نسل جدید موتورهای سنگین دیزلی در کشور تولید شد

0

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: با راه‌اندازی خط تولید نخستین موتور تجاری دیزل سنگین ملی، نسل جدیدی از موتورهای سنگین دیزلی در کشور شکل گرفته است.

https://static.magito.net/images/contents/2121054.jpg
به نقل ازفارس، مراسم رونمایی از خط تولید دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار امروز در ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت‌، معدن و تجارت، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد.

سوابق سورنا ستاری اخبار مهم تولید موتور دیزل در ایران مشخصات موتور دیزلی موتور ماشین سنگین اخبار تکنولوژی پیشرفت های ایران نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی عباس آخوندی : وزیر راه و شهرسازی وزیر صنعت معدن و تجارت

در این مراسم معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار داشت: جامعه علمی و فناوری کشور از راه‌اندازی خط تولید نخستین موتور تجاری دیزل سنگین ملی با قطعات داخلی خرسند است.

سورنا ستاری افزود: با راه‌اندازی خط تولید این نوع موتور سنگین نسل جدیدی از خانواده موتور در کشور متولد شد.

وی‌ ادامه داد: در حال حاضر ساخت این موتور با قدرت یک مگاوات آغاز شد که امیدواریم تا نسل ۶ مگاواتی این نوع موتورهای سنگین در کشور توسعه یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار داشت: پیش‌خرید موتورهای تولیدی توسط وزارت راه و شهرسازی موجب شکل‌گیری درصد قابل توجهی از بازار این محصول شده است که امیدواریم این حمایت‌ها موجب توسعه بازار موتور سنگین تولید داخل شود.

بنا بر این گزارش، موتور تجاری دیزل سنگین ملی در زمینه‌های ریلی، نیروگاهی و دریایی کاربرد دارد که از سال ۹۳ توسط متخصصان داخلی ساخت آن آغاز شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.