مارک مارکز قهرمان موتو GP پشت فرمان فرمول یک ردبول +عکس

0

مارک مارکز موتورسوار جوان اسپانیایی و قهرمان مسابقات موتو GP تیم هوندا، برای رانندگی با خودروی فرمول یک تیم ردبول، آزمایش شد.

مارک مارکز قهرمان ۲۵ ساله‌ی چهار دوره از رقابت‌های موتو جی‌پی (MotoGP) که در حال حاضر برای تیم هوندا مسابقه می‌دهد، در تست رانندگی خودروی فرمول یک ردبول شرکت کرد. مارکز هدایت خودروی فصل ۲۰۱۲ ردبول (کد RB8) با طرح بدنه‌ی فصل ۲۰۱۸ تیم تورو روسو را ۴۳ دور کامل در پیست گرن‌پری اتریش در اختیار داشت. دنی پدروسا، هم تیمی او نیز فرصت تجربه‌ی رانندگی با خودروی  V8 ردبول را پیدا کرد.

 marc marquez RB8

در جریان این تست هلموت مارکو مشاور تیم موتوراسپرت ردبول، دیتریچ ماتشیتز مالک برند ردبول، ماساشی یاماموتو رئیس تیم موتوراسپرت هوندا و نیکی لائودا عضو غیراجرایی هئیت مدیره‌ی تیم فرمول یک مرسدس‌بنز نظاره‌گر عملکرد موتورسوار بااستعداد اسپانیایی بودند. مربی اصلی مارکز در این تست، مارک وبر راننده‌ی سابق تیم ردبول، قهرمان ۹ گرن‌پری فرمول یک بود. جزئیات دقیق زمان‌های ثبت شده منتشر نشده است اما بر اساس گزارش وب‌سایت موتوراسپرت، بهترین زمان مارکز در پیست اتریش ۱ دقیقه و ۱۴.۹ ثانیه بوده است. این زمان حدود ۱۰ ثانیه از زمان پول پوزیشن والتری بوتاس؛ راننده‌ی تیم مرسدس‌بنز در گرن‌پری سال گذشته‌ی اتریش بیشتر است، اما باید توجه داشته باشیم که خودروی مارکز، محصول سال ۲۰۱۲ و نسل قبل فرمول یک است. مارکز خودرویی با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر و تایرهای سخت پیرلی را  هدایت می‌کرد که البته خبری هم از سیستم‌های DRS و KERS در آن نیست.

بیوگرافی مارک مارکز عکس مارک مارکز همسر مارک مارکز مارک مارکز موتورسوار اسپانیایی اخبار ورزشی مجله موتورسیکلت اخبار مسابقات موتور اسپرت قهرمانان موتو جی پی نتایج موتو جی پی موتورسواران موتو GP

با این‌حال زمان او در مقایسه با زمان پول پوزیشین فلیپه ماسا در سال ۲۰۱۴ هم حدود ۶ ثانیه بیشتر است. مارکز در مورد تجربه‌ی رانندگی با خودروی فرمول یک گفت:
امروز، تماماً لذت بود. تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای بود. رانندگی با خودروی فرمول یک باورنکردنی است؛ چرا که امروز اولین تجربه رانندگی پیست من با خودرویی بود که تا حالا پشت فرمان آن قرار نگرفته بودم. پیش از این فقط تجربه رانندگی ۲ دور در پیست موتگی با خودروی فرمول ۳ داشتم. روز قبل از تست به شدت استرس داشتم، صبح روز تست هم همینطور؛ خوابیدن حتی در مقایسه با روز قبل از مسابقه‌ی موتو GP هم برایم سخت‌تر بود. اما قدم به قدم راهی را پیدا کردیم تا این تجربه لذت بخش باشد که واقعاً هم عالی بود. آن‌طور که به من گفتند، در ابتدا عملکردم بد نبود اما با رانندگی باثبات خیلی فاصله داشتم. اما مرحله به مرحله شرایط قابل درک شد؛ البته در کنار رانندگان افسانه‌ای که امروز اینجا حضور داشتند همه چیز ساده‌تر می‌شود. امروز برای همیشه در خاطرم خواهد ماند.

Marc Marquez / مارک مارکز

وبر آموزش به مارکز را افتخار دانست و از سرعت یادگیری او در تکنیک‌های رانندگی با خودروهای فرمول یک شگفت زده شد. وبر گفت:

خارق‌العاده است؛ مارکز در بالاترین سطح موتورسواری و روی دو چرخ رانندگی می‌کند. تغییر روش رانندگی از موتورسیکلت به خودروی فرمول یک که تکنیک‌های متفاوت و مخصوص به خود را دارد اصلاً آسان نیست. در خودروی فرمول یک، داونفورس و  چسبندگی تایرها در پیچ‌ها بسیار بالا است؛ وضعیت نشستن متفاوت است چرا که دید راننده کاملاً فرق می‌کند. امروز عالی بود. مارکز به سرعت همه چیز را یاد می‌گرفت؛ مراحل نواحی ترمزگیری و پیچ‌های با سرعت بالا انجام شد. یادگیری مرحله‌ی آخر کمی زمان می‌طلبد تا بهترین دور در پیست ثبت شود. در مجموع حضور در اینجا باعث افتخار است. رانندگی مارکز عالی بود.

MOTO GP honda repsol

موتورسواران تیم موتو GP هوندا تنها افرادی نیستند که پشت فرمان خودروی فرمول یک نشسته‌اند. برای مثال موتورسوار افسانه‌ای ایتالیایی، ولنتیو روسی پیش از این خودروی فرمول یک فراری را تست کرده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.