جنگ شرق و غرب؛ مقایسه کراس اوور نیسان با مینی کانتریمن؟

0

کراس اوور ها بازار خودروی ایران و جهان را به تسلط خود در آورده اند و هر روز شاهد عرضه ی مدل های جدیدی از آنها هستیم. در این مقایسه دو کراس اوور گران قیمت بازار، نیسان جوک و مینی کانتریمن را در برابر هم قرار داده ایم تا ببینیم کدام یک می تواند برتر ظاهر شود.
مینی کانتریمن از نظر ابعاد و اندازه کمی بزرگتر از نیسان جوک بوده و یک مینی خوش تیپ و اصیل است، در سوی دیگر نیز نیسان جوک با ظاهری متفاوت جز پر فروش ترین های بازار جهانی است. هر دو خودرو نیز ادعای اسپرت بودن دارند.

سال ۲۰۰۰ بود که شرکت آلمانی بی ام و مالکیت مینی را در اختیار گرفت و از آن زمان نسل نوینی از محصولات این شرکت انگلیسی را شاهد بودیم که ترکیبی از اصالت انگلیسی و مهندسی آلمانی بود. محصولاتی که هیجان و شتاب را در کنار قیمت بالاتر نسبت به رقبا فراهم می کردند. مینی کانتریمن بزرگترین مینی ساخته شده تا به حال است که توسط پرشیا خودرو به بازار ایران وارد گردیده است.

 قایسه نیسان جوک با مینی کانتریمن  مشخصات مینی کانتریمن  قیمت مینی‌ کانتریمن  مشخصات نیسان جوک  قیمت نیسان جوک  مقایسه خودرو  مقایسه شاسی بلند  با پولم چه ماشینی بخرم  آموزش و راهنمای خرید خودرو

نیسان جوک پر فروش

نیسان جوک نیز یکی از پر فروش ترین خودروهای ساخت این شرکت ژاپنی بوده و فروش آن به حدی بالاست که در این سالها نه تغییر خاصی در طراحی آن ایجاد شده و نه محصولی برای جایگزینی آن معرفی گردیده و حتی نیسان کیکس نیز در کنار جوک به بازار عرضه می شود. این خودرو توسط شرکت جهان نوین آریا ابتدا وارد مناطق آزاد شد و پس از استقبال خوب به سرزمین اصلی نیز وارد گردید. نسخه ای که امروز قصد بررسی آن را داریم ، مجهز ترین و گران ترین نسخه ی جوک موسوم به جوک اسپرت است.

مقایسه نیسان جوک و مینی کانتریمن

معرفی و تغییرات نیسان جوک و مینی کانتریمن

نیسان جوک و مینی کانتریمن هر دو در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۰ معرفی شدند. هر دو خودرو در سال ۲۰۱۴ مورد فیس لیفت جزیی قرار گرفتند. اما در سال ۲۰۱۷ مینی نسل دوم کانتریمن را به بازار عرضه کرد در حالی که نیسان جوک هم چنان با همان ترکیب به بازار ارایه می شود که حاکی از فروش بالای این خودروست.

مقایسه نیسان جوک و مینی کانتریمن

قوای فنی نیسان جوک و مینی کانتریمن

هر دو خودروی امروز ما هاچ بک هایی قد بلند هستند که سعی در ترکیب رانندگی هیجان انگیز هاچ بک ها و فضای بزرگتر شاسی بلند ها را دارند. برای نیسان جوک اسپرت یک موتور ۱.۶ لیتری توربو در نظر گرفته شده که با محصولات رنو مشترک است. این موتور در ترکیب با گیربکس CVT نسبتا موفق ظاهر می شود و می تواند شتابی هشت ثانیه ای را برای این ژاپنی عجیب و غریب فراهم کند. در ادامه می توانید مشخصات فنی نیسان جوک اسپرت را مشاهده نمایید :

جدول مشخصات فنی نیسان جوک اسپرت:

مقایسه نیسان جوک و مینی کانتریمن

مینی کانتریمن نیز کاملا خط بطلانی بر سابقه ی مینی های قدیمی می کشد و در زیر کاپوت آن با یک بی ام و روبرو هستیم . برای کانتریمن دو موتور توربوی ۱.۶ لیتری و ۲.۰ لیتری در نظر گرفته شده که مدل های وارداتی به کشورمان از نوع دو لیتری توربو هستند . برای این خودرو جعبه دنده ای هوشمند تر از نوع شش سرعته ی خودکار در نظر گرفته شده است. در ادامه می توانید مشخصات فنی مینی کانتریمن را مشاهده کنید :

جدول مشخصات فنی مینی کانتریمن اس:

مقایسه نیسان جوک و مینی کانتریمن

رانندگی با نیسان جوک و مینی کانتریمن

بی ام و در پوست مینی، کانتریمن تا حد زیادی توانسته رفتارهای اسپرت محصول کوچکتر یعنی کوپر اس را به خودش منتقل کند و با وجود ابعاد بزرگ آن ، شاهد فرمان پذیری نرم و بدون اشکال از این خودرو خواهید بود و رفتار های خودرو به خصوص در پیچ های تند ، حساب شده و دقیق است و شما را وادار به گاز دادن بیشتر می کند. کانتریمن بیشتر از آن که یک انگلیسی جمع و جور باشد ، یک آلمانی اسپرت است و این حس به خصوص را می توان از سواری ، صندلی های راحت و عکس العمل های تند و تیز خودرو متوجه شد. کانتریمن در حالت عادی تمام نیرو و گشتاور را به محور جلو ارسال می کند ، اما در مواقعی مانند شتاب گیری یا شرایطی که نیاز به چسبندگی بیشتر است ، تقسیم قدرت به صورت ۵۰/۵۰ بین محور جلو و عقب صورت می گیرد.

مقایسه نیسان جوک و مینی کانتریمن

چالاک و مقرون به صرفه

نحوه ی تقسیم قدرت کانتریمن ، در خصوص نیسان جوک اسپرت نیز صادق است و می توانید درصد بالایی از توانایی های رانندگی کانتریمن را در نیسان جوک اسپرت نیز بیابید ، با این تفاوت که قیمتی به مراتب کمتر خواهید پرداخت. تنها موردی در نیسان جوک اسپرت قابل جایگزینی با مینی کانتریمن نیست ، گیربکس CVT است که متاسفانه گزینه ی دیگری هنگام خرید برای مشتری وجود ندارد و رانندگی با این مدل از جعبه دنده ، چندان لذت بخش نیست. هم چنین کیفیت مواد استفاده شده در داخل کابین جوک به طرز محسوسی ضعیف تر از مینی کانتریمن است که نشان دهنده ی تفاوت ذهنیت دو خودروساز مختلف است.

مقایسه نیسان جوک و مینی کانتریمن

قیمت و شرایط بازار نیسان جوک و مینی کانتریمن

در بازار آمریکای شمالی که هدف مهمی برای هر دو خودروساز محسوب می شود ، برای خرید نیسان جوک اسپرت باید مبلغی در حدود ۲۵ هزار دلار را بپردازید و برای در اختیار گرفتن مینی کانتریمن اس نیز باید برچسب قیمتی ۳۲ هزار دلاری را پرداخت کنید. تفاوت هفت هزار دلاری در قیمت این دو خودرو ، در حالی که نیسان جوک اسپرت نزدیک به نود درصد قابلیت های مینی کانتریمن را ارایه می دهد ، برای جذب مشتریان بسیار تاثیر گذار بوده است.

در بازار داخلی به واسطه ی تعرفه های غیر منطقی و عجیب و غریب ، این اختلاف قیمت به نزدیک دو برابر رسیده است. در حال حاضر نیسان جوک اسپرت برچسب قیمتی ۲۶۰ میلیون تومانی و مینی کانتریمن اس برچسب قیمت ۶۴۵ میلیون تومانی را دارد که به وضوح ارزش خرید کانتریمن را زیر سوال می برد. هر چند که کانتریمن کابین بزرگتری دارد ، رفتار اسپرت آن قابل توجه است و مواد استفاده شده در ساخت آن نیز بسیار با کیفیت هستند ، اما با این رقم پرداختی ، نیسان جوک اسپرت نیز گزینه ی مورد توجهی است.

کاتالوگ نیسان جوک:

مقایسه نیسان جوک و مینی کانتریمن

کاتالوگ مینی کانتریمن:

مقایسه نیسان جوک و مینی کانتریمن

منبع:دنده ۶

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.