آموزش نحوه باز و بست و عیب یابی صندلی برقی پژو پارس ELX
تعمیر صندلی برقی خودرو ،عیب یابی صندلی برقی ، آموزش تعمیر صندلی خودرو ،قیمت موتور صندلی برقی سمند ،باز کردن صندلی پژو پارس
راهنمای تعمیر صندلی برقی پارس PARS ELX
پارس ELX سه سال بعد از مدل معمولی این خودرو در سال ۸۲ به بازار عرضه شد. در آن سالها ELX تنها با سه آپشن خاص روی صندلی راننده و سرنشین جلو به همراه یک پیشرانه ۱۱۰ اسب بخاری قدرتمند که پیش از آن در سیتروئن زانتیا مورد استقبال مردم ایران قرار گرفته بود، توانست به خودرویی بدل شود که لوکس بودنش چندین پله فراتر از خودروهای تولید داخل دیگر بود. به هر حال گرمکن صندلی، تنظیم برقی و یک نشیمن راحت امکاناتی نبودند که بتوان روی هر خودرو وارداتی مشاهده کرد چه برسد به یک خودرو تولید داخل و همین امر موجب شد پارس ELX یک شبه ره صد ساله برود و حسابش از خودروهای دیگر داخلی جدا شود. آنچه در ELX بیش از دیگر مشخصهها موجب استقبال از این خودرو میشد، پیشرانه XU7 L4 با حداکثر توان ۱۱۰ اسب بخار بود؛ پیشرانهای که به نظر میرسد با ارائه مدل جدید XUM توسط ایرانخودرو قرار است برای همیشه به مرخصی برود تا نتیجه جدید مرکز تحقیقات موتور ایرانخودرو به عنوان قلبی جدید در دل خودرویی بتپد که در بازار نام موتور زانتیا را یدک میکشید و از این پس باید به دنبال توصیفی جدید در ادامه نامش باشد. این روزها آن را با نام پارس ELX با موتور ۲۰۰۰ میشناسند در حالی که حجم واقعی موتور این خودرو ۱۹۰۵ سیسی است که بر اساس قواعد جهانی به عنوان یک پیشرانه ۱.۹ لیتری شناخته میشود. با این حال ایرانخودرو این محصول را با عنوان پارس ELX 2000 به مشتریانش معرفی کرده و علاوه بر این قلب جدید، دستی به سر و گوش نمای داخلی خودرو به ویژه داشبورد کشیده است تا حالوهوای دهه ۹۰ میلادی پدر این خودرو یعنی پژو ۴۰۵ با داشبوردی جدید کمی رنگوبوی تازگی به خود بگیرد. در پارس ELX با موتور جدید XUM روی کاغذ قدرت ۵ اسب بخار کم شده و شتاب حدود ۲ ثانیه افزایش پیدا کرده است و مصرفش نیز ۰.۵ لیتر افزایش یافته لذا نمیتوان انتظار داشت ELX جدید روند موفقیتهای مدل قدیمی را ادامه بدهد.
دانلود راهنمای تعمیر صندلی برقی پژو پارس ELX