دفاع نماینده مردم سنقر از گرانی قیمت خودروی پراید

0

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تا کنون ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار قطعه سازان قرار نگرفته در حالی که واردکنندگان خودرو از آن استفاده می‌کنند.

قطع شدن ساعت پراید علت خرابی ساعت پراید جای فیوز ضبط پراید نقشه فیوز پراید فیوزهای اصلی پراید آموزش مکانیک و برق خودرو جعبه فیوز پراید تعمیرات تخصصی پراید

سیدجواد حسینی‌کیا خصوص در خواست افزایش قیمت قطعه سازان، اظهار داشت: قیمت خودرهای تولیدی خودروسازان از چند شاخصه تشکیل می‌شود که شامل قیمت مواد اولیه، قطعه، دستمزد و هزینه‌های سربار قطعه سازان است و از این چند شاخصه نیز خارج نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه در بخش تولید قطعه به دلیل افرایش قیمت مواد اولیه شاهد افزایش قیمت هستیم، گفت: قطعه‌سازان نمی‌توانند قطعه‌ای را تولید کند که هزینه تمام شده آن بیش از قیمتی باشد که می‌توانند به خودروساز بفروشد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعه سازان باید بتوانند متناسب با افزایش قیمت مواد اولیه قیمت محصولات خود را افزایش دهد، به خانه ملت گفت: با افزایش قیمت قطعه قطعا قیمت خودرو با تغییر مواجه می‌شود، در گذشته قیمت خودرو پراید با قیمت ۵۶ عدد سکه بهار آزادی برابری داشت اما در حال حاضر قیمت این خودرو معادل ۱۳ سکه بهار آزادی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت آلومینیوم در مقایسه با سال گذشته ۷۰درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: باید بخشی از قیمت‌ها به‌صورت متناسب افزایش پیدا کند و از سوی دیگر هزینه‌های سربار تولید کاهش داشته باشد تا بتوانند یکدیگر را پوشش دهند و افزایش قیمت‌ها محسوس نباشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه عرضه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌تواند در جلوگیری از افزایش شدید قیمت قطعه تاثیر گذار باشد، خاطرنشان کرد: تا کنون ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیار قطعه سازان قرار نگرفته در حالی که واردکنندگان خودرو از آن استفاده می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.