مقایسه جک جی۴ با برلیانس اچ ۳۳۰ ؛JAC J4 در برابر BRILLAINCE H330

0

یکی از برند های موفق تولید کننده اتومبیل چینی که حضور پر رنگی در داخل ایران داشته و دارد جک است که در حال حاضر کراس اوور های جک S3 و S5 در رده بهترین های کلاس خود قرار دارند و جک J5 که اولین سدان مجهز به گیربکس اتوماتیک تولید شده در کرمان موتور بود بعد از چند سال تولید در حال حاضر تولید و فروشش متوقف شده است و جک J4 که به تازگی در ایران معرفی شده را جایگزین جک J5 اعلام کرده اند .

پارس خودرو هم مانند بسیاری دیگر از شرکت های تولید کننده خودرو اقدام به عرضه ماشین چینی در سال های تحریم خودروسازی کرد و از میان انبوه کمپانی های چینی یکی از شرکای سابق ب ام و در چین یعنی برلیانس را برگزید که تازه کار است اما با تجارب گذشته و دیگران سعی دارد تا هر روز به جایگاه بهتری دست پیدا کند .

جک G4 برلیانس H330
کیفیت سواری ۷ ۷
خدمات پس از فروش ۸ ۷
طراحی ۷ ۸
امکانات رفاهی ۸ ۸
ویژگی ها فنی ۷ ۷
ارزش خرید ۸ ۷
امتیاز کل ۴۵ ۴۴
مقایسه جک J4 با برلیانس H330

پیش فروش جک j4 مشخصات جک J4 قیمت جک J4 زمان فروش جک J4 اخبار کرمان موتور پیش فروش محصولات کرمان موتور قیمت محصولات جک قیمت جک جی 4 فروش ویژه خودرو jac j4

یکی از برند های موفق تولید کننده اتومبیل چینی که حضور پر رنگی در داخل ایران داشته و دارد جک است که در حال حاضر کراس اوور های جک S3 و S5 در رده بهترین های کلاس خود قرار دارند و جک J5 که اولین سدان مجهز به گیربکس اتوماتیک تولید شده در کرمان موتور بود بعد از چند سال تولید در حال حاضر تولید و فروشش متوقف شده است و جک J4 که به تازگی در ایران معرفی شده را جایگزین جک J5 اعلام کرده اند . در سال ۲۰۱۴ جک J4 معرفی و در بازار داخلی چین عرضه شد و فروش خوبی را تجربه کرده است . طراحان جک از زبان و سبک طراحی خاصی پیروی نمیکنند و همین موضوع سبب شده تا هر کدام از ساخته های جک ضمن الهام گرفتن از طراحی ماشین های مختلف یک سبک متفاوت را نشان دهند و در مورد طراحی جک J4 میتوان گفت که عمده قسمت های طراحی در جلو و جانب به هم کلاس کره ای جک J4 یعنی هیوندای اکسنت شباهت زیادی داشته باشد . ظاهر جک J4 بسیار ساده است و نکته خاص یا ویژگی که طراحی جک J4 را متمایز کند در آن دیده نمیشود و با توجه به کلاسش طراحی محافظه کارانه جک J4 را شاهد هستیم .

 قیمت جک J4  مشخصات جک J4  مشخصات فنی جک J4  معایب و مزایای جک J4  مقایسه جک J4 با برلیانس اچ 330  معایب برلیانس H330  مشخصات برلیانس H330  قیمت برلیانس h330  مقایسه خودرو چینی  کدام خودرو بهتر است؟  برلیانس بهتر است با جک  BRILLIANCE H330

به داخل کابین جک J4 که قدم میگذاریم باز هم شباهت با هیوندای اکسنت غیر قابل انکار است اما به لطف طراحی تکراری غربیلک فرمان با لوگوی جک و رنگ بندی مشکی کابین حس و حال کابین جک J4 را همانند قیمتش نشان میدهد و البته ویژگی های مشترکی هم از نظر سبک طراحی در داخل کابین جک J4 با برادر بزرگترش یعنی جک J5 وجود دارد . کیفیت مونتاژ جک J4 خوب ارزیابی میشود و کیفیت متریال جک J4 هم تناسب با قیمت ۶۶ میلیون تومانی تعیین شده برای آن دارد و از نظر آپشن هم جک J4 هر آنچه که در این قیمت نیاز دارد را دارا میباشد و تنها فقدان سانروف است که نقظه ضعف به شمار میرود .

همانطور که گفته شد جک J4 یک سدان اقتصادی با هدف کاهش آلایندگی است و از یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ که به طور دقیق ۱۴۹۹ سی سی حجم دارد سود میبرد . این پیشرانه در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه قادر است تا ۱۰۳ اسب بخار نیرو و در دور موتور ۳۰۰۰ الی ۴۵۰۰ دور بر دقیقه ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند و این میزان قدرت توسط یک گیربکس CVT یا اتوماتیک ضریب متغیر پیوسته به چرخ های جلو جک J4 منتقل میشود . موتور و گیربکس جک J4 هماهنگ هستند و وزن سبک و ۱۱۱۰ کیلوگرمی جک j4 در عملکرد خوب آن بی تاثیر نبوده اما همه برنامه ریزی های انجام شده در سیستم مدیریت موتور و گیربکس جک J4 بر مبنای عملکرد اقتصادی این ماشین است تا از دیگر رقبایش بتواند اقتصادی تر دیده شود . جک J4 به زمان تقریبی ۱۱.۵ ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که البته این عدد دقیق نیست و وضعیت آب و هوا ، سوخت ، وزن قرار گرفته بر روی شاسی بستگی دارد ، حداکثر سرعت جک J4 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است و جک J4 در سیکل ترکیبی تنها به۶.۲ لیتر سوخت نیاز دارد و ترکیب این اعداد و ارقام و مشخصات با هم در عمل نشان میدهد که جک j4 نقش اقتصادی بودن خودش را خوب ایفا میکند و تولید و انتقال قدرتی نرم و روان دارد .

جک J4 یک سدان اقتصادی اما خانوادگی است که از سیستم فرمان برقی و سیستم تعلیق با آرایش مک فرسون در جلو و نیمه مستقل در عقب سود میبرد که باعث شده تا رفتار جک J4 متناسب با کلاسی که در آن قرار گرفته باشد و یعنی سواری نرم و پایدار با هندلینگ خوب و سطح مناسبی از لذت سواری و فرمان پذیری نسبتاً دقیق را به نمایش بگذارد .

در بازار بسیار گسترده چین جک J4 با وجود رقابت شدید و رقیب های زیاد موفق به داشتن آمار فروش خوبی است و بررسی های ماشین ۳ نشان میدهد که جک J4 شاید با سلیقه بعضی از افراد متفاوت باشد اما استاندارد های زیادی در آن رعایت شده و به همین منظور به عنوان یک سدان اقتصادی و جمع و جور خانوادگی با رویکرد اقتصادی عملکرد خوب و مناسبی را به نمایش میگذارد و در بازار امروز و با توجه به اینکه پارس خودرو بسیار محدود فروش ماشین هایش را انجام میدهد جک J4 ارزش خرید بالاتری دارد .

مقایسه جک J4 با برلیانس H330

برلیانس H330

ارزیابی کیفیت برلیانس H330 قیمت برلیانس h330 مشخصات برلیانس H330 معایب برلیانس h330 اتوماتیک نقاط ضعف برلیانس h330 مقایسه برلیانس H330 باجیلی EC7 قیمت جیلی EC7 معایب جیلی EC7 محاسن جیلی EC7 مشخصات فنی جیلی EC7 معایب JAC J5 اتوماتیک jac j5 قیمت جک J5 اتوماتیک مقایسه جک با جیلی مقایسه جک با برلیانس بررسی خودرو مقایسه خودرو مقایسه خودرو چینی

پارس خودرو هم مانند بسیاری دیگر از شرکت های تولید کننده خودرو اقدام به عرضه ماشین چینی در سال های تحریم خودروسازی کرد و از میان انبوه کمپانی های چینی یکی از شرکای سابق ب ام و در چین یعنی برلیانس را برگزید که تازه کار است اما با تجارب گذشته و دیگران سعی دارد تا هر روز به جایگاه بهتری دست پیدا کند . چهره برلیانس H330 در مجموع ساده است و حالت کشیدگی خاصی در چهره برلیانس H330 مشاهده میشود که خصوصا از دید با زاویه ۴۵ درجه لوکس جلوه میکند و البته سادگی در قسمت عقب برلیانس H330 به اوج خود رسیده است و شما را به یاد سدان های دهه ۹۰ آلمانی میاندازد .

مقایسه بسترن با برلیانس ، ماشین چی بخرم مقایسه خودرو ، قیمت برلیانس h320 ، قیمت برلیانس h330 ، مشخصات برلیانس H330 ، معایب برلیانس H330، مقایسه برلیانس H330 ، برلیانس h330 با بسترن بی 30 ، بررسی بسترن b30 ، قیمت بسترن b30 ، مشخصات فاو بسترن B30 ، مقایسه بسترن B30

با قدم گذاشتن به داخل کابین برلیانس H330 طراحی اتاق را ساده اما با کمی حس و حال اسپرت و چاشنی لوکس بودن ارزیابی میکنیم که همه اینها در کنار هم باعث شده تا طراحی ظاهری و داخلی برلیانس H330 هماهنگ باشد . یکی از مزایای کابین برلیانس H330 که در راحتی و ارگونومی آن تاثیر مثبت و خوبی گذاشته است صندلی های نرم و پهن به کار رفته میباشد که راحتی سرنشینان در مسافت های کوتاه و بلند را تضمین میکنذ . یکی از نقاط قوت برلیانس H330 که همگان به آن اذعان دارند کیفیت ساخت عالی ماشین است که در کنار کیفیت مناسب متریال به کار رفته و طراحی مناسب کابین امتیازات بخش داخلی برلیانس H330 را به سطح بالایی رسانده اند . جز سانروف دیگر امکانات برلیانس H330 و جک J4 برابر به نظر میرسند و اگر از نظر ظاهری که به بحث سلیقه ختم میشود صرف نظر کنیم میتوان کیفیت هر جک J4 و برلیانس H330 را خوب و سطح راحتی و آرامش سرنشینان در هر دو ماشین را مناسب دانست .

در حال حاضر برلیانس H330 با دو نوع پیشرانه ۱.۵ و ۱.۶۵ لیتری عرضه میشود که به منظور رعابت اعتدال در مقایسه نمونه مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری برلیانس H330 برگزیده شده است . در بخش ویژگی های فنی برلیانس H330 از یک پیشرانه ۴ سیلندر با آرایش خطی به حجم ۱۴۹۸ سی سی بهره میبرد که به خوبی از عهده ماشین برمیاید و شتاب و چالاکی راضی کننده ای در اختیار راننده قرار میدهد  . در دور موتور ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۰۳ اسب بخار قدرت پیشرانه ماشین تولید میکند  و در دور موتور ۳۸۰۰ دور در دقیقه هم گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر از پیشرانه برلیانس H330   حاصل میگردد و در اختیار راننده ماشین قرار میگیرد . برلیانس H330 بر مبنای اقتصادی بودن و استفاده شهری طراحی شده است اما شتابگیری خوب و قابل اعتمادی دارد و از همه مهم تر مصرف سوخت ۶.۷ لیتری ماشین در سیکل ترکیبی با وجود گیربکس اتوماتیک میباشد اقتصادی بودن خود را اثبات میکند . برلیانس H330 ماشین کم استهلاکی  است و صاحبان آن اصلا تا به حال در مورد مسائل فنی آن شکایت خاصی نداشته اند . پیشرانه برلیانس H330 با یک گیربکس ۴ سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور دارد ، تعویض دنده هایش خوب است و کارکردش هم روان میباشد ولی یک حالت خنگی در اکثریت گیربکس های ماشین چینی وجود دارد که کم وبیش در برلیانس H330 هم مشاهده میگردد . در بخش فنی سطح کیفیت ، هماهنگی و تکنولوژی برلیانس H330 و جک J4 با کمی ارفاق برابر به نظر میرسند اما خب جک J4 سبک تر است و از گیربکس CVT هم بهره میبرد که در نهایت مصرف سوخت کمتر و شتابگیری کمی بهتری را به نمایش میگذارد و امتیاز بخش فنی بیشتر را جک J4 به خودش اختصاص میدهد .

برلیانس H330 همانند جک J4 از سیستم فرمان برقی حساس به سرعت سود میبرد و آرایش سیستم تعلیق خوبی دارد ضمن اینکه تقسیم وزن برلیانس H330 هم خوب است و در نهایت یک سواری نرم و لذت بخش و راحت با هندلینگ خوب به نمایش میگذارد که گهگاهی باعث میشود وسوسه مانور های ناگهانی و با سرعت بالا را داشته باشید البته وزن بیشتر برلیانس H330 نسبت به جک J4 به خوبی در هنگام عبور از دایره پیچ خودش را نشان میدهد .

برلیانس H330 تا سال گذشته و قیمت در حدود ۵۵ میلیون تومانی که داشت با این ویژگی هایی که ارائه میدهد انتخاب خوبی به شمار میرفت اما در حال حاضر قیمت آن با حدوداً ۱۰ میلیون تومان افزایش به ۶۵ میلیون تومان رسیده و جدا از این بحث فروش بسیار محدودی از انواع برلیانس انجام میشود که باعث شده تا در بازار آزاد قیمت برلیانس H330 افزایش یابد و با این تفاسیر و شرایط حاکم بر بازار و ویژگی هایی که در برلیانس H330 و جک J4 وجود دارد میتوان ارزش خرید جک J4 را بالاتر و بیشتر دانست .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.