مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷
خانه » آموزش مکانیک خودرو » آموزش عیب یابی و تعویض بوستر ترمز پراید +تصاویر
آموزش عیب یابی و تعویض بوستر ترمز پراید +تصاویر

آموزش عیب یابی و تعویض بوستر ترمز پراید +تصاویر

تقویت بوستر ترمز پراید ،قیمت بوستر ترمز پراید ،تعمیرگاه بوستر ترمز ،تعویض بوستر ترمز پراید ،تعمیر بوستر ترمز ۲۰۶ ،طریقه هواگیری ترمز پراید ،لوازم پمپ ترمز پراید ،تعویض لوازم ترمز جلو پراید

علائم و علت خرابی سیستم ترمز خودرو کدامند ؟
 تقویت بوستر ترمز پراید  قیمت بوستر ترمز پراید  تعمیرگاه بوستر ترمز  تعویض بوستر ترمز پراید  تعمیر بوستر ترمز 206  آموزش مکانیک و برق خودرو  تعمیرات تخصصی پراید  علائم خرابی بوستر ترمز  خراب شدن سیستم ترمز  آموزش عیب یابی ماشین

۱- نا مرغوب بودن لنتهای ترمز خودرو

در صورت پایین بودن کیفیت لنتهای ترمز یک یا ترکیبی از موارد زیر اتفاق خواهد افتاد:

– در لحظه ترمز گیری صدای سوت یا خِرخِر از چرخها شنیده خواهد شد.

– قدرت ترمز گیری کمتر از حالت عادی خواهد بود.

۲- نا مرغوب بودن روغن ترمز خودرو

نیروی ترمز از طریق روغن ترمز به لنتها منتقل می شود،

روغن ترمز به دو شکل زیر می تواند باعث ضعیف شدن نیروی ترمز گیری شود:

– روغن ترمزی که توسط کارخانه سازنده پیشنهاد شده استفاده نشود

(در کلیه خودروها یا روغن ترمز آبی استفاده می شود و یا زرد).

– روغن ترمز در اثر کارکرد زیاد، و خصوصا داغ شدنِ بیش از حد (در اثر ترمز گیری شدید و مداوم در سرازیری ها) رطوبت جذب کرده و دیگر کارایی لازم را ندارد.

کمپانی های خودور سازی تعویض روغن ترمز را هر ۴۰ هزار کیلومتر یکبار توصیه می کنند.

وقتی لنتهای ترمز و روغن ترمز بیش از حد داغ شوند، کارایی ترمز بمراتب کاهش می یابد، به همین دلیل است که رانندگان با تجربه در سرازیری ها از دنده سنگین استفاده می کنند تا مجبور به استفاده مکرر از ترمز نشوند.

به همین منظور، در خودروهای اتوماتیک نیز نرم افزار گیربکس اتوماتیک طوری طراحی شده که وقتی راننده پدال گاز را فشار ندهد، دنده افزایش نمی یابد.

۳- خراب شدن بوستر ترمز خودرو

بوستر ترمز در واقع نوعی نیروی کمکی برای ترمزگیری راننده ایجاد می کند

و خرابی آن شامل نشت هوا از طریق شیلنک خلاء، و یا سوراخ شدن دیافراگم داخلی

و یا نشت هوا از پِرس دور بوستر اتفاق می افتد، که در همه این موارد نیروی کمکی برای ترمز گیری کمتر می شود و یا وجود نخواهد داشت. در این حالتها اصطلاحا ترمز چوب می شود. یعنی با وجود روشن بودن موتور خودرو، پدال ترمز زیر پا سفت است و بسختی فشرده می شود.

روش تست بوستر ترمز: در حالتی که موتور خودرو خاموش است، پا را روی پدال ترمز فشار می دهیم و بعد استارت می زنیم، در صورتیکه بوستر سالم باشد، باید پدال ۲ یا ۳ سانتی متر پایین برود.

۴- خرابی پمپ ترمز – هوا گرفتن سیستم ترمز

اگر قطعات لاستیکیِ داخل پمپ ترمز خراب شوند، در هدایت روغن ترمز اختلال ایجاد می شود و اصطلاحا فشار روغن از کنار قطعات فرار می کند. در این مواقع، هنگام ترمز گیری پدال ترمز پایینتر از حالت عادی می رود و گیرایی ترمز ضعیف است، و یا اصلا گیرایی ندارد.

اگر به هر دلیلی سطح روغن ترمز در مخزن آن از مقدار خاصی کمتر شود، بجای روغن ترمز، هوا وارد سیستم ترمز می شود و متعاقبا گیرایی ترمز ضعیف خواهد شد.

۵- نشت روغن از سیلندر سیستم ترمز خودرو

در صورتیکه روغن ترمز از سیلندرهای ترمز نشت کند،

پس از باز کردن چرخها براحتی قابل مشاهده خواهد بود که این ایراد به ۳ صورت زیر نیروی ترمز را ضعیف می کند:

در صورت ادامه دار بودن نشتی، سطح روغن ترمز در مخزن آن کم می شود

و پس از پایین آمدن سطح آن از مقدار خاصی، بجای روغن ترمز، هوا وارد سیستم ترمز می شود و متعاقبا گیرایی ترمز ضعیف خواهد شد.

بخشی از روغن ترمز از سیلندرها فرار می کند و در نتیجه نیروی حداکثری ترمز، به سیلندرها و در نهایت لنتها وارد نخواهد شد.
اگر سطح لنتها و دیسک ترمز به روغن ترمز نشت شده آغشته شود، اصطکاک بین لنتها و دیسک کمتر شده و نیروی ترمز کاهش خواهد یافت.

۶- کشیدن فرمان به یک طرف در هنگام ترمز گیری

اگر به هر دلیلی، نیروی ترمز به صورت متعادل (مساوی) به چرخهای چپ و راست در محور جلو یا عقب تقسیم نشود، فرمان به سمتی کشیده می شود که ترمز در آن طرف قویتر است.

این حالت معمولا به یک یا ترکیبی از علتهای زیر اتفاق می افتد:

– پیستون در سیلندر ترمز در یکی از چرخها گیرپاژ کرده باشد و نیروی ترمز را بدرستی منتقل نمی کند

– دیسک ترمز در یکی از چرخها چرب شده و اصطکاک خوبی ندارد

– مسیر انتقال روغن ترمز برای یکی از چرخها کیپ شده است

۷- تنظیم نبودن ریگلاژ ترمز دستی

ریگلاژ ترمز دستی در مقدار پایین رفتن پدال ترمز موثر است

و در صورت نادرست بودن آن، پدال ترمز بیش از حد پایین می رود.

سیستم ترمز در خودرو از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است

و هر گونه تعمیر و عیب یابی آن می بایست توسط نیروی متخصص و با تجربه صورت گیرد.

 تقویت بوستر ترمز پراید  قیمت بوستر ترمز پراید  تعمیرگاه بوستر ترمز  تعویض بوستر ترمز پراید  تعمیر بوستر ترمز 206  آموزش مکانیک و برق خودرو  تعمیرات تخصصی پراید  علائم خرابی بوستر ترمز  خراب شدن سیستم ترمز  آموزش عیب یابی ماشین

چگونه بوستر ترمز پراید را تعویض کنیم؟

۱- ابزار مورد نظر را تهیه کنید (بکس ۱۳ -۱۲ -رابط بلند و کوتاه -جغجغه – آچار یکسر ۱۰ )

۲- با آچار یکسر ۱۰ لولهی مربوطه را از روی پمپ ترمز باز کنید

۱- قوطی کنیستر را بیرون بکشید

۲-با آچار ۱۰ دو لوله آهنی را باز کنید زیر لوله ها ظرف بگذارید تا روغن ترمز روی گیربکس نریزد

۲- با آچار ۱۳ دو عدد پیچ نگهدارنده پمپ ترمز بر روی بوستر را باز کنید

۳ -سوکت نشان دهنده را آزاد کنید

۴- پمپ را بیرون بکشید

 

 تقویت بوستر ترمز پراید  قیمت بوستر ترمز پراید  تعمیرگاه بوستر ترمز  تعویض بوستر ترمز پراید  تعمیر بوستر ترمز 206  آموزش مکانیک و برق خودرو  تعمیرات تخصصی پراید  علائم خرابی بوستر ترمز  خراب شدن سیستم ترمز  آموزش عیب یابی ماشین

۵- از داخل اتاق زیر پدال ماشین دو عدد پیچ پایه نگهدارنده تلسکوپی فرمان را باز کنید تا تلسکوپی خلاصی داشته باشد

۶-خار میله بوستر ترمز که به پدال نصب می شود را آزاد کنید

۷-با یک رابط و بکس ۱۲ چهار عدد مهره نگهدارنده بوستر را باز کنید و بوستر را به آرامی بیرون بکشید و بوستر نو را جا بزنید و ببندید

۸- پیچ ها را ببندید و لوله های روغن را به کمک یک نفر یکی یکی هوا گیری کنید ماشین را روشن کنید و در صورت پر نشدن پدال ترمز چرخ ها را نیز هواگیری کنید

قیمت بوستر ترمز جنس خوب ۱۲۰۰۰۰ هزار تومان

اجرت تعویض ۵۰۰۰۰ هزار تومان می باشد

امتیاز 4.00 ( 1 رای )
اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است