شمارش معکوس برای ورود ارتش جیلی به ایران +تصاویر

0

نماینده جیلی در ایران قصد دارد در آینده نزدیک نسل جدید خودروهای جیلی را به صورت وارداتی روانه بازار ایران کند. در واقع این جیلی های جدید، پیشنهادی بالارده تر برای تولیدات هم رده خود در کشور خواهند بود و جایگزینی برای خودروهای هم رده وارداتی ساخت اروپا و آسیا.
پیرو افزایش تعرفه واردات خودرو و پس از آن، رشد چشمگیر نرخ ارز، فاصله قیمتی قابل توجهی بین خودروهای بالارده مونتاژ داخل و خودروهای وارداتی اروپایی، کره ای و ژاپنی به وجود آمده و تنوع محصولاتی که در این محدوده قرار می گیرند به شدت کاهش یافته است. برای پر کردن این بازه قیمت،نماینده جیلی در ایران قصد دارد در آینده نزدیک نسل جدید خودروهای جیلی را به صورت وارداتی روانه بازار ایران کند تا با ورود محصولات مدرن این شرکت به کشور این خلاء پر شود.

در واقع این جیلی های جدید، پیشنهادی بالارده تر برای تولیدات هم رده خود در کشور خواهند بود و جایگزینی برای خودروهای هم رده وارداتی ساخت اروپا و آسیا. بر اساس شنیده ها، ارتش جیلی فعلا با چهار خودرو روانه بازار ایران خواهد شد که شامل سدان های امگرند GL و امگرند GT، هاچبک امگرند GS و کراس اوور X7 Sport است.

جیلی امگرند GL

امگرند GL نسل جدید خودرویی است که پای برند جیلی را به کشورمان باز کرد. آنچه که با نام امگرند GL جایگزین امگرند ۷ شده و کمی بیشتر از یک سال از آغاز عرضه آن در چین می گذرد، بر پایه پلتفرمی توسعه یافته با همکاری ولوو (با کد FL) طراحی و مهندسی شده که مشترک با کراس اوور کوچک GC نیز هست. این سدان کامپکت جیلی با دو پیشرانه در چین عرضه شده که عبارتند از واحدهای ۱.۳ توربو ۱۳۰ اسب بخاری و ۱.۸ تنفس طبیعی ۱۳۳ اسب بخاری.

 نمایندگی جیلی در ایران  انواع شاسی بلند در ایران  محصولات جدید جیلی  قیمت جیلی GC6  قیمت جیلی امگرند 7  مشخصات جیلی امگرند GT  قیمت جیلی امگرند GT  مشخصات جیلی امگرند GS  مجله خودرو

هر دو پیشرانه به گیربکس ۷ شش سرعته اتوماتیک دوکلاچ متصل هستند اما برای مدل مجهز به موتور ۱.۸ لیتری، امکان سفارش گیربکس دستی شش سرعته نیز وجود دارد. محتمل ترین پیکربندی پیشرانه برای GL های بازار کشورمان نیز واحد ۱.۸ لیتری متصل به گیربکس ۶ سرعته اتومات دوکلاچ خواهد بود که صدی ۶.۶ تا ۷.۴ لیتر بنزین می سوزاند و شتاب صفر تا صدی در محدوده ۱۲ ثانیه به این سدان ۱۳۴۰ کیلوگرمی می دهد.

اما شاید بخش جذاب تر، گستره امکاناتی باشد که در قالب GL ارائه می شود. این ساخته جذاب و شیک جیلی، در مجهزترین مدل، دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۸ اینچ لمسی، نویگیشن و رابط کاربری iOS و Geely G Link، سقف شیشه ای پانورامیک، آینه بغل های برقی مجهز به گرمکن، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل تطبیق پذیر، پوشش چرم کابین، گرمکن صندلی های جلو، شش ایربگ، دوربین دید عقب و … است.

جیلی امگرند GS

از نظر پلتفرم، پیشرانه و سطح امکانات ایمنی و رفاهی، امگرند GS کاملا مشابه با سدان GL است اما احتمالا به واسطه کراس بودن، با استقبال بیشتری روبرو خواهد شد. ترکیب طراحی اسپرتی با تناسبات قد کشیده و لیست بلندبالای امکانات ایمنی و رفاهی که در مورد GL اشاره شد، می تواند عامل موفقیت GS باشد. و همچون GL، احتمالا GS نیز با موتور ۱.۸ تنفس طبیعی ۱۳۳ اسب بخاری متصل به گیربکس ۶ سرعته اتومات دوکلاچ ساخت گِترگ آلمان در ایران عرضه خواهد شد.

نتیجه تصویری برای ‫جیلی امگرند GS‬‎
جیلی X7 Sport

شاید GS بیشتر شبیه به یک هاچبک کامپکت قد کشیده باشد، اما هیبت حقیقی جیلی های مدرن قد کشیده، در تناسبات X7 Sport کاملا مشهود است؛ کراس اوور کامپکت جذابی که سال گذشته با نام NL3 در نمایشگاه های خودرو داخلی از جمله شیراز، کرمان و تبریز به نمایش عموم درآمد و از نظر ابعادی، در قلمروی ورود خواهد کرد که امروز، گزینه های کره ای و ژاپنی آن، قیمتی در محدوده ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان دارند.

در پس این تناسبات شیک و مدرن که تا حدودی یادآور نسل جدید ساخته های لندروور (مخصوصا از نمای جانبی) است و به همین واسطه، تنومندتر از آنچه که به واقع هست، جلوه می کند. X7 Sport در مجهزترین تریم از گستره قابل توجه امکانات ایمنی و رفاهی بهره می برد. شش ایربگ (جلو، جانبی جلو و پرده ای)، ABS+EBD+BA، شش حسگر پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب به همراه سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف خودرو، هشدار احتمال تصادف از روبرو، هشدار انحراف از مسیر، همیار هوشمند نوربالا، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم کنترل الکترونیک پایداری خودرو و سیستم کنترل هرزگردی بخش ایمنی فعال این لیست را تشکیل می دهند.

در بخش رفاهی نیز گزینه های بالارده ای همچون سیستم تهویه با کنترل اتوماتیک دو نقطه ای، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۸ اینچ لمسی، رابط کاربری اندروید و Geely G Link، نویگیشن، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن، پوشش چرم تاپا ادوات داخلی، پخش پریمیوم با ۸ بلندگو، نمایشگر ۷ اینچ در دل نشانگرهای پشت فرمان، ورود و استارت بدون کلید و کروز کنترل تطبیق پذیر به چشم می آید که بسیارقابل توجه است.

مهمتر این که امکان عرضه X7 Sport با سیستم محرک چهار چرخ نیز وجود دارد. این ساخته جیلی با موتور ۱.۸ لیتری توربو ۱۸۴ اسب بخاری در کشور معرفی شده و احتمالا با همین پیشرانه نیز عرضه خواهد شد. این واحد که قدرتمندترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای X7 Sport نیز هست، با بیشینه گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر به گیربکس ۶ سرعته اتومات دو کلاچ متصل است و متوسط مصرف سوخت ترکیبی آن، بسته به دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل بودن آن، بین ۷.۸ تا ۸.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر متغیر است.

شمارش معکوس برای ورود ارتش جیلی به ایران

امگرند GT

دوران تازه برای جیلی، با سدان لوکسی آغاز شد که با نام امگرند جی تی (GC9 یا Borui) نیز شناخته می شود. این سدان میدسایز لوکس که پرچمدار ساخته های جیلی نیز به حساب می آید، بر پایه پلتفرمی توسعه یافته که با همکاری ولوو مهندسی شده و تناسبات شیک و مدرن آن نیز تحت مدیریت پیتر هوربوری، سرطراح سابق ولوو طراحی شده است. ماهیت سوئدی امگرند GT در ایمنی آن مشهودتر نیز هست، جایی که جدای از یک معماری و زیرسازی ایمن و مستحکم، لیست بلندبالایی از مشخصه ای ایمنی فعال نیز به چشم می خورد؛ کافی است به تمام آنچه که در مورد لیست امکانات ایمنی فعال X7 Sport اشاره شد، سیستم بررسی نقاط کور راننده، هدآپ دیسپلی، همیار پارک اتوماتیک و ایربگ زانوی راننده را نیز اضافه کنید.

سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردن با ۱۳ بلندگو، پرده برقی شیشه عقب، صندلی های برقی عقب و نورپردازی داخلی قابل تنظیم نیز از جمله امکانات اضافه ای است که امگرند GT در مقایسه با مجهزترین X7 Sport ارائته می دهد. امگرند GT در شرایطی در ایران عرضه خواهد شد که محدودیت قیمتی، مانع از واردات سدان های میدسایز لوکس آلمانی شده و می تواند به عنوان آلترناتیوی به مراتب ارزان قیمت تر، در این بازار تقریبا خالی از رقیب، جولان دهد.

پیشرانه محتمل برای مدل های در نظر گرفته شده برای بازار کشورمان نیز احتمالا واحد ۲.۴ تنفس طبیعی ۱۶۲ اسب بخاری است که با ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور بیشینه، به گیربکس ۶ سرعته اتومات متصل است و در هر ۱۰۰ کیلومتر سواری ترکیبی، به طور متوسط ۹.۱ لیتر بنزین می سوزاند. البته واحد ۱.۸ توربو نیز گزینه محتملی است؛ واحدی که با وجود قدرت تقریبا یکسان (۱۶۳ اسب بخار)، ۴۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می کند و در عین حال، مصرف سوخت به مراتب کمتری دارد.

نتیجه تصویری برای ‫جیلی امگرند GS‬‎

هفته نامه خودرو امروز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.