آموزش نحوه اندازگیری مصرف سوخت خودرو پراید ،پژو ،سمند ،۲۰۶

0

روش اندازه گیری مصرف سوخت ،محاسبه مصرف سوخت ،میزان مصرف بنزین پراید  ،فرمول محاسبه سوخت ،مصرف سوخت پژو ،مصرف سوخت خودرو صفر

 روش اندازه گیری مصرف سوخت  میزان مصرف بنزین پراید  محاسبه مصرف سوخت خودرو  اندازگیری مصرف سوخت ماشین  اندازگیری مصرف سوخت پژو  آموزش مکانیک و برق خودرو  اطلاعات تخصصی خودرو  اطلاعیه های فنی خودرو  میزان مصرف بنزین پژو 405  مصرف بنزین پژو 206  مصرف بنزین پژو پارس  مصرف بنزین تندر 90

نحوه بررسی مصرف سوختبرای بررسی میزان مصرف سوخت نکات زیر رعایت گردد :

۱- خودرو فاقد هرگونه ایراد الکترونیکی و مکانیکی باشد .

۲- لاستیک استاندارد و باد لاستیک PSI 32 باشد .

۳- شیشه های خودرو بالا و سیستم کولر خاموش باشد .

۴- خودرو تک سرنشین باشد و فاقد هرگونه تجهیزات اضافی و جانبی باشد .

۵- جاده کفی باشد .

۶- ECU موتور ، پشت آمپر و درجه داخل باک ، فاقد ایراد باشد .

۷- سرویس های ادواری خودرو انجام شده باشد .

۸- برای بررسی میزان مصرف سوخت در حالت بروی شهری کافی قبل از تست با دکمه سمت راست روی پشت آمپر کیلومتر TRIP را صفر ، سپس اقدام به تست جاده نمود .

۹- سرعت خودرو در دنده ۴ حداکثر ۹۰ کیلومنر بر ساعت ویا در دنده ۵ حداکثر ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت باشد. لازم به ذکر است که رانندگی در سرعت مذکور می بایست با حداقل نوسانات پدال گاز همراه باشد .

روش دیگر محاسبه مصرف بنزین خودر
میزان مصرف سوخت خودرو به عوامل مختلفی همچون سرعت، شتاب رانندگی، ترافیک، بار و تعداد سرنشینان، کیفیت سوخت مصرفی، استفاده از کولر، باد لاستیک و همچنین وضعیت موتور بستگی دارد.
یکی از راه‌های اطمینان از سلامت موتور و خودرو، ثبت میزان مصرف سوخت خودرو در زمان‌های مختلف است. به عبارتی انتظار می‌رود میزان مصرف سوخت در مسیرهای مشابه و با شرایط یکسان، تقریباً ثابت بماند.
دستگاه های دیاگ و نمایشگرهای هوشمند براساس بارموتور و میزان پاشش سوخت در لحظه می توانند میزان دقیق مصرف سوخت را نمایش دهند.
اما اگر به این دستگاه ها دسترسی ندارید می توانید با یکی از روش های مهم، آسان و کاربردی محاسبه مصرف سوخت آشنا شوید.
برای محاسبه میزان سوخت مصرفی، ابتدا باک خودرو را کامل پر کنید. سپس از قسمت کیلومتر شمار، کیلومتر فعلی خودرو را یادداشت نمایید. به عنوان مثال فرض کنید باک اتومبیل ما ظرفیت ۵۰ لیتر بنزین را دارد، پس ما ابتدا ۵۰ لیتر بنزین می‌زنیم و سپس عدد کیلومتر شمار را که فرضاً عدد ۱۰,۰۰۰ را نشان می دهد یادداشت می‌کنیم.

نتیجه تصویری برای اندازه گیری مصرف سوخت خودرو
پس از چند روز که مجدد قصد پر کردن باک را داشتید، قبل از سوخت رسانی (پر کردن باک) در پمپ بنزین کیلومتر شمار جدید را یادداشت کنید و سپس اقدام به پر کردن کامل باک نمایید. از آنجایی که شما با باک صفر (بدون سوخت) به پمپ بنزین نرفته‌اید و حتماً مقداری سوخت از قبل در باک‌تان بوده، بنابراین لازم است میزان سوخت اضافه شده را هم یادداشت کنید. به عبارتی چند لیتر بنزین زده اید آن را بنویسید. در ادامه ی مثال مان فرض کنید، زمانی که ما وارد پمپ بنزین شدیم کیلومتر شمار عدد ۱۰,۵۰۱ را نشان می دهد و همچنین ما ۴۳ لیتر بنزین زده‌ایم.
الان باید کیلومتر طی شده فعلی (۱۰,۵۰۱) را از عدد یادداشت شده قبلی (۱۰,۰۰۰) کم کنید که با این کار مسافت طی شده خودرو به دست می‌آید.
مسافت طی شده بین دو مرتبه سوخت گیری ۵۰۱ = ۱۰,۰۰۰ – ۱۰,۵۰۱
حالا باید مقدار لیتر بنزین اضافه شده به باک (۴۳) را در ۱۰۰ ضرب کنید و تقسیم بر مسافت طی شده نمایید.
عدد بدست آمده مصرف خودرو شما در ۱۰۰ کیلومتر را نشان می دهد.
۸/۵۸ معرف مصرف سوخت اتومبیل ما در ۱۰۰ کیلومتر بوده که این عدد را در دفترچه ای به همراه تاریخ یادداشت می‌کنیم تا در آینده بتوانیم با اعداد بدست آمده بعدی مقایسه کنیم و اگر با افزایش چشمگیر مصرف سوخت مواجه شدیم، ممکن است نیاز به مراجعه به مکانیک داشته باشیم.
هر خودرو بسته به نوع موتور، وزن و طراحی، مصرف سوخت داخل شهر و بیرون شهر، استاندارد مشخصی دارد که این اعداد در مشخصات فنی هر خودرو قید شده است. اگر از مشخصات فنی خودروی خود اطلاع ندارید، کافی است به وب سایت سازنده مراجعه کنید و اعداد بدست آمده خود را با متوسط کارخانه مقایسه نمایید.<
بیان این نکته هم لازم است که مصرف سوخت تاکسی‌ها نسبت به خودروهای شخصی بیشتر می‌باشد چون عموماً تاکسی‌ها در ترافیک روزانه ساعت‌های زیادی را سپری می‌کنند. با این حال یادداشت برداشتن از مصرف سوخت به صورت مداوم و منظم، می تواند استاندارد خاص تاکسی‌ها را نیز برای رانندگان مشخص کند.
می توانید کیلومتر طی شده را با صفر کردن مسافت سنج که در بالای کیلومتر شمار قرار دارد، نیز محاسبه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.