نقد و بررسی پراید وانت ۱۵۱ اس ای + قیمت و مشخصات فنی

0

ظرفیت بار پراید ۱۵۱ ،مشخصات پراید ۱۵۱ se ،پراید ۱۵۱ tl ،پراید ۱۵۱ sl ،قیمت پراید ۱۵۱ ،گیربکس پراید وانت ،ابعاد قسمت بار وانت پراید ،مقایسه وانت پراید

معرفی خودرو
سایپا ۱۵۱، پراید وانت و پراید کارا نامهایی هستند که به جدیدترین مدل پراید اطلاق میشوند. همانند پراید که از آن به عنوان جایگزین پیکان نام برده میشود،  از این خودرو نیز به عنوان جایگزینی برای پیکان وانت یاد می شود.
این خودرو که در سال ۱۳۹۱ رونمایی شد قرار بود در سال ۱۳۹۲ وارد بازار شود که عرضه آن در بازار به سال ۱۳۹۳ کشید. این خودرو که همانند دیگر انواع خودرو بر روی پلتفرم X۱۰۰ که نوع ارتقا یافته پراید است سوار شده است، در نمای جلو همان سایپا ۱۳۱جدید است و از قسمت درب پشتی به بعد دچار تغییرات عمده ای شده و فضای بار برای آن در نظر گرفته شده است.
موتور این خودرو نیز دچار تغییرات اندکی شده است و قدرت آن به میزان ۵ اسب بخار نسبت به همه انواع پراید افزایش یافته که البته این افزایش قدرت صرف افزایش وزن خودرو خواهد شد. این خودروی سبک باری بر خلاف اکثر خودروهای باری دیگر دیفرانسیل جلو می‌باشد و توانایی حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم در حالت استاندارد را دارد که البته در نوع دوگانه‌­سوز این عدد به مراتب کمتر است.

 ظرفیت بار پراید 151 مشخصات پراید 151 قیمت پراید 151 گیربکس پراید وانت ابعاد قسمت بار وانت پراید مقایسه وانت آریسان با وانت پراید بررسی خودرو مجله خودرو معرفی خودرو مصرف سوخت پراید پراید 151 se

نقد و بررسی فضای داخلی
نمای داخلی این خودرو برای کسانی که برای اولین بار هم در داخل این خودرو بنشینند اصلا غریبه و دور از ذهن نخواهد بود، چرا که داشبورد و کنسول میانی آن همان­‌هایی هستند که در انواع دیگر پراید نیز قبلا مشاهده شده بود. یکی از تفاوت‌­های اصلی قسمت اتاق این خودرو با پیکان وانت تعبیه شدن کولر و کیسه هوا در آن است. زاپاس این خودرو در پشت صندلی کنار راننده قرار داده می­‌شود. در مورد صندلی‌­ها هم باید گفت که ظاهرا از صندلی­‌های نسل های قبلی پراید که چندان راحت نبودند در این خودرو استفاده شده است.

"سایپا

نقد و بررسی بیرون خودرو
همان طور که در قسمت قبلی ذکر شد نمای جلویی این خودرو همان سایپا ۱۳۱ جدید است و هیچ تغییری نسبت به آن در این خودرو دیده نمی‌شود. اما اضافه شدن فضای بار به جای صندلی عقب و صندوق خودروی پراید تغییرات زیادی را در نمای پشتی به وجود آورده است. چراغ­‌های عقب ساده و مستطیلی شکل هستند و سپر در قسمت میانی فلزی و در کناره­‌های خودرو از ترکیب فلز و پلیمر می‌­باشند. طراحی ساده و کوچک این خودرو با توجه به قدیمی شدن شکل پراید، باعث شده تا انتقادهای زیادی نسبت به طراحی این خودرو در سطح عامه مطرح شود تا جایی که حتی این خودرو به دمپایی جلو بسته نیز تشبیه شده است!

"سایپا
نقد و بررسی رانندگی خودرو
سواری این خودرو بدون بار دقیقا مثل سواری با خودروی پراید معمولی است. همان شتاب و سرعت و گیربکس، شرایط کاملا همسانی را برای سواری با این خودرو فراهم می‌کند.  سایپا ۱۵۱ یک خودروی دیفرانسیل جلو می­‌باشدکه برای یک وانت چندان جذاب به نظر نمی‌­رسد، چرا که در هنگام حرکت با باری به اندازه حدود ۵۰۰ کیلوگرم، کنترل آن کمی دشوار به نظر می­رسد.

"سایپا
نقد و بررسی موتور
موتور پراید ۱۵۱ همانند ورژن‌های قبلی آن ۴ سیلندر، ۸ سوپاپ و حجم آن ۱۳۲۳ لیتر است، اما با تغییراتی که در آن ایجاد شده است توانسته استاندارد یورو ۴ را کسب کند و همچنین قدرت آن به ۶۸ اسب بخار افزایش یافته است. موتور این خودرو در مجموع در حالت استاندارد قادر است حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم بار را جابه­‌جا کند که با توجه به وزن ۹۰۰ کیلوگرمی این خودرو در حالت بنزین‌­سوز و وزن سرنشینان آن، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم را می تواند جابه‌­جا کند.حداکثر سرعت پراید ۱۴۱، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. گیربکس این خودرو ۵ دنده و شتاب صفر تا صد آن حدود ۱۴.۵ ثانیه است.

"سایپا

نقد و بررسی ایمنی

همان طور که ذکر شد این خودرو دارای کولر، ترمز ABS و کیسه هواست و در برخی تیپ­ها نیز مجهز به فرمان هیدرولیک می­‌باشد. سایپا ۱۵۱ به طور کلی در مدل‌های LE، TL ، SL ، و SE عرضه می­شود که همگی از لحاظ فنی در یک سطح هستند اما از لحاظ امکانات و ایمنی متفاوتند.
از این خودرو نباید برای جابجایی بار زیاد استفاده کرد چرا که وقتی عقب خودرو سنگین شود با توجه به دیفرانسیل جلو بودن آن کنترلش سخت می شود و ممکن است تبعات جبران‌­ناپذیری داشته باشد.

قیمت وانت تندر 90 قیمت وانت زامیاد قیمت وانت کارا قیمت وانت مزدا مشخصات تویوتا هایلوکس مشخصات فنی وانت کارا مشخصات فنی وانت نیسان مشخصات فوتون تونلند مشخصات کاپرا مشخصات نیسان پیکاپ دو کابین مشخصات وانت آریسان مشخصات وانت پادرا مشخصات وانت پراید 151 مشخصات وانت مزدا معایب پیکاپ ریچ معایب وانت کاپرا معایب وانت کارا معرفی وانت نیسان مقایسه خودرو وانت پراید قیمت قیمت وانت پادرا قیمت وانت آریسان قیمت انواع وانت بار بهترین وانت برای کار بهترین وانت ایران قیمت پیکاپ ریچ دوکابین بهترین پیکاپ در ایران قیمت انواع وانت دو کابین قدرتمندترین وانت
نقد و بررسی ارزش خرید
انواع کارکرده و صفر تیپ­های مختلف سایپا ۱۵۱، در بازار با قیمتی بین ۱۴ تا ۱۸ میلیون تومان خرید و فروش می­‌شود و همچنین تیپ فول آپشن آن که همان تیپ SE است با قیمتی حدود ۱۸ میلیون تومان در بازار معامله می‌­شود.

مشخصات فنی پراید , ۱۵۱ SL , مدل ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶

مشخصات کارخانه تولید کننده :

کارخانه سازنده سایپا
کشور تولید کننده ایران
نام و مدل خودرو سایپا ۱۵۱ SL
نمایندگی فروش در ایران سایپا یدک

وزن و مشخصات بدنه :

کلاس بدنه وانت
کلاس اتومبیل Pickup Trucks
ابعاد(طول*عرض*ارتفاع)میلیمتر
فاصله دو محور
وزن ۸۸۰ کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان ۲
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو ۱۶۵/۷۰ R 13
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب ۱۶۵/۷۰ R 13

مشخصات فنی موتور :

حجم موتور ۱۳۲۳ cc
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندرها ۴
تعداد سوپاپ ها ۸
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
ظرفیت باک ۴۹ لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) ۷۰ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) ۱۱۰ نیوتون متر در ۲۷۵۰ دور در دقیقه

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) :

نوع جعبه دنده جعبه دنده دستی
تعداد دنده (جلو) ۵
محور محرک دیفرانسیل جلو

مشخصات فنی سیستم تعلیق و فرمان :

نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب نیمه مستقل
کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
نوع سیستم فرمان هیدرولیک

مشخصات فنی سیستم ترمز ها :

نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

عملکرد فنی خودرو :

حداکثر سرعت
شتاب ۰ الی ۱۰۰ (برحسب ثانیه)
مصرف سوخت شهری
مصرف سوخت جاده ایی
سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۴
استاندارد ایمنی
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP

امکانات ایمنی،رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) ۱ عدد ، کیسه هوای راننده
سیستم های پایداری و کمک راننده ترمز ضد قفل ABS
سیستم های امنیتی و حفاظتی بدنه تقویت شده ، قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت ، Leveling Switch ، کمربند جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمک هدیرولیکی
نوع غربیلک غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم زاویه و طراحی جدید
سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی
سیستم صوتی و تصویری CD Player به همراه پورت USB و پخش MP3 و رادیو
سیستمهای مولتی مدیا ساعت دیجیتال
سیستم صندلیهای جلو طراحی ارگونومی جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم صندلیهای عقب
سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم از داخل
سیستم شیشه ها شیشه های با تنظیم برقی
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور
سیستم روشنایی عقب
سنسورهای پیش فعال چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
سیستم های کمک رانندگی
سایر تجهیزات
پراید ۱۵۱ , SE مدل ۹۷ ٢۰,۴۵۰,۰۰۰
پراید ۱۵۱ , SE مدل ۹۶ ۱۹،۴۵۰،۰۰۰
پراید ۱۵۱ , SE مدل ۹۵ ۱۷،۹۵۰،۰۰۰
پراید ۱۵۱ , SE مدل ۹۴ ۱۵،۶۵۰،۰۰۰

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.