راه کارهای کلی کاهش مصرف سوخت خودرو

0

راه کارهای کلی کاهش مصرف سوخت خودرو

نتیجه تصویری برای خودروی پر دود
با توجه به افزایش همیشگی قیمت سوخت و پر مصرف بودن خودروهای داخلی بهتر است که از همین لحظه برای کاهش مصرف سوخت خودرو ها اقدام کنید.

۱- از گذاشتن تجهیزات اضافی در خودرو بپرهیزید ، وزن بیشتر مصرف بیشتری به همراه خواهد داشت.

۲- اگر با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنید می توانید ۲۱ درصد بیشتر از زمانی پیش بروید که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت می رانید.

۳- از روشن ماندن خودرو به صورت درجا بپرهیزید .خودرو های امروزی احتیاجی به گرم کردن ندارند و حتی در صورتی که از خودروی قدیمی استفاده می کنید با قرار دادن در دنده ۱ و به آرامی حرکت کردن می توانید آن را گرم کنید و جلوی افزایش مصرف سوخت را بگیرید.

۴- همواره به یک میزان دقیق و مشخص به گاز فشار وارد کنید ، تغییرات مداوم در عملکرد سیستم احتراق و سوخت رسان یکی از عوامل اصلی افزایش مصرف سوخت است.

۵- باد چرخ ها را همیشه تنظیم نگه دارید و قبل از هر سفر حتما آن‌ها را متناسب با شرایط نقطه جغرافیایی مورد نظر تنظیم کنید .

۶- گاز دادن و گرفتن ترمز به شکل ناگهانی عملی به شدت آسیب رسان است ، رانندگی با سرعت یکنواخت باعث کاهش تعداد دفعات ترمز گیری شده و این امکان را به وجود خواهد آورد که در بسیاری از مواقع بتوانید تنها با برداشتن پا از روی گاز خودرو را متوقف کنید که کمک بسیاری به کاهش مصرف سوخت خواهد کرد .

13920620163111363_PhotoL (2)

۷- وسایل اضافی در بدنه ی خودرو که موجب مقاومت در برابر باد می شوند را بردارید. مثلاً باربند یا باربند اسکی را در زمانی که به آنها احتیاج ندارید باز کنید.

۸- سیستم ترمز به خصوص ترمز دستی را چک کنید ، مقاومت ترمز یکی از مهمترین عوامل افزایش سوخت است.

۹- در گذشته به دلیل کاربراتوری بودن اکثر خودروها رانندگان قبل از خاموش کردن خودرو گاز می دادند که با وجود موتور های پیشرفته تر امروزی نیازی به این کار نیست و تنها افزایش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

۱۰- اخبار ترافیک سطح شهر را پیگیری کنید و مسیر های خلوت تر را برای تردد انتخاب کنید.

۱۱- خودرو را در فاصله های زمانی نزدیک تر به مکانیک نشان دهید تا از افزایش سوخت به دلیل کارکرد نادرست بخش های فنی خودرو جلوگیری کنید .

۱۲- دنده خودرو را در فاصله های کم سبک کنید.

168843_orig (2)

۱۳- موقع خرید خودرو تاجایی که نیازتان اجازه می دهد سعی کنید خودروی کوچک تری انتخاب کنید. هرچه خودرو کوچک تر و سبک تر باشد بنزین کمتری مصرف می کند.

۱۴- اگر در شهری با آب و هوای گرم زندگی می کنید خودرویی با رنگ روشن خریداری کنید و تودوزی آن را هم روشن انتخاب کنید تا نور و گرما را بازبتاباند. شیشه هایدودی هم از گرم شدن داخل ماشین جلوگیری می کند.

۱۵- از لاستیک های رادیال استفاده کنید تا اصطکاک کمتری بین تایر و جاده ایجاد بشود.

۱۶- در هنگام رانندگی در جاده به فاصله های دور تر نگاه کنید تا از ترمز گیری های نگهانی اجتناب کنید.

۱۷- فرمان اتومبیل را تا جای ممکن ثابت نگه دارید. هرقدر خط عوض کنید و در عرض خیابان حرکت کنید خودروی شما مسافت بیشتری می پیماید و بنزین بیشتری هم می سوزاند.

13920730172202450_PhotoL (2)

۱۸- پاک ماشین را پر نکنید تا از سر ریز شدن آن در شیب های تند جلوگیری کنید.

۱۹- فیلتر هوا را در مدت کوتاه تری تعویض کنید .

۲۰- از لاستیک های پهن واسپرت استفاده نکنید چرا که مقاومت ایجاد شده میان لاستیک و آسفالت باعث افزایش مصرف سوخت خواهد شد .

۲۱- روغن ماشین را به موقع عوض کنید. اگر روغن ماشین تمیز باشد اصطکاک کمتری در موتور ایجاد می شود و با مقدار ثابت سوخت می توانید یک تا دو درصد بیشتر برانید.

۲۲- وقتی نزدیک مقصد موردنظرتان می شوید در اولین جای پارکی که دیدید پارک کنید و به امید پیدا کردن جای پارک درست روبه روی مقصدتان در خیابان بالا و پایین نروید. مطمئن باشید که از کمی پیاده روی ضرر نمی کنید.

۲۳- در مسیرهای اتوبانی و سرعت های بالا، استفاده از کولر به باز نگه داشتن شیشه ها ارجحیت دارد.

۲۴- خودروهای کراس اوور و SUV ها به شکل کلی سنگین تر و پر مصرف تر و غیر آیرودینامیک تر از خودروهای سواری هستند و سوخت بیشتری مصرف می کنند، بنابراین از انتخاب چنین خودروهایی پرهیز کنید.

34234

۲۵- در بسیاری موارد استفاده از خودرو هیچ منطق اقتصادی یا حتی راحتی بیشتری نسبت به وسایل حمل و نقل عمومی به همراه ندارد، از این رو اگر می توانید از وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس، تاکسی و مترو استفاده کنید، قید رانندگی با خودرو، درگیر شدن در ترافیک و پیدا نکردن جای پارک، پرداخت احتمالی هزینه های جریمه و خسارات ناشی از تصادفات احتمالی را بزنید و از خودرو شخصی مخصوصا به صورت تک سرنشین استفاده نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.