دام بزرگ کلاه‎ برداران در بازار داغ خودرو

0

در طول چند ماه اخیر بازار خرید و فروش خودرو داغ شده و هرکس با شگردهای مختلف در صدد فروش خودرو برای کسب سود بیشتر است. در این شرایط تعدادی از شرکت ها هم با اعلام قیمت های ارزان و تحویل خودرو در طول ۳۰ روز وجه زیادی را از مردم دریافت می کنند اما در زمان تحویل خبری از خودرو نیست.

 اخبار بازار خودرو  بازار خرید و فروش خودرو  شیوه جدید کلاهبرداری  فروش لیزینگی خودرو  فروش اقساطی خودرو  پیش فروش خودرو چیست

این گونه اقدامات در بازار خودرو در حالی هر روز به طروق مختلف انجام می شود که سازمان حمایت اعلام کرده” شرایط فروش و پیش فروش خودرو صرفاً توسط شرکت اصلی تولید کننده خودرو مشخص می شود، براین اساس کلیه خریداران خودرو های مذکور از عقد قرارداد خرید خودرو با شرکت های متفرقه که اقدام به تبلیغات فروش این نوع خودروها نموده و در قالب خرید های با مدت زمان بیش از ۳۰ روز مبادرت به دریافت کل مبلغ قیمت خودرو از مصرف کننده می کنند اجتناب نمایند”.

همچنین سازمان حمایت تأکید کرده که” فروش خودرو توسط نمایندگی های رسمی خودروسازان تحت عنوان کاردکس صرفاً با قیمت مصوب و رسمی شرکتهای عرضه کننده مجاز خواهد بود، لذا اخذ مبالغ بیش از قیمت رسمی توسط نمایندگیها تخلف بوده و قابلیت پیگیری خواهد داشت”.

با وجود تمام این اطلاعیه ها برخی شرکت ها بی توجه به حقوق مصرف کننده و در نبود نظارت ها همچنان روال خود را ادامه داده و با تبلیغات متنوع و اعلام تحویل خودرو آنهم با قیمت ارزان سعی در جذب مشتری دارند. به عنوان نمونه در طول این چند ماه اخیر عدم تحویل خودرو از سوی شرکت «ع» خودرو باعث شده تا خریداران شکایت زیادی از این شرکت داشته باشند.

یکی از خریداران خودرو از این شرکت گفته است: اواخر اسفندماه سال گذشته برای خرید یک تویوتا رافور مدل ۲۰۱۸ به نمایندگی شرکت «ع» خودرو مراجعه کردند و آنها با ارائه توضیحات جالب من را ترغیب به خرید این خودرو آنهم با قیمت ۲۷۴ میلیون تومان کردند این در حالی است که در آن مقطع قیمت این خودرو در بازار ۳۴۰ میلیون تومان بود و من ۱۰۰ میلیون تومان پیش پرداخت به شرکت واریز کردم.

وی با بیان اینکه در قراراد منعقد شد بود ۶۰ روز بعد تنظیم قرارداد خودرو را تحویل می گیرم، افزود: در حال حاضر بیش از ۳ ماه از پیش پرداخت من به این شرکت می گذرد اما هنوز هیچ خبری از تحویل خودرو نیست حتی برای دریافت پیش پرداخت به شرکت مراجعه کردم آنها گفتند باید ۲درصد از مبالغ شما کسر و بعد از ۳ ماه به حسابتون واریز می کنیم.

این خریدار با گلایه از اینکه چرا باید به جای ۱۰۰ میلیون تومان از شرکت ۹۸ میلیون تومان دریافت کنم، گفت: در زمان قرارداد قول های مختلفی مبنی بر پرداخت سود به ما مطرح  می کنند اما در زمان تحویل خودرو در کنار بدقولی حتی پول مشتریان را هم نمی دهند. امروز خودرویی که من خریده بودم در بازار ۴۵۰ میلیون تومان شده و به طور حتم شرکت حاضر به تحویل آن با قیمت ۲۷۴ میلیون تومان نیست.

وی اضافه کرد: قرارداد آنها بسیار حرفه ای تنظیم شده به نحوی که در هر شرایطی فقط به نفع خودشان هست و هیچ تعهدی برای تحویل و فروش ماشین در آن قید نشده است.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.