نقد و بررسی تخصصی پژو پارس ( پرشیا) TU5 + تصاویر

0

قیمت پژو پارس tu5 صفر ،معایب پژو پارس tu5 ،پژو پارس tu5 کلاس ۱۵ ،مشخصات پژو پارس tu5 کلاس ۱۳ ،مشخصات پژو پارس tu5 کلاس ۱۵ ،مشخصات فنی پژو پارس lx با موتور tu5 ،قیمت پارس tu5 ایران خودر ،پژو پارس tu5 اتوماتیک

پژو پارس نخستین خودروی لوکس در ایران می باشد که حاصل تلاش متخصصان ایرانی شرکت ایران خودرو است که از امکانات و تجهیزات رفاهی قابل توجهی سود می برد،این خودرو هنوز جزء محبوب ترین خودروهای سواری در کشور به شمار می رود.

 قیمت انواع پژو پارس ارزیابی کیفیت پژو پارس ایرادات اصلی پژو پارس امنیت پژو پارس پژو پارس TU5 قیمت فضای داخلی پژو پارس مشخصات پژو پارس TU5 معایب پژو پارس ELX معایب موتور TU5 پژو پارس بررسی خودرو معایب و مزایای موتور TU5 قیمت پژو پارس TU5 داشبورد جدید موتور TU5 ساخت کجاست peugeot Pars
مشخصات خودرو پژو پارس TU5

در سال ۱۳۷۹ در شرکت ایران خودرو متولد شد. این خودرو که حاصل تلاش متخصصان مرکز طراحی محصولات جدید ایران خودرو است، از امکانات و تجهیزات رفاهی قابل توجهی سود می برد، به گونه ای که پس از گذشت چند سال از نخستین عرضه آن به بازار و وجود رقبای مدعی، این خودرو هنوز جزء محبوب ترین خودروهای سواری در کشور به شمار می رود.حوادث

پژو پارس TU5 کلاس ۲۸۷۰۶ پرشیا در نمای جلو

پارس LX از سال ۸۹ علاوه بر بهره مندی از امکانات فراوان، از کیفیت بالایی – چه در بخش قطعات و چه در بخش ساخت و مونتاژ – برخوردار است. این موارد همراه با قیمت رقابتی آن، پارس را به مقرون به صرفه ترین و پرفروش ترین خودرو لوکس ایران مبدل ساخته است.

پارس LX به موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۰۸ اسب بخار مجهز است که در عین آلایندگی کم و مصرف سوخت پایین، به راحتی می تواند این خودرو را به سرعت های بالا رسانده و در هنگام سبقت، شتاب گیری قابل توجهی را برای این خودرو فراهم کند. تجهیزات به کار گرفته شده در این محصول نظیر موتور با سیستم سوخت پاششی ( Injection ) ، فرمان تقویت شده ، آینه های خارجی با کنترل برقی ، کولر با خنک کنندگی مناسب و … ضمن فراهم نمودن آسایش بیشتر برای راننده و سرنشینان با استانداردهای کنترل آلودگی و مصرف روز دنیا مطابقت دارد.

پژو پارس در یک نگاه

پژو پارس نخستین خودروی لوکس در ایران می باشد که حاصل تلاش متخصصان ایرانی شرکت ایران خودرو است که از امکانات و تجهیزات رفاهی قابل توجهی سود می برد، به گونه ای که پس از گذشت چند سال از نخستین عرضه آن به بازار و وجود رقبای مدعی، این خودرو هنوز جزء محبوب ترین خودروهای سواری در کشور به شمار می رود.

شرکت ایران خودرو برای پاسخگویی به نیاز مشتریان و همسویی با استانداردهای ­روز، پژو پارس با داشبورد جدید را روانه بازار کرده است. داشبورد جدید و یکپارچه این خودرو علاوه بر کیسه هوای ایمنی راننده، به کیسه هوای ایمنی سرنشین جلو نیز تجهیز شده است. طراحی داخلی زیبا و تجهیزات رفاهی جدید و به ­روز ، این خودرو را بیش از پیش مناسب و شایسته هواداران آن نموده است. نمای چشم نواز داخلی پارس با راحتی و ایمنی آن درآمیخته و احساس آسایش بیشتری را برای سرنشینان به همراه می­آورد.

پژو پارس با ۲ موتور (XU7) و (TU5) در ۲ مدل پارس سال و پارس ال ایکس در ایران خودرو تولید می شود.

انواع پژو پارس

پژو پارس سال کد ۲۸۲۲۹
پارس دو گانه سوز کد ۲۸۳۱۶
پارس LX کد ۲۸۵۱۳
پارس ELX XUM
طراحی ظاهری پژو پارس TU5

در مورد طراحی خارجی پژو حرف چندانی نمی توان زد چراکه سال ها است در خیابان های کشور حضورداشته و چندین و چند بار آن ها را دیده اند. پژوپارس که نزدیک به ۱۷ سال است با همین طراحی ظاهری در حال تولید است.

طرح ظاهری پژوپارس حاصل تزریق المان های طراحی پژو۴۰۶ روی پیکره پژو۴۰۵ است. طرح جدی و مجموعه چراغ های گربه ای جلو و جلوپنجره شیر نشان و همینطور طرح ورودی هوا و مه شکن های روی سپر جلو، ضربه گیر های مشکی رنگ شامل یک نوار کرومی در کنار نمای عقب ذهن ها را به سمت پژو۴۰۶ می برد.

در کل ظاهر و پلت فرم پژوپارس TU5 که به عنوان خودروی لوکس در ایران خورو تولید می شود به هیچ وجه شایسته به یدک کشیدن خودروی لوکس در ایران را ندارد .

 قیمت انواع پژو پارس ارزیابی کیفیت پژو پارس ایرادات اصلی پژو پارس امنیت پژو پارس پژو پارس TU5 قیمت فضای داخلی پژو پارس مشخصات پژو پارس TU5 معایب پژو پارس ELX معایب موتور TU5 پژو پارس بررسی خودرو معایب و مزایای موتور TU5 قیمت پژو پارس TU5 داشبورد جدید موتور TU5 ساخت کجاست peugeot Pars
طراحی کابین پژو پارس TU5

ایران خودرو برای پارس به دلیل کهنگی طراحی داخلی، داشبورد جدیدی ارائه کرد که هرچند نسبت به قبل طراحی بهتری دارد اما کیفیت متریال داخلی آن بسیار افت کرده است. ولی به هرحال راحتی بیشتر صندلی ها، فرمان پذیری برتر کلید های روی فرمان سیستم تهویه هوای اتوماتیک ، طراحی مناسب غربیلک فرمان از جمله چهره خودرو تغییراتی هستند که این برتری نسبی را نسبت به نسخه قبل برای این خودرو فراهم کرده است.

مقایسه پژو پارس elx با tu5 مقایسه پژو پارس ELX با سمند EF7 مقایسه پژو پارس ELX با پارس اتومات مشخصات فنی پژو پارس ELX مشخصات فنی پژو پارس مصرف سوخت پژو پارس قیمت پژو پارس تفاوت پژو پارس lx با elx تفاوت پژو پارس tu5 با پارس اتوماتیک مشخصات فنی پژو پارس سال مزایا و معایب پژو پارس tu5 بهترین مدل پژو پارس

مشخصات فنی پژو پارس TU5
آخرین تغییرات تا ۱۳۹۶/۸/۲۱

کد کلاس های خودرو۲۸۷۰۶
نوع موتورTu5
حجم موتور cc 1587
حداکثر توان موتور hp 105اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور Nm 142 نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم۱۰.۵
تعداد سوپاپ۱۶
نوع سوخت سازگاربنزین بدون سرب اکتان۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوریپاشش چند نقطه ای
استاندارد حد آلایندگییورو۴ بهینه
حداکثر سرعت km/h 180
شتاب صفر تا ۱۰۰ ثانیه۱۵
سیستم انتقال قدرتاتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی Lit/100 km 8.15
طول خودرو mm 4498
عرض خودرو mm 1704
ارتفاع خودرو mm 1410
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو mm 2669
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی kg 1214
گنجایش مخزن سوخت Lit 66
حجم فضای صندوق عقب Lit 470

مقایسه پژو پارس elx با tu5 مقایسه پژو پارس ELX با سمند EF7 مقایسه پژو پارس ELX با پارس اتومات مشخصات فنی پژو پارس ELX مشخصات فنی پژو پارس مصرف سوخت پژو پارس قیمت پژو پارس تفاوت پژو پارس lx با elx تفاوت پژو پارس tu5 با پارس اتوماتیک مشخصات فنی پژو پارس سال مزایا و معایب پژو پارس tu5 بهترین مدل پژو پارس

تصاویر پژو پارس tu5
معرفی پژو پارس TU5 کلاس ۲۸۷۰۶ پرشیا
تجهیزات و امکانات پژو پارس TU5 کلاس ۲۸۷۰۶
آخرین تغییرات تا ۱۳۹۶/۸/۲۱

کد کلاس(های) خودرو۲۸۷۰۶
استاندارد آلایندگی یورو۴ بهینه
ترمزABS و EBD (چهارکاناله)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری، ترمز عقب دیسکی
کیسه هوای ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین
فرمانهیدرولیکی ، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC )
سیستم تهویه اتوماتیک
سیستم صوتیسیستم صوتی پیشرفته مجهز به موبایل هندزفری, بلندگوی عقب،آنتن اکتیو
چراغهاچراغ مه شکن جلو و عقب،چراغ نقشه خوان
آینه هاآینه های جانبی برقی تاشو راهنمادار
شیشه هاشیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
تزئیناتغربیلک فرمان چرمی، تریم دورنگ، قطعات دکوراتیو طرح چوب
تجهیزات ایمنیسنسور دنده عقب، قفل میکروسوییچی درها، قفل مرکزی با ریموت، ایموبیلایزر
رینگ و لاستیکآلومینیومی۱۵ اینچ
صندلی تنظیم برقی پشتی صندلی جلو

سایر تجهیزاتدماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، سیستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مستر لاک ( با یک دکمه همه درها قفل و باز می شوند) و اتوفلاشر (در ترمزهای شدید با کاهش ناگهانی سرعت، فلاشرها روشن می شوند) و تایمر چراغ سقف و آگاه کردن راننده از وضعیت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغهای راهنما و چراغ سقفی و LED داخل جلوآمپر و سیستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجای آژیر دزدگیر ماشین
پژو پارس TU5 کلاس ۲۸۷۰۶ پرشیا در کوهستان

https://ejareh-khodro.ir/wp-content/uploads/2017/10/pars-Peugeot.jpg
مزایای این خودرو که توسط رانندگان این خودرو عنوان شده است

اولین مورد که رانندگان این خودرو عنوان می کنند هندلینگ خوب این خورو میباشد

دومین مورد آرامش در سرعتهای بالای ۱۲۰ کیلومتر

سومین مورد شتاب خوب این خودرو که از موتور tu5 بهره می برد
همچنین بخوانید : بررسی خودروهای روز دنیا و مقایسه با رقبا

چهارمین مورد فضای خوب داخل خودور و فضای صندوق عقب خودرو

پنجمین مورد کم مصرف بودن پارس tu5

ششمین مورد امکانات بروز داخل کابین که تقریبا استانداردهای روز دنیا رو دارد
نقاط ضعف پژو پارس TU5

با مشاوره با ۱۰ نفر از دارندگان پژو پارس TU5 نتیجه گرفتیم :

اولین مورد، مشکل اصلی در مدلهای قبل از ۱۳۹۵ سفتی کلاج پژو پارس TU5 میباشد .

دوستانی که مدل قبل از ۱۳۹۵ را دارند باید دو شاخه کلاج را همراه دیسک صفحه تعویض کنند مشکل حل میشود .

دومین مورد، سرو صدای داخل کابین پژو پارس TU5 میباشد ، با توجه به تجربه رانندگان به دو دلیل سرو صدا به وجود می آید یکی کیفیت بد قطعات بدنه و اگزوز و دوم رانندگان در نگهداری خودرو بی توجه هستن و سرعت گیرها را با سرعت رد میکنن .

سومین مورد، کیفیت ضعیف قطعات بدنه پژو پارس TU5 همچنان بحث داغ رانندگان میباشد.

چهارمین مورد، ضعف در جلوبندی پژو پارس TU5 که اکثر رانندگان فکر میکنن جعبه فرمان مشکل دارد . صدای مورد نظر در هنگام دور زدن مشهود هست ، این مشکل در خودروهای صفر نیز مشاهده میشود .

peugeot pars
پژو پارس TU5 کلاس ۲۸۷۰۶ پرشیا سفید در نمای متفاوت

ایمنی پژو پارس TU5

اجباری شدن نصب ایربگ سرنشین توسط پلیس راهنمایی و رانندگی سبب خیر شد تا ایران خودرو دستی به سر و روی نمای داخلی ۴۰۵ و پارس بکشد. از دیگر امکانات ایمنی پژو پارس TU5 می توان به ترمز ABS و EBD اشاره کرد.

اگر فاکتور «ایمنی» یکی از مهم ترین و اصلی ترین پارامترهای شما در انتخاب خودرو است بهتر است تا به سراغ رنو تندر۹۰ و پژو ۲۰۶ قبل از سال ۹۰ بروید که از نظر کلاس بندی با پارس متفاوتند اما از نظر قیمتی به آن نزدیکند و همچنین این نکته قابل ذکر است که ۲۰۶ قبل از سال ۹۰ توانسته ۴ ستاره ایمنی از ۵ ستاره ایمنی و تندر ۹۰ سه ستاره از پنج ستاره ایمنی از Euro_NCAP بگیرند که مشخص میشود این دو خودرو ایمن ترین خودروهای تولید داخل هستند.
قیمت پژوپارسTu5-LX مدل ۱۳۹۷
قیمت خودرو : ۴۷,۶۰۰,۰۰۰

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.