راهنمای تعمیر موتور ملی EF7 توربوشارژ TURBO CHARGE
دانلود فیلم تعمیر موتور ef7 ،روش تعویض تسمه تایم موتور ملی ،هزینه تعمیر موتور سمند ef7 ،عیب یابی ef7 ،تعمیرگاه تخصصی سمند ef7 ،تعمیرات برق سمند ،دانلود دفترچه راهنمای سمند ef7 پایه گازسوز ،تعمیر موتور ای اف سون ،راهنمای تعمیرات موتور ملی TURBO CHARGE
از جمله مهمترین تغییرات انجام شده برای تجهیز EF7 به توربوچاجر، میتوان به تعویض پیستونها با نمونههای مستحکمتر و تراکم پایین، طراحی مجدد محفظه احتراق و سرسیلندر، طراحی منیفولد اگزوز مناسب برای توربو و قطعات مربوطه، افزوده شدن اینترکولر برای خنک کاری هوای فشرده شده خروجی از توربو و استفاده از سوپاپ های دود سدیمی اشاره کرد. با این حساب باید گفت که تغییرات پیشرانه اصولی انجام شده و مهندسان شرکت ایپکو که مسئولیت طراحی و توسعه این پیشرانه را بر عهده داشته اند تلاش حداکثری را برای حفظ دوام و افزایش راندمان این پیشرانه به کار بسته اند.
اما در مبحث گیربکس شرایط متفاوت است و بر طبق فایل های رسمی ضرایب دنده های ۳ تا ۵ و ضریب دیفرانسیل نسبت به نمونه اتمسفریک سبک تر شده اند. ضریب دنده یک سنگین تر شده و ضریب دنده ۲ نیز ثابت مانده است، بنابراین شتاب گیری خوب و قدرتمند سورن توربو در دنده یک در کنار افزایش ۵۰ اسب بخاری قدرت پیشرانه، به سنگین شدن ضریب دنده ۱ نیز ارتباط دارد. ماحصل تمام تغییرات افزایش قدرت پیشرانه به حدود ۱۵۰ اسب بخار و رسیدن گشتاور به ۲۱۷ نیوتن متر است. این درحالیست که براساس اطلاعات رسمی شتاب گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۱۰ ثانیه انجام می شود که در حدود ۳ ثانیه بهتر از مدل معمولی EF7 با ۱۰۰ اسب بخار قدرت است. مصرف سوخت این مدل نیز در سیکل ترکیبی در حدود ۷.۴ لیتر اعلام شده است که کاهش حدود ۲ لیتری را نشان می دهد، بنابراین باید کل پروژه را از نظر دست یابی به اهداف تعیین شده، موفق توصیف کرد.
دانلود راهنمای تعمیر موتور ملی توربو شارژ