کدام خودروها از منحصر‌به‌فردترین چراغ‌ ها بهره می‌برند +تصاویر

0

در این مطلب با تعدادی از چراغ‌های خودرو با طراحی‌های منحصربه‌فرد آشنا خواهیم شد.

چه چیزی در چراغ برخی خودروها وجود دارد که باعث می‌شود بینندگان به طراحی آن‌ها علاقه‌مند شوند؟ چه عاملی می‌تواند چراغ یک خودرو را بی‌رقیب کند؟ آیا این عامل، کریستال‌های سواروفسکی به کار رفته در چراغ‌های S کلاس کوپه‌ی مرسدس بنز است؟ یا استفاده‌ی پورشه از چراغ چهار گوش و استفاده‌ی بی‌ام‌و از طرحی خیره‌کننده در چراغ‌ خودروهای خود؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، در ادامه همراه زومیت باشید تا به بررسی خاص‌ترین چراغ‌های به کار رفته در خودروهای مختلف، بپردازیم.

مرسدس بنز S کلاس کوپهمرسدس بنز در چراغ‌های اس کلاس کوپه از کریستال‌های سواروفسکی (برند مشهور شیشه و کریستال و جواهرات) استفاده کرده. مرسدس بنز دریافته بود که یک ظاهر جواهر-مانند حتما نظر افراد را به سوی این خودرو جلب می‌کند، پس برای نیل به چنین هدفی، آن‌ها از چراغ‌های یاد شده در اس کلاس کوپه استفاده کردند.

 دنیای خودرو  مجله خودرو  چراغ جلو مرسدس بنز  بهترین چراغ خودرو  قیمت چراغ اسپرت  انواع چراغ جلو  انواع لامپ خودرو  قیمت چراغ بی ام و

از سال ۲۰۱۴ یعنی از زمانی که کمپانی مرسدس بنز با شرکت سواروفسکی همکاری خود را آغاز کرده است، می‌توان این چراغ‌های LED درخشان و زیبا را به عنوان آپشن در مدل های S550، S63 و S65 سفارش داد.

کدام خودروها از منحصر‌به‌فردترین چراغ‌ها بهره می‌برند

۴۷ قطعه‌ کریستال به صورت یکپارچه در داخل چراغ مذکور جاسازی شده است و مقدار آن‌ها برای ساخت یک گردنبند یا دستبند کفایت می‌کند. از این تعداد، ۱۷ مورد آن‌ها که شکلی زاویه‌دار دارند، بر روی لامپ‌های روشنایی روزهنگام یا DRL کارایی دارند و ۳۰ مورد دیگر نیز که شکل آن‌ها گرد است، در داخل چراغ راهنما مورد قرار می‌گیرند.

پورشهچراغ‌های چهار نقطه‌ای پورشه نیز برای بهتر دیده شدن ساخته شده‌اند. ماژول مرکزی چراغ‌ها در این خودرو با چهار عدد چراغ نور افکن LED احاطه شده است. این چراغ‌ها تنها در مدل‌های بالارده و توربوی پورشه استفاده می‌شوند.

پورشه

این چراغ‌ها که بخشی از امضای طراحی پورشه هستند، می‌توانند با سیستم چراغ‌های دینامیک پورشه نیز ترکیب شوند. نام اصلی این سیستم، Porsche Dynamic Lights System Plus است که به صورت (PDLS) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم می‌تواند بسته به نوع آب و هوا عمل کند و میزان و شدت نور چراغ‌ها را به طور خودکار برای ترافیک مقابل خودرو تنظیم نماید.

بی‌ام‌ومقاومت در برابر چراغ‌های چهارتایی بی‌ام‌و بسیار دشوار است. بی‌ام‌و از سال ۱۹۶۸ از چراغ‌هایی با دو عدسی مدور استفاده می‌کند و همان طور که این کمپانی باواریایی اشاره می‌کند، چراغ‌های یاد شده به خودروهای بی‌ام‌و ظاهری خیره‌کننده در جاده بخشیده است. تکنولوژی چراغ‌های هوشمند و تطبیق پذیر نیز به طرز خلاقانه‌ای با این چراغ‌ها ترکیب شده‌اند.

بی ام و

این شرکت با کمی فاصله گرفتن از سنت‌های خود، در مدل i8 از چراغ‌های لیزری و در مدل M4 نیز از چراغ‌های مفهومی و زیبایی با تکنولوژی OLED استفاده کرد.

آکوراآکورا نخستین بار چراغ‌های جواهر نشان خود را با نام Jewel Eye یا چشمان جواهری در سال ۲۰۱۳ و در مدل‌های RLX و MDX معرفی کرد. این طراحی زیبا، متمایز و گران‌قیمت در حال حاضر در تولیدات این شرکت به صورت استاندارد مورد استفاده قرار گرفته است.

آکورا

این چراغ‌ها از پنج عدد لامپ LED (در مدل NSX شش عدد) مکعبی شکل که همانند جواهرات شکل گرفته‌اند، تشکیل شده‌اند و نور اصلی چراغ‌ها همانند نور خورشید طبیعی است. این چراغ‌ها ضمنا عمر کاری بسیار بالاتری از چراغ‌های معمولی دارند.

مک‌لارنکارایی و طراحی آینده نگرانه در تمامی مدل‌های مک‌لارن به چشم می‌خورد. لوگوی این برند که در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ طراحی شده نشان‌دهنده‌ی جریان هوایی است که توسط باله‌ی عقب ابر خودروهای مک لارن ایجاد می‌شود.

مکلارن

راب ملویل مدیر دپارتمان طراحی این شرکت خودروساز می گوید که چراغ‌های مک‌لارن دارای انحناهایی هستند که به جریان یافتن بهتر هوا کمک می‌کنند و کارایی در آن‌ها مهم‌تر از طراحی بوده است. با وجود اینکه طراحی این چراغ‌ها در اولویت نبوده اما همچنان خودروهای مک‌لارن در سطح جاده کاملا متمایز از سایر خودروها هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.