مقایسه دنا پلاس توربو با ام وی ام X22 !ماشین چینی بخریم یا ایرانی؟

0
دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو در حال حاضر لقب لوکس ترین و پر قدرت ترین ماشین سدان تولید داخل را به عهده دارد که این روزها با توجه به افزایش قیمت وحشتناک انواع ماشین های گوناگون با توجه به مجموع ویژگی هایش دنا پلاس توربو به یک انتخاب ارزشمند تر تبدیل شده است .

 MVM X22  مشخصات MVM X22  قیمت MVM X22  مقایسه خودرو  مقایسه خودرو ایرانی با چینی  مقایسه دنا پلاس با ام وی ام X22  آموزش و راهنمای خرید خودرو  انتخاب بهترین خودرو  بهترین ماشین خانوادگی  مشخصات دنا پلاس  قیمت دنا پلاس  معایب ام وی ام X22  مزایا و معایب دنا پلاس

دنا پلاس توربو در ظاهر سعی کرده تا در حد توان طراحان ایرانی جلوه لوکسی داشته باشد و با توجه به ابعادی که دارد در عین حال دنا پلاس المان های طراحی یک ماشین خانوادگی را هم داشته باشد . خطوط مورب نمای جانبی ؛ گرافیک چراغ عقب و جلو ، طراحی بزرگ جلو پنجره ، رینگ ۱۶ اینچی و کاپوت عضلانی از برترین ویژگی های طراحی دنا پلاس توربو میباشند که باعث شده تا در دید بیننده عادی چهره قدرتمندی داشته باشد . به داخل کابین دنا پلاس توربو که وارد میشویم طراحی کمترین تفاوت را با دنا دارد که کمی داخل کابین دنا پلاس را تکراری میکند اما فضای گرم ، جادار و راحت دنا پلاس توربو که به لیست آپشن بسیار خوبی مجهز شده است و روکش ها و متریال با کیفیتی دارد و کیفیت ساخت خوبی هم در آن به کار رفته باعث شده تا در مجموع دنا پلاس توربو از نظر طراحی ، ارگونومی ، آپشن و راحتی سطح خوب و قابل قبولی داشته باشد و حتی با ماشین های گران قیمت تر قابلیت رقابت داشته باشد .

صنعت خودروسازی کشور قیمت دنا پلاس توربو مشخصات دنا پلاس توربو دنا پلاس توربو شارژر شرکت ایران خودرو وب سایت شرکت ایران خودرو خودروی ملی کشور پلت فرم سمند کوپه محصولات ایران خودرو دنا پلاس معایب دنا پلاس

دنا پلاس توربو از پیشرانه ef7 توربو که بیش از این بر روی سورن توربو استفاده شده بود بهره میبرد اما یک سری قطعات سیستم پرخوران آن اصلاح و از نظر برنامه ecu هم تغییراتی داشته است تا دنا پلاس توربو راندمان بالاتری داشته باشد . این پیشرانه ۴ سیلندر است و ۱۶۴۶ سی سی حجم دارد  و با آرایش خطی در سینه دنا پلاس توربو قرار گرفته است . دنا پلاس توربو قابلیت تولید ۱۶۹ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۰۰۰ در دقیقه را دارد و در محدوده دور موتور ۲۲۰۰ الی ۴۸۰۰ دور در دقیقه هم به حداکثر گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر دست پیدا میکند . کیفیت قطعات به کار رفته در بخش فنی دنا پلاس توربو خوب ارزیابی میشود و با توجه به اصلاحات صورت گرفته استهلاک کاهش داشته و عمر قطعات پرخوران افزایش داشته و دمای کارمرد موتور هم کاهش داشته است . شتاب رسمی دنا پلاس توربو را ۱۰ ثانیه اعلام کرده اند که کمتر هم میتواند ثبت کند و در سیکل ترکیبی به ۷.۳ لیتر بنزین احتیاج دارد که با توجه به قدرت موتور عدد معقولی است . گیربکس دنا پلاس توربو ۵ سرعته دستی میباشد که نسبت دنده های خوبی دارد و در رانندگی با سرعت های بالا سعی شده تا با کمترین دور موتور بهترین شتاب و کمترین میزان مصرف سوخت را شاهد باشیم ؛ همچنین دنا پلاس توربو برای تیونر های وطنی جذاب واقع شده و به راحتی تا ۲۲۰ اسب بخار قدرت را از آن استخراج کرده اند .

دنا پلاس در مجموع و به لطف رینگ و لاستیک ۱۶ اینچ با فاق ۵۰ و پهنا لاستیک ۲۰۵ به صورت فابریک هندلینگ خوب ، فرمان پذیری متوسط رو به بالا و سواری مناسبی دارد و در مجموع در پیچها و مانور قدرت دنا پلاس قابلیت کنترل دارد و البته اگر در بخش تعلیق عقب دنا پلاس تغییراتی داده میشد و کمی هم از وزن جلو دنا پلاس توربو کاهش میافت کم فرمانی را شاهد نبودیم و تقسیم وزن بهتر انجام میشد .

با وجود افزایش قیمت همه نوع ماشین های موجود در بازار دنا پلاس توربو در حال حاضر انتخاب منطقی و ارزشمندی محسوب میگردد زیرا سطح بالایی از استاندارد های ساخت ماشین را به کار برده است و از دیگر ماشین های تولید داخل یک سطح حداقل بهتر است ؛ اگر به ظاهر دنا پلاس توربو دقت کنیم از نظر آیرودینامیک و حتی طراحی چراغ ماشین مدرنی است ، به لطف سامانه توربوشارژر بازده عالی به نمایش میگذارد ، دنا پلاس توربو یک ماشین با کیفیت است و از نظر آپشن هم هر آنچه که با این مقدار بودجه میخواهید در دسترس شما قرار میگیرد .

ام وی ام X22

 MVM X22  مشخصات MVM X22  قیمت MVM X22  مقایسه خودرو  مقایسه خودرو ایرانی با چینی  مقایسه دنا پلاس با ام وی ام X22  آموزش و راهنمای خرید خودرو  انتخاب بهترین خودرو  بهترین ماشین خانوادگی  مشخصات دنا پلاس  قیمت دنا پلاس  معایب ام وی ام X22  مزایا و معایب دنا پلاس

با افزایش علاقه مردم به ماشین های کامپکت کراس اوور بسیاری از کمپانی های چینی محصولات خود در این کلاس را روانه بازار ایران کردند و ام وی ام x22 از آن دسته ماشین هایی است که در اصل هاچبک میباشد و همه چیز آن مشابه ام وی ام ۳۱۵ است اما افزایش قد داشته و آن را کامپکت کراس اوور میدانند . ام وی ام X22 جذابترین بخشی که دارد و بیشترین وقت را برای آن صرف کرده اند ظاهر خوب ، اسپرت و زیبایی است که برای ام وی ام X22 خلق کرده اند و با به کار بردن برجستگی ، زوایای زیاد و المانی که به چشم مکعب میتوان آن را تجسم کرد جذابیت بصری را به ام وی ام X22 هدیه کرده اند . به داخل کابین ام وی ام X22 که وارد میشویم باز هم در طراحی و رنگ بندی المان های اسپرت را شاهد هستیم که به فضای کوچک داخل کابین ام وی ام X22 جلوه هیجان انگیزی بخشیده است که البته همانطور که گفته شد تنها در طراحی ام وی ام X22 زمان زیادی صرف کرده اند و به عنوان مثال با لمس داشبورد یا دیگر ادوات ام وی ام X22 که با پلاستیک خشک و شکننده پوشیده شده یا دقت پایین در مونتاژ را که میبینید از ام وی ام X22 به عنوان یک ماشین ۷۰ میلیون تومانی مایوس میشوید . از نظر آپشن ام وی ام X22 امکانات کافی دارد و از نظر کیفیت ، آپشن ، فضای اتاق و بار و سرنشینان و راحتی برتری با دنا پلاس توربو است و ام وی ام X22 با نا امیدی امتیازات کمتری کسب میکند .

مقایسه چانگان با ام وی ام مقایسه خودرو قیمت چانگان CS35 مشخصات چانگان CS35 قیمت ام وی ام X22 مشخصات ام وی ام X22 ام وی ام بهتره یا چانگان قیمت شاسی بلند چینی مجله خودرو راهنمای خرید خودرو

ام وی ام X22 به یک پیشرانه ۱.۵  لیتری ۴ سیلندر با آرایش خطی و به حجم دقیق ۱۴۹۷ سی سی مجهز شده است که البته چندان در نیرو رساندن به این چینی خوش چهره موفق عمل نمیکند . این پیشرانه قابلیت تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور در در دقیقه و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۲۷۵۰ دور در دقیقه  را دارا میباشد و با توجه به وزن و ابعاد ماشین  خیلی جوابگو به نظر نمیرسد و ام وی ام X22 یک ماشین نسبتا کند است . ام وی ام X22 هم مانند جک S3 با دو نوع سیستم انتقال قدرت به بازار عرضه شده است که نخست ۵ سرعته دستی است و دیگری ۴ سرعته اتوماتیک میباشد که نسخه اتوماتیک این ماشین خیلی در عملکرد گیربکس دقت بالایی ندارد و کشش را هم از ماشین گرفته است و نسخه دنده ای ام وی ام X22 هم که مد نظر ما است تنها در مسیر صاف و رفع نیاز های روزمره میتواند کاربرد داشته باشد و برتری دنا پلاس توربو کاملا حتی بر روی کاغذ قابل لمس است و حتی در درگ ۴۰۰ متر هم دنا پلاس توربو میتواند فاصله زیادی ایجاد کند که آن امیدواری کوچک شما نسبت به ام وی ام X22 کاملا نابود شود .

ام وی ام X22 سیستم تعلیق ساده ولی مناسبی برای وزن و ابعادش دارد که به لطف سیستم ESP قابلیت مانور ناگهانی ام وی ام X22 مناسب است و اگر احتیاج به ترمز ناگهانی و پیچیدن با سرعت یا مانور سریع داشته باشید کنترل ام وی ام X22 از دست راننده خارج نمیشود البته فرمان ام وی ام X22 حس مصنوعی از سطح جاده منتقل میکند که مورد منفی به شمار میرود .

ام وی ام X22 دنده ای قیمتی در حدود  ۷۰ میلیون تومان پیدا کرده است که تنها زمانی ارزش خرید دارد که شما فقط مجذوب ظاهر ام وی ام X22 شوید و با توجه به اینکه دنا پلاس توربو با قیمتی تقریباً برابر با ام وی ام X22 در بازار حضور دارد ، ارزش خرید دنا پلاس توربو نسبت به ام وی ام X22 بالاتر است . عملکرد فنی بالاتر دنا پلاس توربو و افت قیمت بالای نمونه های دست دوم ام وی ام X22 از مهمترین دلایل برتری دنا پلاس توربو در این مقایسه است .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.