شورولت با سیلورادو رکورد کشیدن بزرگ‌ترین پرچم را شکست

0

شورولت با سیلورادو رکورد کشیدن بزرگ‌ترین پرچم را شکست

شورولت در اقدامی تبلیغاتی برای وانت سیلورادو HD 2017، یک رکوردشکنی جهانی انجام داده است. این سازندۀ آمریکایی با وانت سیلورادوی خود اقدام به کشیدن یک پرچم بسیار بزرگ آمریکا نموده و بدین ترتیب رکورد کشیدن بزرگ‌ترین پرچم توسط وسیلهٔ نقلیه را بنام خود ثبت کرد. این پرچم آمریکای عظیم مساحتی نزدیک به ۲۸۰ مترمربع و ابعادی حدود ۲۴×۱۲ متر دارد.

chevrolet-record-2

برای اینکه شورولت بتواند رکورد جهانی کشیدن پرچم را بشکند می‌بایست این پرچم را به مسافت ۱۰۰ متر بدون آنکه هیچ تماسی با سطح زمین داشته باشد به دنبال خود بِکِشد که سیلورادو موفق شد این کار را انجام دهد. درواقع شورولت سیلورادو موفق شد با این پرچم مسافت ۲٫۴ کیلومتری یک دور پیست بیضی‌شکل «Texas Motor Speedway» را چهار بار طی کند. برای اینکه در طول مسیر، پرچم با سطح زمین تماس پیدا نکند، در قسمت عقب سیلورادو یک سازهٔ ۱۲ متری نصب شده است. همچنین در آغاز حرکت جهت جلوگیری از تماس پرچم با زمین، ۲۰ نفر کمک کرده‌اند. بدین ترتیب رکورد کشیدن حمل بزرگ ترین پرچم دنیا بدون تماس با زمین رسماً بنام شورولت سیلورادو در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

chevrolet-record-4

برای شکستن این رکورد، شورولت از نسخهٔ HD وانت سیلورادو استفاده کرده که مجهز به پیشرانهٔ جدید ۶٫۶ لیتری V8 دیزل دورامکس است. این نیروگاه قدرتمند ۴۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و این یعنی سیلورادو HD می‌تواند این پرچم غول‌پیکر را بدون هیچ مشکلی یدک بکشد.

chevrolet-record-1

مهندس ارشد شورولت سیلورادو «Erin Stanczak» دربارهٔ نسخهٔ جدید این پیک‌آپ قدرتمند می‌گوید:

«پیشرانهٔ دورامکس جدید این وانت قدرت بسیار قابل‌توجهی دارد اما آنچه خریداران در سیلورادوی جدید بیشتر احساس خواهند کرد، سواری و رانندگی بهبودیافتهٔ آن است. سیلورادوی جدید شتاب سریع‌تر، توانایی بالا رفتن از شیب‌های بیشتر، ترمز موتور بهتر در هنگام پایین آمدن از شیب‌ها و سروصدای کمتری هنگام حرکت در بزرگراه‌ها دارد».

chevrolet-record-3

این موتور جدید از موتور قبلی که ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۷۷ نیوتن متر گشتاور داشت قوی‌تر است و به همین دلیل به گفتهٔ شورولت شتاب صفرتاصد سیلورادو ۲۵۰۰HD به ۷٫۱ ثانیه رسیده که ۰٫۷ ثانیه سریع‌تر از مدل قبلی ۲۰۱۶ است. استفاده از یک سیستم مکش هوای جدید و بهبودیافته، نقش مهمی در افزایش توان و گشتاور این موتور داشته است. این پیشرانهٔ جدید برای جی‌ام‌سی سی‌یرا HD مدل ۲۰۱۷ هم ارائه می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.