معرفی ۱۰ کراس اوور و شاسی بلند قدرتمند دنیا +تصاویر

0

اگرچه اکثر شاسی بلندها و کراس اوورها برای حمل راحت و بی‌دغدغه خانواده‌ها طراحی می‌شوند اما برخی نمونه‌های پرفورمنس و سریع هم وجود دارند که لذت سرعت در ارتفاع بالا را به مالک اهدا می‌کنند.

شاید باور نکنید اما هم‌اکنون حداقل ۱۰ شاسی‌بلند و کراس اوور با قدرت ۵۵۰ اسب بخار یا بیشتر در بازار حضور دارند. خب اگر به دنبال خرید یک شاسی‌بلند یا کراس اوور بوده و می‌خواهید پشت فرمان هم لذت زیادی را تجربه کنید بهتر است این لیست را از نظر بگذرانید.

در ادامه شما را با ۱۰ نمونه از قوی‌ترین کراس اوورها و شاسی بلندهای بازار آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید!

۱۰-ب ام و X5 M/X6 M


ب ام و یکی از اولین خودروسازان آلمانی است که اقدام به تولید کراس اوورهای پرفورمنس کرده و البته در این میان یک خودروی ویژه که از استایل کوپه مانند نیز سود می‌برد وجود دارد. X5 M و X6 M از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین پاور توربویی استفاده می‌کنند که قدرت ۵۶۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد.

۹-رولزرویس کولینان


رولزرویس کولینان جدیدترین محصول این کمپانی و همچنین جدیدترین خودرو در کلاس شاسی بلندهای فوق لوکس است. این الماس بریتانیایی از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربو با خروجی ۵۷۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری استفاده می‌کند. البته کولینان برخلاف دیگر محصولات حاضر در این لیست تمرکز بیشتری روی راحتی و اشرافیت کابین دارد.

۸-رنجروور اسپورت SVR


بخش خودروهای ویژه جگوار لندروور کار سختی برای ارتقای محصولات این خودروساز بریتانیایی داشته است. رنجروور اسپورت SVR از قلب آهنین ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۵۷۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر سود می‌برد.

۷-مرسدس-ای ام جی GLE 63 S/GLS 63


مرسدس-ای ام جی نیز استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری در برخی محصولات خود را دوست دارد. این پیشرانه هم در GLE 63 S و هم در GLS 63 قدرت ۵۷۷ اسبی و گشتاور ۷۶۱ نیوتون متری دارد. کراس اوور GLE 63 S همچنین مشابه ب ام و X6 M با طرح ظاهری کوپه مانند نیز در دسترس است.

۴-مزراتی لوانته تروفئو


حتی کمپانی مادر مزراتی یعنی فیات-کرایسلر نیز اذعان داشته عرضه لوانته جالب نبوده است. این خودروساز ایتالیایی اخیراً مدل تروفئو را عرضه کرده که نیروبخش آن پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۹۰ اسب بخار و گشتاور ۷۲۹ نیوتون متر می‌باشد. اینکه مدل تروفئو باعث افزایش فروش لوانته خواهد شد یا خیر را زمان نشان خواهد داد.

۵-بنتلی بنتایگا


زمانی که بنتلی بنتایگا در سال ۲۰۱۵ معرفی شد مانور زیادی روی قدرت آن انجام داد. بنتایگا در آن زمان قوی‌ترین، سریع‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند دنیا بود اما در کمتر از سه سال همه‌چیز تغییر کرده است. بنتایگا هم‌اکنون از نظر قدرت در جایگاه پنجم قوی‌ترین شاسی بلندها قرار داشته و از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری با خروجی ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متر سود می‌برد.

۴-تسلا مدل X P100D


یک شاسی‌بلند تمام الکتریکی با این میزان قدرت؟ احتمالاً در صورت عدم علاقه به اخبار دنیای خودرو چیز زیادی درباره تسلا مدل X نشنیده‌اید. نسخه X P100D این خودرو یکی از قوی‌ترین شاسی بلندهای دنیاست. پیشرانه‌های الکتریکی این شاسی‌بلند به همراه مجموعه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی خود قدرت ۶۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۹۶۷ نیوتون متری تولید می‌کنند.

۳-مرسدس-ای ام جی G65


گل سر سبد خانواده شاسی‌بلند G کلاس مرسدس بنز نسخه G65 است که از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری بای توربو با خروجی ۶۲۱ اسبی و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری برخوردار است. واضح است که این میزان قدرت و گشتاور به همراه قابلیت‌های آفرود مثال‌زدنی باعث ایجاد خودرویی شده‌اند که در بازار کنونی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها مطرح می‌باشد.

۲-لامبورگینی اوروس


چند سال پیش به ذهن هیچ کس خطور نمی‌کرد که لامبورگینی یک شاسی‌بلند خواهد ساخت اما هم‌اکنون شما را با اوروس آشنا می‌کنیم. شاسی‌بلندی که ادعا می‌کند به لطف پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی ۶۵۰ اسب بخاری ذات اسپورت یک لامبورگینی را در ارتفاعی بالاتر به نمایش می‌گذارد؛ و فکر می‌کنیم در آینده نیز باید با یک شاسی‌بلند از طرف فراری روبرو باشیم.

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

قیمت جیپ گرند چروکی  مشخصات جیپ گرند چروکی  قیمت رولزرویس کولینان  انواع شاسی بلند  تازه های خودرو  دنیای خودرو  مجله خودرو  بهترین خودروهای جهان  قویترین شاسی بلند جهان  معرفی شاسی بلند  اخبار خودرو  مشخصات مازراتی لوانته       قیمت مازراتی لوانته تروفئو
قدرتمندترین شاسی‌بلند بازار نه ساخت آلمان است و نه ساخت ایتالیا بلکه این آمریکایی‌ها هستند که این شاسی‌بلند را عرضه کرده‌اند. با استفاده از قلب تپنده محصولات هلکت، جیپ گرند چروکی دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار همی بوده و قدرت ۷۰۷ اسبی و گشتاور ۸۷۵ نیوتون متری دارد. البته احساس می‌کنیم این عنوان به زودی دست‌به‌دست خواهد شد…

منبع: پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.