رقابت چینی در کلاس شاسی بلند‌های ۱۰۰ میلیونی

0

ورود هاوال اچ ۲ به بازار ایران موجی از سوالات درباره آتیه این خودرو و نحوه مواجهه با رقبای هموطنش را به وجود آورده است. محصولات هایما، جک و چری یکجا جمع شده اند تا اجازه ندهند این خودروی جدید چینی در بازار ایران به موفقیتی درخور نائل شود. در عین حال ساخته شرکت بی وای دی هم یکی از محصولاتی است که با قیمتی کمتر از ۱۱۵ میلیون یک تهدید جدی برای هاوال اچ ۲ به حساب می آید.

این خودرو که اخیرا از سوی دامای ایکس ۵ به عنوان محصولی وارداتی تهدید شده، برای موفقیت در بازار باید شاسی بلند هایما اس ۷ را نیز شکست دهد که با قیمتی مشابه از فضای بار بیشتر، طراحی زیباتر، قدرت بالاتر، کشش بهتر و امکانات فراوان تری سود می برد. ببینیم جدال رقبای چینی در محدوده قیمت ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان چه مختصاتی دارد و کدام خودروها شانس بیشتری برای موفقیت در این بخش از بازار دارند. این شما و این نبرد شش خودروی جذاب چینی در کلاس کراس اوورهای کوچک و متوسط شهری.

چری تیگو ۵ آپشنال

نوع موتور: چهار سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی سی
قدرت: ۱۳۹ اسب بخار
جعبه دنده: هفت سرعته اتوماتیک
دیفرانسیل: جلو – تک
کیسه هوا: چهار عدد
قیمت: ۱۱۵ میلیون تومان

دعوای چینی در کلاس شاسی بلندهای 100 تومانی

اخیرا در نسخه آپشنال با تجهیزات اضافه به خریداران عرضه شده تا باز هم سهم مناسب خود را از بازار کراس اوورهای ۱۰۰ میلیونی حفظ کند. تیگو که سالانه بیش از ۱۰ هزار دستگاه در بازار داخلی فروش دارد، اتاق نسبتا جاداری داشته، تجهیزات مناسبی دارد و با ظاهری مدرن از سطح ایمنی متوسطی برخوردار است. یکی از دلایل موفقیت تیگو ۵ در ایران تسهیلات مناسبی است که تولیدکننده برای خریداران این محصول در نظر می گیرد.

جک اس ۵

نوع موتور: چهار سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور: ۱۹۹۷ سی سی
قدرت: ۱۷۴ اسب بخار
جعبه دنده: شش سرعته اتومات دو کلاچه
دیفرانسیل: جلو – تک
کیسه هوا: چهار عدد
قیمت: ۱۱۵ میلیون تومان

دعوای چینی در کلاس شاسی بلندهای 100 تومانی

خب این ساخته اخمو و البته تقلبی جک وارد سال سوم حضورش در بازار ایران می شود و طبیعتا افت فروش خواهد داشت اما همچنان بهترین هندلینگ را در این گروه داشته و با ابعادی متوسط از ظاهر مدرن و اعتبار بهتری نسبت به رقبا در بازار برخوردار است. اس ۵ که ظاهری مشابه محصولات هیوندای دارد، با تکیه بر موتور توربوی خود یکی از جذاب ترین محصولات در این کلاس سخت و فشرده است.

هایما اس ۷

نوع موتور: چهار سیلندر توربو
حجم موتور: ۱۷۹۸ سی سی
قدرت: ۱۷۰ اسب بخار
جعبه دنده: شش سرعته تیپ ترونیک
دیفرانسیل: جلو – تک
کیسه هوا: چهار عدد
قیمت: ۹۷ میلیون تومان

این محصول ایران خودرو را اغلب خریداران به واسطه ظاهر نزدیک به محصولات مزدا و تکنولوژی ژاپنی ساختش می خرند. در این حال جای مناسب اتاق، امکانات خوب و شبکه گسترده خدمات پس از فروش کمک کرده تا اس ۷ بتواند به یکی از سه گزینه اصلی خریداران این کلاس در بازار ایران تبدیل گردد. هیاما که نسبت به رفقای دیگرش بیشترین شباهت را به یک اس یووی زمخت دارد، در بازار با بهای ۱۱۳ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

دامای ایکس ۵

نوع موتور: چهار سیلندر توربو
حجم موتور: ۱۵۰۰ سی سی
قدرت: ۱۴۷ اسب بخار
جعبه دنده: CVT اتوماتیک
دیفرانسیل: جلو – تک
کیسه هوا: شش عدد
قیمت: ۱۲۵ میلیون تومان

دعوای چینی در کلاس شاسی بلندهای 100 تومانی

به تازگی پای به ایران گذاشته و تیزرهای تبلیغاتی اش در حال افزایش است. محصولی لوکس تر از باقی ساخته های این کلاس بوده که موتوری با قدرت متوسط، اتاقی با امکانات خوب و قیمت گران مهم ترین مشخصات خودرو هستند. البته کیفیت مواد اتاق بالاست، ایمنی خودرو خوب بوده و ظاهری نزدیک به طراحی نسل قبل فولکس تیگوان دارد. دامای که توسط شرکت زوتی چین تولید می شود شانس بالایی برای موفقیت در بازار دارد.

بی وای دی اس ۶

نوع موتور: چهار سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور: ۲۴۰۰ سی سی
قدرت: ۱۶۱ اسب بخار
جعبه دنده: شش دنده دو کلاچه
دیفرانسیل: جلو – تک
کیسه هوا: شش عدد
قیمت: ۱۱۴ میلیون تومان

قیمت BYD S6 فروش BYD S6 مشخصات خودرو byd s6 محصول جدید شرکت کارمانیا قیمت محصولات با یو دی قیمت محصولات کارمانیا قیمت شاسی بلند

بزرگ ترین خودروی این کلاس است که با طول ۴.۸۱ متر از ظرفیت کافی برای گنجاندن پنج سرنشین و جا دادن حجم زیادی بار برخوردار است. به لطف استفاده از تکنولوژی تویوتا، از شاسی، ادوات و تعلیق لکسوس آر ایکس نسل اول سود می برد که همین عامل کیفیت سواری خوبی را عایدش می کند. جعبه دنده دوکلاچه، امکانات مناسب و یک سانروف بزرگ هم بیش از هر خودروی دیگری در این رده لذت را به سرنشینان انتقال می دهند.

هاوال اچ ۲

نوع موتور: چهار سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور: ۱۴۹۷ سی سی
قدرت: ۱۴۰ اسب بخار
جعبه دنده: شش سرعته خودکار
دیفرانسیل: جلو – تک
کیسه هوا: شش عدد
قیمت: ۹۵ میلیون تومان

قیمت هاوال H2 مشخصات هاوال H2 هاوال h2 گروه بهمن عظیم خودرو هاوال شرایط فروش بهمن موتور قیمت شاسی بلند

طراحی ظاهری این کراس اوور تک دیفرانسیل چینی چنگی به دل نمی زند و حتی نسبت به جک اس ۵ و چری تیگو ۵ که دو سال از حضورشان در بازار ایران می گذرد، خودرویی قدیمی به نظر می رسد. با این حال قیمت کمتر، تازگی طرح و ایمنی نسبتا بالا و طراحی داخلی خوب کمک می کند تا هاوال اچ ۲ نسبت به رقبا از برخی مزایا برخوردار گردد. فضای کوچک اتاق بزرگترین عیب اچ ۲ در مقایسه با رقبا است.

روزنامه هفت صبح

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.