نمایشگاه پاریس میزبان رونمایی از لکسوس UX کانسپ+تصاویر

0

نمایشگاه پاریس میزبان رونمایی از لکسوس UX کانسپ+تصاویر

نتیجه تصویری برای ‫لکسوس UX‬‏

خودروی لکسوس UX کانسپت نسل بعدی CT 200h است اما طراح آن، استفان راسموسن توضیح می‌دهد که چطور چنین خودرویی پا به عرصه می‌گذارد.

نمایشگاه خودرو پاریس امسال شاهد رونمایی از لکسوس UX کانسپت بود و طراح این خودرو، استفان راسموسن از پروسه‌ی ۱۱ ماهه‌ی طراحی منحصربه‌فرد آن و زبان طراحی لکسوس سخن به میان آورد. در ابتدا هدف، طراحی یک خودروی شاسی بلند در کلاس اروپایی C (که انتظار می‌رفت جایگزین CT 200h باشد) بود که جمع و جور تر از لکسوس NX باشد و همچنین با استفاده از طراحی عریض‌تر، نشان‌دهنده‌ی نسل‌های آتی لکسوس باشد. راسموسن درباره‌ی چگونگی طراحی خودرویی قدرتمند برای مناطق شهری توضیحاتی ارائه کرده است.

لکسوس UX کانسپت

او ابتدا دو ماه بر روی اسکچ‌های این خودرو کار کرده است. برای الهام گرفتن، او به خودروهای دیگر نگاه نکرده است و در عوض به تضادهای موجود در نمای شهر دقت کرده است. در ادامه این طور توضیح داده است که ارتباط بسیار زیادی میان رنگ‌ها و بخش‌های مختلف وجود دارد که نمای بیرونی و درونی خودرو را به هم نزدیک‌تر کرده است.

مرحله‌ی بعدی ساخت مدل‌های فیزیکی است. در حالی‌ که امروزه کمپانی‌های بسیاری تنها روی مدل‌های دیجیتالی کار می‌کنند، راسموسن قبل از ساخت مدل یک‌چهارم، نمونه‌ی فیزیکی بسیار کوچکی را در کنار مدل دیجیتال خودرو ساخته است.

لکسوس UX کانسپت

حال زمان ساخت مدل یک به یک فرا می‌رسد که پنج ماه طول می‌کشد. راسموسن می‌گوید:

ما با تیم مدل‌سازی سخت مشغول کار بر روی مدل بودیم.

پس از ساخت آن برای تبدیل همه‌ی مشخصات به داده، مدل اسکن شد و در این مرحله است که شما از ارتباط هماهنگ بین طراحی داخلی و خارجی خودرو اطمینان حاصل می‌کنید. این اسکن را به اصطلاح “مدل‌سازی فرضی” می‌نامند. راسموسن توضیح می‌دهد که با استفاده از تکنیک‌های طراحی به کمک کامپیوتر مدرن، ساخت مدل سه‌بعدی تقریباً یک ماه طول می‌کشد.

و در مرحله‌ی آخر برنامه‌ریزی‌های فنی انجام می‌شود. راسموسن می‌گوید این مرحله طولانی است زیرا مواد بسیار متفاوت و روش‌های مختلفی مانند کربن در بدنه، صندلی‌های با پوشش آلومینیوم، پرینت سه‌بعدی و بدنه‌ای متشکل از چهار لایه‌ی مختلف وارد پروسه می‌شود.

لکسوس UX کانسپت

در نهایت رونمایی در نمایشگاه خودرو پاریس صورت می‌گیرد. راسموسن می‌گوید:

ما طراحی را تا جایی که می‌توانیم جسورانه انجام می‌دهیم. این طراحی شجاعانه چیزی است که موجب موفقیت لکسوس شده است.

وقتی از او پرسیده شد که آیا به تعطیلات می‌رود یا خیر، در جواب پاسخ داد:

در حال کار بر روی پروژه‌ی بعدی لکسوس هستم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.