موتور سیکلت برقی ethec با توانایی پیمایش ۴۰۰ کیلومتر معرفی شد

0

درست مثل خودروهای الکتریکی، موتور سیکلت های برقی نیز به تدریج در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی بوده و مدام بر سهمشان از بازار افزوده می شود. این دسته از وسایل نقلیه با بدنه های متنوعی در دسترس هستند؛ برخی از آنها همانند مدل های رایج بوده و برخی دیگر بصورت مدرن و آینده نگرانه طراحی شده اند.

 مجله موتورسیکلت بهترین موتورسیکلت برقی انواع موتور سیکلت اخبار تکنولوژی فناوری های پیشرفته دانش و فناوری پروژه دانشجویی با وجود مزایای متعددی که موتور سیکلت های برقی دارند، تقریبا همه آنها از یک مشکل اساسی رنج می برند و آن چیزی نیست جز مسافت قابل پیمایش محدود. این امر باعث شده که برخی مشتریان برای خرید این نوع از موتور سیکلت ها مردد باشند.

افزایش دامنه حرکتی وسایل نقلیه دو چرخ بسیار سخت تر از نمونه های چهار چرخ است، زیرا امکان نصب باتری های بزرگ تر برای تامین انرژی بیشتر وجود ندارد.

اما ظاهرا قرار است این مشکل بزودی مرتفع شود. به تازگی گروهی از دانشجویان دانشگاه زوریخ، موتور سیکلتی برقی طراحی و تولید کرده اند که می تواند تا ۲۵۰ مایل (حدود ۴۰۰ کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

این موتور سیکلت پاک که ethec نام دارد، از طراحی عجیب و غریبی برخوردار بوده و بیشتر شبیه مدل های حاضر در فیلم های علمی تخیلی است. بخش اعظمی از بدنه یکپارچه این موتور سیکلت برقی را باتری لیتیوم یونی ۱۵ کیلووات ساعتی تشکیل می دهد. این باتری  به لطف فناوری شارژ سریع، در عرض تقریبا ۶۰ دقیقه بطور کامل پر می شود.

 مجله موتورسیکلت بهترین موتورسیکلت برقی انواع موتور سیکلت اخبار تکنولوژی فناوری های پیشرفته دانش و فناوری پروژه دانشجوییethec-2wd-electric-motorcycle-17

به گفته گروه توسعه دهنده، هنگام ترمزگیری ۷۵ درصد از انرژی در چرخ های جلو تلف می شود. برای جلوگیری از اتلاف این میزان چشمگیر، یک واحد بازیاب انرژی در چرخ جلو نصب شده است.

برای خنک کاری اجزای مختلف موتور سیکلت برقی ethec، دانشجویان سوئیسی از یک سیستم ترموالکتریک کمک گرفته اند؛ البته کماکان برای خنک نگه داشتن سلول های باتری، آنها از یک سیستم روغن کاری مستقیم بهره برده اند.

مجله موتورسیکلت بهترین موتورسیکلت برقی انواع موتور سیکلت اخبار تکنولوژی فناوری های پیشرفته دانش و فناوری پروژه دانشجویی

نکته جالب توجه اینکه برای مسیریابی یک صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی در نظر گرفته شده و موتور بدون کلید از طریق یک دکمه روشن می شود.

 مجله موتورسیکلت بهترین موتورسیکلت برقی انواع موتور سیکلت اخبار تکنولوژی فناوری های پیشرفته دانش و فناوری پروژه دانشجویی

هنوز درباره تولید انبوه این پروژه دانشجویی حرفی به میان نیامده، اما مسلما نتایج و یافته های آن روزی به خیابان ها راه پیدا خواهند کرد. البته با توجه به توانایی پیمایش ۴۰۰ کیلومتری، ethec پتانسیل این را دارد که مستقیما راهی خطوط تولید شود.

 مجله موتورسیکلت بهترین موتورسیکلت برقی انواع موتور سیکلت اخبار تکنولوژی فناوری های پیشرفته دانش و فناوری پروژه دانشجویی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.