خودروهای جدید بازار را می‌شناسید؟

0

هر سال شاهد ورود خودروهای جدید به بازار ایران هستیم. در ادامه ۳مدل از این خودروها را در سه کلاس هاچ‌بک، سدان و کراس اوور که بین  ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون قرار دارند، معرفی می‌کنیم.

هر سال شاهد ورود خودروهای جدید با برندها، مدل ها و سطح قیمت های متفاوت به بازار ایران هستیم. نمونه این خودروها در سال ۹۶ و ۹۷؛ تندر۹۰ پلاس، جک S3، سایپا کوئیک، هایما S5، پژو ۲۰۰۸، بسترن B30 و i20 کرمان موتور است. در ادامه ۳مدل از این خودروها را در سه کلاس هاچ‌بک، سدان و کراس اوور که بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون قرار دارند، معرفی می‌کنیم.

سایپا کوئیک:

کوئیک محصولی جدید از گروه خودروسازی سایپا است و شابهت‌های بسیاری با ساینا دارد که در سه تیپ دنده‌ای ساده، اتوماتیک فول و اتوماتیک فول پلاس عرضه شده است. قیمت این خودرو هاچ بک با توجه به تیپ آن در طیف ۳۲ تا ۴۲ میلیون تومان قرار دارد. شاید بتوان گفت که کوئیک ارزانترین خودروی اتومات بازار است ولی هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست مخصوصا اگر پای خودروساز ایرانی در میان باشد لذا در هنگام خرید باید تمامی گزینه‌ها را مد نظر داشته باشید.
قیمت برلیانس اچ330 قیمت سورن ای‌ ال‌ ایکس قیمت سایپا کوییک قیمت رنو ساندرو مقایسه خودرو آموزش و راهنمای خرید خودرو مجله خودرو با 50 میلیون چه ماشیی بخرم قیمت پژو 207 i قیمت جک جی 5 بهترین خودرو ایرانی بهترین خودرو چینی در ایران بهترین خودروهای بازار قیمت دنا پلاس

فضای داخلی:
کابین خودرو به شدت ساده و معمولی طراحی شده است و صندلی‌های خودرو به اندازه کافی راحت نیستند. از امکانات خودرو می‌توان به کروزکنترل و محدود کننده سرعت (فقط در مدل‌های اتومات)، صندلی‌های عقب با قابلیت تاشو، سیستم استارت دکمه‌ای (مدل اتومات فول پلاس)، کامپیوتر سفری (فقط در مدل‌های اتومات)، سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ (مدل اتومات فول پلاس)، فرمان برقی (فقط در مدل‌های اتومات)، نمایشگر لمسی ۷ اینچی+رادیو+USB (مدل اتومات فول پلاس)، دوربین دید عقب (مدل اتومات فول پلاس) و … اشاره کرد.

فضای بیرونی:
شباهت بدنه کوئیک به ساینا و تیبا اولین نکته قابل توجه درمورد فضای بیرونی آن است. اما با نگاهی به نمای روبروی خودرو متوجه باریکی بیش از حد جلوپنجره خواهید شد که چندان با سایر قسمت‌ها همخوانی ندارد. ورودی هوای روی سپر با استفاده از پلاستیک مشکی مشبک طراحی شده است ولی بزرگی آن هماهنگی مناسبی با جلوپنجره ندارد.

موتور:
این خودرو مجهز به موتور ۱۵۰۳ سی‌سی، ۴ سیلندر با دریچه گاز مکانیکی در مدل دنده‌ای و دریچه گاز برقی در مدل‌های اتومات است. این موتور قادر به تولید ۸۷ اسب بخار توان در۳۵۰۰ دور و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. استاندارد آلایندگی خودرو یورو ۴ است.

ایمنی:
تمامی مدل‌های کوییک مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو هستند. سیستم ترمز EBD و ABS به صورت استانداردها در تمامی مدل‌ها نصب شده است. از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم پایش فشار باد تایرها (مدل اتومات فول پلاس)، قفل شدن اتوماتیک درب ها در سرعت بالای ۱۰ کیلومتر بر ساعت (فقط در مدل‌های اتومات)، باز شدن اتوماتیک درب‌ها هنگام تصادف (کلیه مدل‌ها)، هشدار صوتی محدودکننده سرعت (کلیه مدل‌ها)، سنسور پارک دنده عقب (کلیه مدل‌ها)، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (کلیه مدل‌ها) و … اشاره کرد.

بسترن B30 گروه بهمن:

این خودرو که یک سدان دنده اتومات چینی است و توسط شرکت فاو ساخته می‌شود، در سال ۲۰۱۵ طراحی و وارد بازار چین شده است و از سال ۹۶ توسط گروه بهمن در بازار ایران نیز عرضه می‌شود. قیمت این خودرو در بازار ایران، ۷۱ میلیون تومان می‌باشد.
بررسی بسترن b30 شرایط فروش بسترن B30 شرایط فروش محصولات گروه بهمن فروش اقساطی بسترن B30 قیمت فاو بسترن B30 قیمت محصولات گروه بهمن مجله کارستان معایب بسترن b30 پیش فروش بسترن B30 پیش خرید بسترن b30 ثبت نام بسترن b30 شرایط فروش فاو B30 اتوماتیک قیمت بسترن b30 مشخصات فاو بسترن B30

فضای داخلی:
کابین خودرو طراحی ساده اما دلنشینی دارد. جنس داشبورد از پلاستیک سخت است. صندلی ها خوش فرم و راحت هستند و در مسافرت های طولانی مدت آزاردهنده نخواهند بود. آینه‌های جانبی خودرو برقی، دارای راهنما و تاشونده خودکارند. شیشه‌های جلو عقب این خودرو دارای بالابر برقی، سامانه پاور ویندو و سولار ضد اشعه ماوراء بنفش هستند. گفتنی است سیستم تهویه مطبوع بسترن B30 دستی است و دریچه‌های آن زیر مانیتور ۷اینچی این خودرو قرار دارد. از انتقادات وارد به این خودرو نیز می‌توان به فرمان برقی بیش از حد نرم آن اشاره کرد.

فضای بیرونی:
چینی‌ها تا کنون در طراحی جذاب خودروها موفق عمل کرده‌اند و در مورد بسترن نیز شاهد طراحی ظاهری قابل قبولی هستیم. با نگاهی به نمای روبروی خودرو متوجه هماهنگی جلو پنجره و چراغ‌های آن هستیم. در نمای جانبی خطوط حجم‌دهنده قرار دارند که بارزترین آن از لبه چراغ جلو تا چراغ عقب وجود دارد. شاید تنها قسمت ضعیف در طراحی این خودرو، نمای عقب و صندوق آن باشد. از تجهیزات بسترن B30 می‌توان به سانروف برقی، کروز کنترل، مانیتور ۷ اینچی لمسی، فرمان تلسکوپی، چراغ عقب‌های LED، دروبین و سنسور پارک، رینگ های ۱۶ اینچی، دی لایت و چراغ های عقب LEDاشاره کرد.

موتور:
این خودرو مجهز به موتور ۱۵۹۸ سی‌سی، ۴ سیلندر و دارای سیستم سوخت‌رسانی با انژکتور پاشش چند نقطه‌ای است. حداکثر توان خروجی موتور ۱۰۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور خروجی ۱۵۵ نیوتن‌متر است. استاندارد آلایندگی خودرو یورو ۴ است. گیربکس آن اتومات و  ۶ دنده است که مناسب برای شرایط شهری است.

ایمنی:
بسترن B30 را می‌توان یک خودرو ایمن دانست که  ۵ ستاره ایمنی را از موسسه استاندارد و ایمنی اروپا NCAP و موسسه استاندارد چین دریافت کرده است. از تجهیرات ایمنی آن می‌توان به دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین،ترمز ABS، ترمز کمکی BA، سیستم کنترل کشش TCS، توزیع الکترونیکی فشار ترمزEBD و سیستم پایداری ESPاشاره کرد.

هایما S5 توربو:
قیمت هایما s5 مشخصات هایما s5 مشخصات فنی هایما S5 شرایط خرید هایما s5 مقایسه هایما s5 با تیوولی محصولات جدید ایران خودرو تست و بررسی خودرو مجله خودرو قیمت شاسی بلند چینی قیمت محصولات ایران خودرو قیمت سانگ‌یانگ تیوولی

در بازار داغ کراس اوورها در ایران، شاهد رقابت انواع کراس اوورهای چینی هستیم. هایما S5 نیز یکی از این کراس اوور چینی است که در دو مدل S5 استاندارد و S5 یانگ وارد بازار چین ‌شد. اما مدل صادراتی آن  S5توربو است و از سال ۹۶ توسط شرکت ایران خودرو در ایران عرضه می‌شود. قیمت این خودرو در حال حاضر ۱۰۲ میلیون تومان می‌باشد.

فضای داخلی:
کابین و اجزای داشبورد این خودرو از هماهنگی و طراحی زیبایی برخوردار است. اما گفتنی است؛ مانیتور کاملا بالاتر از داشبورد قرار می‌گیرد. صندلی‌های نرم و راحت آن حس خوبی به سرنشینان می‌دهد. فرمان پوششی از جنس چرم مصنوعی دارد و صندلی ها و تودری‌ها از پوشش دو رنگ جذابی برخوردارند.

فضای بیرونی:
شرکت هایما نتیجه همکاری شرکت خودروسازی چینی فاو و شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا است. شباهت طراحی هایما S5 به محصولات مزدا نیز به همین دلیل است. نمای بیرونی این خودرو برای طرفداران خودروهای اسپرت و تهاجمی، می‌تواند جذاب باشد هرچند تعداد چراغ‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسد. دو چراغ بزرگ و اصلی، دو دسته چراغ نور در روز و دو مه‌شکن به صورت جداگانه در دو طرف سپر قرار دارند. نمای جانبی و عقب آن نیز بسیار شبیه به هیوندای توسان است.

موتور:
مدل استاندارد این خودرو فقط با جعبه دنده دستی تولید می‌شود اما مدل صادراتی آن مجهز به موتور توربوشارژ ۱۴۹۷ سی‌سی، با سیستم انتقال قدرت اتومات است. این موتور قادر به تولید ۱۶۱ اسب بخار توان در۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۲۳ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۸ لیتر در ۱۰۰کیلوکتر می‌باشد. که مطابق استاندارد آلایندگی خودرو یورو ۵ است.

ایمنی:
هایما S5 دارای ۵ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات چین است. همچنینS5 توربو، ۶ کیسه‌ی هوای ایمنی به صورت چهار ایربگ اصلی و دو نمونه‌ی پرده‌ای در طرفین کابین دارد. از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به کمربندهای پیش کشنده جلو با امکان تنظیم ارتفاع و کمربندهای ایمنی سه نقطه ای عقب، ایزوفیکس برای اتصال گهواره کودک، قفل مرکزی ، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درب ها پس از برخورد خودرو با مانع و نمایش میزان باد لاستیک ها (TPMS) اشاره کرد. S5 توربو همچنین مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) ، کمک ترمز (BAS) ، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD)، حفظ خودرو در سربالایی (HAS) ، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP) و فناوری کنترل کشش (TCS) است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.