با این افراد هرگز وارد معامله نشوید ؟

0

 

 

تاثیر اینترنت در زندگی ما هر روز بیشتر می‌شود، بسیاری از کارها و خریدهایی که در گذشته با صرف زمان و انرژی زیادی انجام می‌گرفت اکنون با چند کلیک ساده انجام می‌پذیرد، صنعت خودرو نیز دگرگون شده و سایت های بسیاری با پیداش اینترنت در زمینه خرید و فروش خودرو به منظور راحتی افراد طراحی شده است .
اما با افزایش سایت های آنلاین خرید و فروش خودرو کلاهبرداران نیز به روز شده و شیوه های جدیدی برای کلاهبرداری در پیش گرفته اند.
آموزش و راهنمای خرید خودرو اشتباهات خرید خودرو دست دوم اصول خرید خودرو دانستنی های جالب شیوه جدید کلاهبرداری سایت خرید و فروش خودرو آگهی فروش خودرو
ماجرای پی بردن به این نوع کلاهبرداری از جایی شروع شد که یک روز، افراد مختلف با فاصله زمانی کم با ما تماس می‌گرفتند و درخواست کارشناسی خودرویی یکسان را، در محل یکسانی داشتند. با اعزام کارشناسان به محل مورد نظر، با افرادی مواجه شدند که همگی خریدار خودرو مشابهی بودند اما مالک خودرو حضور نداشت!

وقتی از خریداران راجع به نحوه‌ی اطلاع از این خودرو سوال شد همگی جواب یکسانی داشتند. افراد عکس خودرو را در سایت ها و اپلیکیشن‌های ثبت آگهی خودرو مشاهده کرده بودند. که از قضا خودرویی کاملا تمیز و خوش‌رخ، بدون رنگ و خش بود و قیمت آن نیز حدود ۳۰۰هزار تومان کمتر از قیمت خودروی مشابه آن در بازار تعیین شده بود.
خریداران با صاحب آگهی تماس گرفته بودند و می‌خواستند خودرو را از نزدیک ببینند، فروشنده ادعا کرده که مشکلی برایش پیش آمده و در حال حاضر در شهر نیست. اما آدرس مکانی که خودرو را پارک کرده به خریدار می‌دهد و به این ترتیب خریدار می‌تواند خودرو را ببیند.
خودرو کاملا تمیز و زیر قیمت بازار است، کاملا طبیعی است که خریدار خودرو را بپسندد. فروشنده از آنان می‌خواهد مبلغی را به عنوان بیعانه به حسابش واریز کنند تا خودرو را برایشان نگه دارد و به کس دیگری نفروشد.
متاسفانه خریداران مبالغ ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان به حساب این فروشنده نامرئی و خیالی واریز می‌کردند اما از آن پس تلفن فروشنده خاموش می‌گردد و کسی پاسخگو نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.