رونمایی از فورد موستانگ شلبی GT350 مدل ۲۰۱۹ + تصاویر و مشخصات

0

جدیدتری نسخه از فورد موستانگ شلبی GT350 با حفظ ظاهر، پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۵۲۶ اسب بخار و سیستم تعلیق ارتقا داده شده، اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود.

فورد موستانگ شلبی شرکت فورد موستانگ قیمت فورد موستانگ مشخصات فورد موستانگ خودروی فورد موستانگ فورد موستانگ شلبی 2019 دنیای خودرو مجله خودرو خودروهای 2019 Ford Mustang Shelby

تهاجمی‌ترین مدل فورد موستانگ (با تلفظ صحیح انگلیسی ماستنگ) استاندارد در مدل جدید و ۲۰۱۹ شلبی GT350 است که با بهبود سیستم تعلیق و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵.۲ لیتری، پتانسیل بیشتری دارد. موستانگ شلبی GT350 جدید در کنار بهبود سیستم تعلیق مغناطیسی، کمک فنرهای جدید و دمپرهای بهتر دریافت کرده است تا امکان فرمان‌پذیری و سواری چابک‌تر برای راننده فراهم شود. سیستم کنترل پایداری الکتریکی شلبی GT350 با سه حالت مختلف تنظیم در پیست تست مخصوص فورد آزمایش می‌شود تا در کنار تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ با اندازه‌ی ۲۹۵ در جلو و ۳۰۵ در عقب، چسبندگی این پونی‌کار قدرتمند به بیشترین حد ممکن برسد.

Ford Mustang Shelby GT350 / فورد موستانگ

رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی، کالیپرهای ترمز برند برمبو با ۶ پیستون جلو و ۴ پیستون در عقب را مخفی کرده‌اند. از دیگر تغییرات مدل ۲۰۱۹ شلبی GT350 اسوپویلر جدید عقب و باله‌ی کوچک سپر جلو برای بهبود آیرودینامیک است. فورد موستانگ شلبی GT350 مدل ۲۰۱۹ از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵.۲ لیتری با قدرت ۵۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۸۱ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که نهایت دور موتور آن به ۸۲۵۰ دور بر دقیقه می‌رسد. مسئولیت انتقال تمام این قدرت به محور عقب بر عهده‌ی گیربکس دستی ۶ سرعته از برند Tremec است.

Ford Mustang Shelby GT350 / فورد موستانگ

بیلی جانسون راننده‌ی مسابقه‌ای تیم فورد در رقابت‌های استقامتی فدارسیون جهانی اتومبیرانی (WEC) و IMSA آمریکا در جریان تست مدل جدید GT350 گفت:

در کنار چسبندگی بهتر و ارتقای سیستم ترمز و شاسی، شلبی GT350 سطح جدیدی از رانندگی با عملکرد بالا را پیشنهاد می‌کند. رانندگی با آن در پیست برای حرفه‌ای‌ها و تازه‌کارها لذت بخش است، به‌طوریکه حس ابرقهرمان را به راننده القا می‌کند. ثبات آن در پیچ‌ها مشوق رانندگی تهاجمی و فشار و سرعت بیشتر در پیچیدن است.

Ford Mustang Shelby GT350 / فورد موستانگ

اما مدل جدید شلبی GT30 فقط در عملکرد فنی تغییر نکرده و کابین آن نیز با تجهیزات رفاهی بیشتر، متفاوت‌ شده است. تزئینات آلومینیومی، فیبرکربن و دوخت‌های زیبا در پنل فرمان و درها جلب توجه می‌کنند، صندلی‌های مسابقه‌ای برند ریکارو به‌صورت استاندارد قابلیت تنظیم برقی دارند و سیستم صوتی حرفه‌ای Harman با ۱۲ بلندگو در کنار نمایشگر ۸ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی سینک ۳ فورد قرار گرفته است. بدنه‌ی موستانگ شلبی GT350 در مدل ۲۰۱۹ با دو رنگ آبی ولوسیتی و آبی پرفورمنس فورد و طرح نوارهای مسابقه‌ای با رنگ‌های سیاه براق، سفید آکسفورد یا آبی کُنا در دسترس است. مقامات فورد اعلام کردند که پس از دریافت بازخوردهای مشتریان و طرفداران دنیای خودرو، تمرکز اصلی در مدل ۲۰۱۹ به سمت تغییرات شاسی پیش رفت و ظاهر دست نخورده باقی ماند.

Ford Mustang Shelby GT350 / فورد موستانگ

این مورد منطقی به‌نظر می‌رسد چرا که برخلاف طراحی جلو پنجره‌ در مدل جدید موستانگ استاندارد، شلبی GT350 نیازمند دریچه‌های هوای بزرگ است. بازطراحی دوباره این مورد در مدل جدید شلبی GT350 و ایجاد هماهنگی با طرح جدید چراغ‌های جلو مسلماً نیازمند هزینه‌های بیشتر است و برای یک مدل تولید محدود توجیه اقتصادی ندارد. البته نبود پنل تمام دیجیتال فرمان موستانگ جدید در شلبی GT350 کمی توی ذوق می‌زند. موستانگ شلبی GT350 جدید اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود. قیمت رسمی این مدل با نزدیک شدن به موعد رسمی عرضه مشخص خواهد شد. مدل فعلی این خودروی پرطرفدار با قیمت پایه ۵۸ هزار و ۲۳۵ دلار فروخته می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.