نکاتی در مورد خرید تراکتور (کاربردهای عمده تراکتور چیست؟)

0

شاید با شروع دوره‌ جدید تیم تراکتورسازی تبریز و حضور این تیم در لیگ برتر با ویژگی‌هایی چون هواداران پر شور، واژه تراکتور بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها افتاد و بیش از پیش این واژه شنیده شد. اما با قاطعیت می‌توان گفت که میزان اطلاعات در مورد این ماشین باربری در زبان فارسی بسیار کم است. تا جایی که افراد برای خرید تراکتور به مشکل پیدا کردن اطلاعات بر می‌خورند. در اینترنت کمتر سایتی پیدا می‌شود که فروش تراکتور در آن به راحتی انجام شود.
شاید خیلی از ما ندانیم که تراکتور واقعاً چیست و چه کارهایی می‌کند؟ یا ندانیم که اگه این دستگاه نبود چه بر سر تولید خوراکی‌های خوشمزه می‌آمد و کمبود آنها را در زندگی حس می‌کردم. اگر می‌خواهید از این دستگاه باربری بیشتر بدانید و با کاربردهایش آشنا شوید، این مطلب را بخوانید
اگر بخواهیم در مورد این ماشین باربری صحبت کنیم باید پیش از همه چیز بگوییم که تراکتور یکی از قدیمی‌ترین ماشین‌های مولد نیرو است و خدمات زیادی برای آسایش بشر کرده است. تراکتور در صنعت کشاورزی کاربرد فراوانی دارد و از زمان حضور خود، تحولات عظیمی را در کشاورزی ایجاد کرده است.
به جرأت می‌توان گفت که این ماشین کشاورزی یکی از ماشین‌آلاتی است که بیشترین کاربرد را در دنیای کشاورزی دارد. تمام کشورهایی که در کشاورزی فعال هستند، امروزه از تراکتور استفاده می‌کنند. هرچند که استفاده از این وسیله نقلیه محدود به کشاورزی نیست و در دیگر صنایع نیز کاربردهایی دارد، اما بیشتر کاربردهای مهم این دستگاه به صنعت کشاورزی بر‌می‌گردد.
دستگاهی که در طول زمان تغییراتی در ظاهر و پیشرانه خود داشته است تا تغییرات مثبت منجر به استفاده بیشتر از آن شود. به همین خاطر برای انجام هر کاری، تراکتور ویژه آن کار در دنیا ساخته شده است و یک نوع دستگاه برای همه کارها کاربرد ندارد. این گستردگی در موارد فنی نیز به چشم می‌خورد تا جایی که تفاوت توان خروجی پیشرانه تراکتورها از ۱۰ اسب بخار تا بیش از ۵۰۰ اسب بخار است. این بازه گسترده توان خروجی سبب می‌شود در هنگام خرید تراکتور به توان خروجی این دستگاه در کنار دیگر معیارها و شاخص‌های خرید، دقت شود.
استحکام و مقاومت این ماشین در کنار کاربردهایش سبب شده تا خرید تراکتور دست دوم نیز رایج باشد. کاربردهای این دستگاه قدیمی را به صورت مختصر و اجمالی مرور می‌کنیم تا ببینیم چرا خرید این دستگاه بسیار مهم و پیچیده است.

تراکتور به طور سنتی در اراضی کشاورزی به منظور مکانیزه کردن برخی از وظایف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. تراکتورهای مدرن برای شخم زدن و آماده کردن زمین برای کاشت مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر کاربردهای تراکتور حفظ و نگهداری از اراضی کشاورزی، کود دادن و پاکسازی بوته ها می باشد.    کاربرد تراکتور در زمین های کشاورزی همچنین باغات دارای فواید و مزایای بیشماری می باشد. در این مقاله به بررسی فواید مختلف استفاده از تراکتور برای مکانیزه کردن کشاورزی، باغداری و یا حتی حفاری پرداخته خواهد شد.         تراکتورها دارای آپشن های بسیار گسترده ای می باشند که با تمام وظایف و نیازمندی های خاص کاربران همخوانی و هماهنگی دارد و به عبارتی دیگر پاسخگوی تمام احتیاجات کشاورزان و باغداران می باشد.  تطبیق پذیری و همه کاره بودن  اگرچه تراکتور در طیف گسترده ای از مدل ها موجود می باشد اما تراکتورهای مدرن به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که تمامی وظایف و کارهای ممکن را به تنهای انجام می دهند. تراکتورهای همه کاره  توانایی انجام طیف وسیعی از وظایف و کارها از قبیل باغبانی تا امور مربوط به زراعت در زمین های کشاورزی را دارا می باشند، به علاوه این تراکتورها قابلیت متصل شدن ادوات و دنباله بندها از نظیر لودرهای جلویی و بیل های مکانیکی عقبی را دارا می باشند.    قدرت و دوام تراکتور  تراکتورها و موتورهای آنها به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که برای حرکت در زمین های ناهموار، کشیدن بارهای بسیار سنگین و انجام امور کشاورزی مناسب می باشند. همچنین در تراکتورهای مدرن، اکسل (axle) های چدنی جلویی برای قدرت و دوام بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. سادگی در جابجا کردن و عملکرد تراکتور  تراکتورهای مدرن به منظور ساده کردن عملکرد خود از انتقال نیرو و انتقال هیدرواستاتیک بهره می برد. در حالی که این تراکتورها دارای فرمان های پر قدرت به منظور دور زدن های راحت تر می باشد، مدل های پیشرفته تر با کنترل هایی جهت انتقال کمک می کند که اپراتور دچار خستگی کمتری شود.    قیمت تراکتور و آشنایی با ادوات کشاورزی قابل اتصال به تراکتور  در تراکتورهای مدرن به منظور انجام کارهای بیشتر و وظایفی در طیف گسترده تر قابلیت اتصال ادوات کشاورزی و باغداری نظیر لودر جلو و بیل مکانیکی به تراکتور وجود دارد. سه نقطه ی اتصال (Three- point hitch) در تراکتور نقاطی می باشد که ادوات کشاورزی از طریق این نقاط به تراکتور متصل می شوند.     برند کوهستان تامین کننده و عرضه کننده ی پیشرفته ترین ماشین آلات و ادوات کشاورزی در عرصه ی کشاورزی می باشند که توانسته است با برخورداری از دانش فنی متخصصین این مجموعه یکی از پرچم داران ماشین آلات صنعتی در ایران باشد. قیمت تراکتور دانگ فنگ با مدل های DF404G2 و DF254G2 که تامین، مونتاژ و عرضه ی آن توسط شرکت کوهستان انجام می پذیرد به شرح زیر اعلام می شود.  شرح کالا 	  قیمت تراکتور (ریال)  تراکتور 40 قوه اسب DONG FENG مدل DF404G2 دارای تاییدیه مرکز مکانیزاسیون و CE اروپا 	  401.170.000  تراکتور 25 قوه اسب DONG FENG مدل DF254G2 دارای تاییدیه مرکز مکانیزاسیون و CE اروپا 	  308.672.000  برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت تراکتور کوهستان می توانید با دپارتمان فروش کشاورزی با کارشناسان متخصص در این زمینه در دفتر مرکزی پارس آرای کوهستان 26600914-021 تماس حاصل نمایید و از کلیات و جزئیات مورد نیاز خود در خرید تراکتور مطلع شوید.

کاربردهای تراکتور

همانطور که بیان شد تراکتور بیشترین استفاده را در بخش کشاورزی دارد. هرچند به نظر می‌رسد که این دستگاه در مصارفی چون کشندگی و کاربردهای استقامی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما جالب است بدانید که این وسیله در برخی موارد کاربرد حمل و نقلی نیز دارد.

کاربردهای عمده تراکتور چیست؟

  • یدک کشی: بخش انتهای تراکتور فرصت مناسبی را برای یدک کشیدن دستگاه‌های دیگر توسط این ماشین فراهم می‌کند. کشیدن وسایل زراعی و پرکاربرد در کشاورزی یکی از مهم‌ترین کاربردهای تراکتورهاست. گشتاور زیاد در تراکتورها سبب می‌شود تا یدک کشیدن ابزار و وسایل به راحتی انجام شود. برای خرید تراکتور کشنده باید به میزان گشتاور این خودرو بیش از دیگر مشخصات توجه شود.
  • تأمین حرکت دورانی: بیشتر ابزارهای کشاورزی مانند دیسک‌های سنگین یا گاو‌آهن‌های مختلف، به خودی خود قابلیت حرکت دورانی ندارند و دستگاهی باید این حرکت را برای آنها فراهم کند. از این رو برای ایجاد حرکت دورانی در تراکتور، در کنار کشنده بودن، از شفتی به نام شفت PTO استفاده می‌شود. بدین ترتیب در زمان حمل ابزای چون گاوآهن چرخش‌های لازم یا همان حرکت دورانی توسط این شفت که در تراکتور تعبیه شده، تأمین می‌شود و فعالیت‌های انسانی در کشاورزی را کاهش می‌دهد.
  • تأمین نیروی حرکتی و شروع کار: برخی از دستگاه‌های زراعی برای شروع کار و آغاز حرکت خود نیاز به یک نیرودهنده دارند تا بتوانند حرکت کنند یا کارشان را شروع کنند. ژنراتورهای برقی، پمپ‌های آبیاری مزارع، خرمن‌کوب‌ها، آسیاب‌ها و ابزاری از این نوع برای تأمین انرژی یا توان اولیه خود نیاز به تراکتورها دارند.
  • تبدیل به دستگاه دیگر: در دنیای امروز تجهیزات مختلفی وجود دارد تا تراکتور را از نظر کارکرد شبیه به دستگاه‌های دیگر کند. تبدیل شدن به جرثقیل و بیل‌های مکانیکی نمونه‌ای از تغییر کاربری در تراکتور است.
  • باربری: بسیاری از کشاورزان در فصل برداشت، به دلیل قدرت بالای تراکتورها و با استفاده از گشتاور بالای آنها، محصولات خود را با استفاده از تراکتورها جابجا می‌کنند. برای این کار کافی است که گاری یا ابزار مشابه را به تراکتور وصل کرد.

کاربردهای متفاوت این دستگاه سبب شده است که خرید تراکتور نیاز به معلومات و اطلاعات زیاد داشته باشد. این اطلاعات و معلومات در زمان خرید تراکتور دست دوم کافی نیست و باید از افراد باتجربه و آگاه در این زمینه نیز کمک گرفته شود.

تراکتور به طور سنتی در اراضی کشاورزی به منظور مکانیزه کردن برخی از وظایف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. تراکتورهای مدرن برای شخم زدن و آماده کردن زمین برای کاشت مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر کاربردهای تراکتور حفظ و نگهداری از اراضی کشاورزی، کود دادن و پاکسازی بوته ها می باشد.

کاربرد تراکتور در زمین های کشاورزی همچنین باغات دارای فواید و مزایای بیشماری می باشد. در این مقاله به بررسی فواید مختلف استفاده از تراکتور برای مکانیزه کردن کشاورزی، باغداری و یا حتی حفاری پرداخته خواهد شد.

تراکتورها دارای آپشن های بسیار گسترده ای می باشند که با تمام وظایف و نیازمندی های خاص کاربران همخوانی و هماهنگی دارد و به عبارتی دیگر پاسخگوی تمام احتیاجات کشاورزان و باغداران می باشد.

تراکتور به طور سنتی در اراضی کشاورزی به منظور مکانیزه کردن برخی از وظایف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. تراکتورهای مدرن برای شخم زدن و آماده کردن زمین برای کاشت مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر کاربردهای تراکتور حفظ و نگهداری از اراضی کشاورزی، کود دادن و پاکسازی بوته ها می باشد. کاربرد تراکتور در زمین های کشاورزی همچنین باغات دارای فواید و مزایای بیشماری می باشد. در این مقاله به بررسی فواید مختلف استفاده از تراکتور برای مکانیزه کردن کشاورزی، باغداری و یا حتی حفاری پرداخته خواهد شد. تراکتورها دارای آپشن های بسیار گسترده ای می باشند که با تمام وظایف و نیازمندی های خاص کاربران همخوانی و هماهنگی دارد و به عبارتی دیگر پاسخگوی تمام احتیاجات کشاورزان و باغداران می باشد. تطبیق پذیری و همه کاره بودن اگرچه تراکتور در طیف گسترده ای از مدل ها موجود می باشد اما تراکتورهای مدرن به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که تمامی وظایف و کارهای ممکن را به تنهای انجام می دهند. تراکتورهای همه کاره توانایی انجام طیف وسیعی از وظایف و کارها از قبیل باغبانی تا امور مربوط به زراعت در زمین های کشاورزی را دارا می باشند، به علاوه این تراکتورها قابلیت متصل شدن ادوات و دنباله بندها از نظیر لودرهای جلویی و بیل های مکانیکی عقبی را دارا می باشند. قدرت و دوام تراکتور تراکتورها و موتورهای آنها به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که برای حرکت در زمین های ناهموار، کشیدن بارهای بسیار سنگین و انجام امور کشاورزی مناسب می باشند. همچنین در تراکتورهای مدرن، اکسل (axle) های چدنی جلویی برای قدرت و دوام بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. سادگی در جابجا کردن و عملکرد تراکتور تراکتورهای مدرن به منظور ساده کردن عملکرد خود از انتقال نیرو و انتقال هیدرواستاتیک بهره می برد. در حالی که این تراکتورها دارای فرمان های پر قدرت به منظور دور زدن های راحت تر می باشد، مدل های پیشرفته تر با کنترل هایی جهت انتقال کمک می کند که اپراتور دچار خستگی کمتری شود. قیمت تراکتور و آشنایی با ادوات کشاورزی قابل اتصال به تراکتور در تراکتورهای مدرن به منظور انجام کارهای بیشتر و وظایفی در طیف گسترده تر قابلیت اتصال ادوات کشاورزی و باغداری نظیر لودر جلو و بیل مکانیکی به تراکتور وجود دارد. سه نقطه ی اتصال (Three- point hitch) در تراکتور نقاطی می باشد که ادوات کشاورزی از طریق این نقاط به تراکتور متصل می شوند. برند کوهستان تامین کننده و عرضه کننده ی پیشرفته ترین ماشین آلات و ادوات کشاورزی در عرصه ی کشاورزی می باشند که توانسته است با برخورداری از دانش فنی متخصصین این مجموعه یکی از پرچم داران ماشین آلات صنعتی در ایران باشد. قیمت تراکتور دانگ فنگ با مدل های DF404G2 و DF254G2 که تامین، مونتاژ و عرضه ی آن توسط شرکت کوهستان انجام می پذیرد به شرح زیر اعلام می شود. شرح کالا قیمت تراکتور (ریال) تراکتور 40 قوه اسب DONG FENG مدل DF404G2 دارای تاییدیه مرکز مکانیزاسیون و CE اروپا 401.170.000 تراکتور 25 قوه اسب DONG FENG مدل DF254G2 دارای تاییدیه مرکز مکانیزاسیون و CE اروپا 308.672.000 برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت تراکتور کوهستان می توانید با دپارتمان فروش کشاورزی با کارشناسان متخصص در این زمینه در دفتر مرکزی پارس آرای کوهستان 26600914-021 تماس حاصل نمایید و از کلیات و جزئیات مورد نیاز خود در خرید تراکتور مطلع شوید.

تطبیق پذیری و همه کاره بودناگرچه تراکتور در طیف گسترده ای از مدل ها موجود می باشد اما تراکتورهای مدرن به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که تمامی وظایف و کارهای ممکن را به تنهای انجام می دهند. تراکتورهای همه کاره  توانایی انجام طیف وسیعی از وظایف و کارها از قبیل باغبانی تا امور مربوط به زراعت در زمین های کشاورزی را دارا می باشند، به علاوه این تراکتورها قابلیت متصل شدن ادوات و دنباله بندها از نظیر لودرهای جلویی و بیل های مکانیکی عقبی را دارا می باشند.

قدرت و دوام تراکتورتراکتورها و موتورهای آنها به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که برای حرکت در زمین های ناهموار، کشیدن بارهای بسیار سنگین و انجام امور کشاورزی مناسب می باشند. همچنین در تراکتورهای مدرن، اکسل (axle) های چدنی جلویی برای قدرت و دوام بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سادگی در جابجا کردن و عملکرد تراکتورتراکتورهای مدرن به منظور ساده کردن عملکرد خود از انتقال نیرو و انتقال هیدرواستاتیک بهره می برد. در حالی که این تراکتورها دارای فرمان های پر قدرت به منظور دور زدن های راحت تر می باشد، مدل های پیشرفته تر با کنترل هایی جهت انتقال کمک می کند که اپراتور دچار خستگی کمتری شود.

قیمت تراکتور و آشنایی با ادوات کشاورزی قابل اتصال به تراکتوردر تراکتورهای مدرن به منظور انجام کارهای بیشتر و وظایفی در طیف گسترده تر قابلیت اتصال ادوات کشاورزی و باغداری نظیر لودر جلو و بیل مکانیکی به تراکتور وجود دارد. سه نقطه ی اتصال (Three- point hitch) در تراکتور نقاطی می باشد که ادوات کشاورزی از طریق این نقاط به تراکتور متصل می شوند.

شرح کالا

قیمت تراکتور (ریال)
تراکتور ۴۰ قوه اسب DONG FENG مدل DF404G2 دارای تاییدیه مرکز مکانیزاسیون و CE اروپا ۴۰۱.۱۷۰.۰۰۰
تراکتور ۲۵ قوه اسب DONG FENG مدل DF254G2 دارای تاییدیه مرکز مکانیزاسیون و CE اروپا ۳۰۸.۶۷۲.۰۰۰

منبع : ویرلن

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.