تجربه رانندگی با کوچولوهای قد بلند سامورایی از برترین برندهای جهان در ایران +تصاویر
طراحی ظاهری
طراحی داخلی
امکانات
ایمنی
پیشرانه و توانایی های حرکتی
خوب شاید تا اینجای کار همه C-HR را برنده رقابت بدانند چرا که محصول تویوتا تا الان توانسته در تمامی پارامترها یا با جوک برابری کند و یا برتر ظاهر شود. اما یک سامورایی به این راحتی ها تسلیم نمیشود و نیسان هم برای اثبات برتری هایش تا آخرین لحظه به مبارزه ادامه خواهد داد. تازه کار دارد به جاهای خوب برای جوک میرسد. بیائید سری به زیر کاپوت ماشین ها بزنیم تا منظورم را بهتر متوجه شوید.
مدل | نیسان جوک اسپرت | تویوتا C-HR توربو |
پیشرانه | ۴ سیلندر توربو | ۴ سیلندر توربو |
حجم موتور | ۱۶۱۸ سی سی | ۱۱۹۷ سی سی |
حداکثر قدرت | ۱۹۰ اسب بخار در دور ۵۶۰۰ | ۱۱۵ اسب بخار در دور ۵۶۰۰ |
حداکثر گشتاور | ۲۴۰ نیوتن متر از دور ۲۰۰۰ | ۱۸۵ نیوتن متر از دور ۱۵۰۰ |
جعبه دنده | CVT XTronic | CVT |
مصرف سوخت (ترکیبی) | ۷.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
شتاب رسمی | ۸.۴ ثانیه | ۱۱.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر در ساعت | ۱۸۰ کیلومتر در ساعت |
راستش را بخواهید پس از دیدن این اعداد و ارقام میتوانستم استرس را از پشت چشمان عصبی C-HR حس کنم اما نیسان جوک با همان پوزخند تمسخر آمیز و اعصاب خورد کن همیشگی اش آن گوشه ایستاده بود و انگار داشت اعتماد به نفسش را به رخ رقیب میکشید. در حقیقت در بخش پیشرانه، محصول تویوتا به غیر از مصرف سوخت کمتر حرف دیگری در برابر نماینده نیسان نداشت.
تا یادم نرفته این را هم بگویم که گیربکس هر دو خودرو از نوع “انتقال قدرت پیوسته CVT” است و برای هر دو مدل نمونه های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل در نظر گرفته شده. البته نیسان امروز ما از نوع چهارچرخ متحرک است و C-HR محرک جلو میباشد.
تجربه رانندگی
ترمزهای هر دو ماشین هم مستحکم و قابل اعتماد نشان دادند که البته از چنین برندهای مطرحی همین انتظار را هم داشتیم.
نتیجه گیری
در پایان جا دارد از همکاری صمیمانه آقایان “نیما بارانی” مالک نیسان جوک و “عرفان امدادی” مالک تویوتا C-HR که اتومبیل های خود را جهت بررسی در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند تشکر و قدردانی نمائیم.