داشته و با تا کردن صندلی‌ها این مقدار به ۱۶۰۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. سرنشینان در عقب همچنین فضای زیادی دارند اما صندلی کمی تخت بوده و حمایت کمی را به عمل می‌آورد.

مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3

آئودی از نظر فضای بیرونی کوچک‌تر است اما با صندوق بار ۵۴۰ لیتری بدون وجود لبه‌ی بارگیری مواجه خواهید شد. با تا کردن صندلی‌ها این فضا به ۱۵۶۰ لیتر افزایش می‌یابد اما این خودرو به اندازه‌ی ب‌ام‌و جادار احساس نمی‌شود. صندلی عقبی لغزشی یک ویژگی جالب است اما تونل گیربکس خودرو باعث محدود شدن فضای پا برای افرادی که در وسط صندلی عقب می‌نشینند خواهد شد.

مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3
مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3
مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3

از نظر فضا ولوو XC60 در پسِ دو رقیب خود قرار می‌گیرد اما صندوق بار ۴۹۵/۱۴۵۵ لیتری برای اکثر افراد کافی است.

سواری

شاسی بلندها به خاطر جذابیت رانندگی خریداری نمی‌شوند اما X3 بهترین تجربه‌ی رانندگی را در کل ارائه می‌کند. فرمان تیز و سواری مستحکم و با اعتمادبه‌نفس خودرو باعث شده تا X3 یکی از بهترین‌ها در کلاس خود باشد اما اگر خواهان رقبایی واقعی باشید باید به جگوار اف پیس و پورشه ماکان نگاهی بیندازید. برای به وجود آمدن بهترین بالانس ما دامپرهای تطبیق شونده یا تنظیمات پایه را به جای سیستم تعلیق اسپورت M انتخاب کردیم.

مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3

آئودی Q5 بر پایه‌ی مدل پیشین A4 شکل گرفته و به‌صورت استاندارد با سیستم چهارچرخ محرک فوق‌العاده‌ی کواترو عرضه می‌شود. هندلینگ خودرو بسیار پایدار و ثابت‌قدم بوده اما فاقد حس اسپورت ب‌ام‌و است. سواری خودرو نیز به اندازه‌ی ب‌ام‌و مناسب نیست و در ناهمواری‌های کوچک احساس جالبی ندارد.

مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3
مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3
مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3

ولوو XC60 در راحتی می‌درخشد اما برای سواری گزینه‌ی هیجان‌انگیزی نیست. این خودرو با خونسردی قابل‌احترامی ناهمواری‌ها را پشت سر می‌گذارد اما کنترل‌ها به اندازه‌ی ب‌ام‌و خلاقانه نیستند و در سرعت‌های بالا فرمان خودرو مبهم به نظر می‌آید. سیستم چهارچرخ محرک به عنوان یک آپشن قابل سفارش است اما توصیه می‌کنیم که پول خود را برای سفارش آن هدر ندهید.
پیشرانه

شما فقط می‌توانید ب‌ام‌و را با پیشرانه‌ی دیزلی در بریتانیا بخرید و محبوب‌ترین گزینه در این میان نسخه‌ی ۲ لیتری است. با قدرت ۱۸۴ اسب بخاری این خودرو در ۸.۵ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. گیربکس ۶ سرعته ی دستی به‌صورت استاندارد موجود است اما توصیه می‌کنیم که گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک را سفارش دهید. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری بزرگ‌تر از این گیربکس به‌صورت استاندارد برخوردار است و می‌تواند بسیاری از هاچبک ها را در بحث سرعت به چالش بکشد.

مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3

آئودی Q5 انتخاب‌های بیشتری را پیش روی شما قرار می‌دهد و چهار نسخه‌ی دیزلی و یک پیشرانه‌ی بنزینی در دسترس شماست. بسیاری از خریداران پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی با قدرت های ۱۴۸ یا ۱۸۷ اسب بخاری را انتخاب خواهند کرد. پیشرانه‌ی ۱۴۸ اسبی با گیربکس دستی قابل سفارش است. البته پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۵۵ اسب بخاری دیزلی نیز به همراه مدل SQ5 وجود دارد که با قدرت ۳۳۵ اسبی در مدت ۵.۱ ثانیه این خودرو را به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3
مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3

پیشرانه‌های در دسترس برای ولوو بسته به تک یا دو دیفرانسیل بودن خودرو متفاوت است. نسخه‌های تک دیفرانسیل می‌توانند از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۹۰ اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ی سفارشی بهره ببرند.<
با خرید نسخه‌ی دو دیفرانسیل باید با پیشرانه‌ی قدیمی‌تر و پر سر و صداتر ۵ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت‌های ۱۹۰ یا ۲۲۰ اسب بخاری کنار بیایید. این نسخه‌ها منحصراً با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته عرضه می‌شوند. سطح بالاترین مدل دارای پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتری با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و شتاب ۷.۲ ثانیه‌ای است. سریع‌ترین مدل دیزل در ۷.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ارزش در برابر مبلغ پرداختی

ب‌ام‌و X3 بهایی زیر ۳۴ هزار پوند دارد اما پیشنهاد می‌کنیم که با پرداخت ۱۵۰۰ پوند بیشتر گیربکس اتوماتیک را نیز سفارش دهید. مدل‌های پایه‌ی SE در واقع از تجهیزات مناسبی سود می‌برند اما مدل اسپورت M با بهای آغازی ۳۹۵۸۵ پوندی به‌صورت استاندارد گیربکس اتوماتیک دارد. پیشرانه‌های ۳ لیتری بسته به مدل ۵ تا ۸ هزار پوند گران‌تر هستند اما با وجود کارایی بالا مصرف سوخت خوبی دارند.

مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3
آئودی اندکی ارزان‌تر بوده و با پرداخت حدود ۳۲۵۰۰ پوند مدل پایه‌ با تمام تجهیزات موردنیاز را دریافت می‌کنید اما این مدل کندتر از مدل برابر رقبا است. در کل این خودرو بین هزار تا ۲ هزار پوند ارزان‌تر از ب‌ام‌و است اما سفارش آپشن ها می‌تواند به آسانی بهای خودرو را به بیشتر از ۴۰ هزار پوند برساند. مصرف سوخت نسخه‌های دیزلی Q5 نسبت به رقبا کمی ناامیدکننده است.

قیمت پایه‌ی ولوو XC60 مشابه آئودی است اما علیرغم داشتن پیشرانه‌ی قدرتمند فاقد سیستم چهارچرخ محرک می‌باشد. انتخاب این سیستم ۱۵۰۰ پوند به بهای خودرو می‌افزاید اما پیشنهاد می‌کنیم درصورتی‌که واقعاً نیازی به آن ندارید نسخه‌های کم‌مصرف‌تر تک دیفرانسیل را انتخاب کنید.

قضاوت نهایی

هر سه خودرو پکیجی راحت و آرام را برای اکثر خریداران ارائه می‌کنند اما این ب‌ام‌و X3 بوده که نظر ما را به خود جلب کرده است. ترکیب جذابیت رانندگی، تکنولوژی کابین و فضای زیاد آن را به انتخابی عالی برای خانواده‌هایی که خواهان خودرویی مناسب هستند بدل نموده است.

مصاف ولوو XC60 با آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3

آئودی Q5 و ولوو XC60 هم جذابیت‌های خاص خود اعم از ایمنی، راحتی و کیفیت ساخت را دارند اما آئودی را به خاطر کابین بهتر تجربه‌ی رانندگی خوب به ولوو ترجیح می‌دهیم. XC60 نیز انتخاب بدی نیست و صندلی‌های آن از بهترین نمونه‌های بازار است.

پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.