مقایسه نسل جدید و قدیم بی ام و سری۸ کوپه ،پدر بهتر است یا پسر +تصاویر

0

بی ام و سری ۸ نهایتا پس از دو دهه انتظار بعنوان پرچم دار محصولت این کمپنی باواریایی معرفی شد. این کوپه دو در زیبایی بی ام و به نظر می رسد که فراتر از انتظار ظاهر شده و توانسته نظر طرفرداران خود را جلب نماید .اما سئوال این است که آیا نسل جدید سری ۸ بعنوان پسر توانسته به خوبی پدر خود عمل نماید. برای جواب این سئوال مقایسه ای ظاهری بین این دو نسل از سری ۸ انجام داده ایم.

نمای جلو

نمای جلو

مقایسه دو نسل متفاوت از یک خودرو امر سخت و خارج از عرف محسوب می گردد اما طراحان این خودرو سعی کرده اند که اصالت پدر را برای پسر حفظ نمایند از همین رو شباهت هایی بین این دو نسل وجود دارد هر چند که اجتناب از تفاوت ها بدلیل پیشرفت علم طراحی ناگزیر است. در نمای جلو خودرو هر دو از دماغه کشیده  با شیب زیادی برخودار هستند بطوریکه انتهای ستون B در هر دو نسل به سمت پایین شیب پیدا کرده است. اما تفاوت هایی هم به چشم می خورد برای مثال جلو پنجره کلیوی بی ام و در پدر بسیار کوچک است در حالی که پسر از نمونه بزرگتری برخوزدار است. همچنین سری ۸ پدر از چراغهای مخفی استفاده کرده که این روزها کاملا منسوخ  شده و در سری ۸ پسر شاهد چراغهایی هستیم به سبک این روزهای بی ام و شکل داده شده و  از تکنولوژی لیزی بهره می برد.

نمای جانبی

 قیمت بی ام و سری 8 کوپه  مشخصات بی ام و سری 8  محصولات جدید بی ام و  قیمت بی ام و کوپه  bmw  مقایسه خودرو  مقایسه بی ام و x3 با x4  مجله خودرو  bmw 2018

در نمای جانبی سری ۸ جدید برخلاف نسل قبلی از پنل حجیم و عظلانی استفاده شده که باعث تداعی شدن حس یک خودرو تهاجمی است ،هر چند که در نسل پدر شکل گوه ای شکل موجود از جذابیت خاصی برخوردار است اما در نهایت سری ۸ جدید نمایی جانبی زیبا تر و اسپرتی را به خود گرفته است. اما تشابهی زیادی در نسبتهای پروفیل های جانبی مشاهده می گردد که نشان از اصالت نسل جدید دارد.

نمای عقب

نمای عقب

نمای عقب جایی است که کمترین تشابه بین این دو نسل از سری ۸ دیده می شود. نسل جدید این خودرو از چراغهای زیبا و فرم داده شده بهره می برد در حالی که نسل پدر از چراغهای بزرگ ،مسطح و نسبتا ساده برخوردار است . همچنین نسل جدید به دلیل برخورداری از گلیگر های برآمده کاملا نمای عقب تهاجمی به خود گرفته است هر چند که نمای ساده عقب نسل قدیم هنوز هم جذاب به نظر می رسد.

کابین

کابین

شاید در نمایی ظاهری این دو خودرو تشابهات کم باشد اما کابین این دو نسل به شدت شبیه به یکدیگر طراحی شده که برای دو نسل از خودرو با فاصله زمانی بیست سال شگفت انگیز است. البته همین امر باعث شده بسیاری به نمای محافظه کارانه و نه چندان پویای داخلی نسل جدید ایراد وارد کنند اما در حقیقت طراحان این خودرو کابین نسل جدید را با الهام از کابین نسل پدر شکل داده اند.
از همین رو شاهد هستیم که فرم کلی کابین ، داشبورد و حتی رو دری ها با الهام از نسل پیشین طراحی شده است با این تفاوت که در نسل جدید به جای ورودی های هوای مرکزی از صفحه نمایش لمسی مجهز به سیستم اطلاعات و سرگرمی iDrive بکار گرفته شده است.در نتیجه می توان مطمئن شد که نسل جدید سری ۸ کاملا به نسل پدر وفادار مانده ااما تکنولوژی روز دنیا باعث خلق یک کابین مدرن شده است.

در نهایت

در نهایت

در نهایت باید گفت که سری ۸ جدید خودرویی مردن تر بوده که بدلیل ظاهری اسپرت و عظلانی خود بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت اما همچنان داشتن یک نسخه از نسل قدیم این خودرو برای بسیاری آرزو محسوب می گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.