واژگونی خودروی شاسی‌ بلند، راز پرونده مخوف را لو داد

0
 واژگونی خودرو لوکس در خیـابان راز کلاهبرداری‌های سریالی راننده حادثه دیده را برای پلیس برملا کرد.

 ماجرای این پرونده از آن جا آغاز شد که روز گذشته خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو شاسی‌بلند و محبوس‌شدن راننده آن داخل کابین آن به مرکز فوریت‌های ١٢۵‌و عوامل اورژانس ١١۵اعلام شد و طولی نکشید که مأموران امدادی به همراه عوامل انتظامی راهی محل حادثه  شدند.
با حضور مأموران اورژانس و آتش‌نشانی در محل سانحه که در مقابل زائر‌سرای کاهک شهرستان داورزن بود مشخص شد یک دستگاه خودرو سواری تیگو‌۵‌ به علتی نامعلوم دچار حادثه و در مسیر واژگون شده است که در اثر این حادثه راننده مصدوم و داخل اتاق خسارت‌دیده این خودرو محبوس شده است.
رو‌شدن دست متهم فراری
مأموران آتش‌نشانی پس از مستقر‌شدن در محل با استفاده از تجهیزات لازم ابتدا محیط را به جهت جلوگیری از حریق خودرو ایمن کردند و فرد مصدوم را از داخل اتاق این شاسی‌بلند بیرون کشیدند و تحویل عوامل اورژانس دادند.
در حالی که عوامل امدادی مشغول انجام اقدامات اولیه پزشکی برای فرد مصدوم بودند مأموران پلیس Police راهنمایی و رانندگی مستقر در محل حادثه با استعلام شماره پلاک انتظامی این خودرو به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد این سواری شاسی‌بلند به تازگی سرقت Stealing شده است.با روشن‌شدن این ماجرا موضوع بلافاصله به مرکز پیام فوریت‌های انتظامی ١١٠اعلام و گروهی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان داورزن راهی محل شدند.

انکار واقعیت 
با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه راننده خودرو که به صورت سطحی دچار جراحت شده بود درباره مسروقه‌بودن خودرواش خود را به بی‌اطلاعی زد و بیان کرد که این سواری شاسی‌بلند را به تازگی خریداری کرده است.
تحقیقات از این مرد جوان ادامه داشت و گروه بررسی‌کننده پرونده طی استعلام از مشخصات فردی او به اطلاعات تازه‌ای دست یافتند که نشان می‌داد این فرد یکی از مجرمان فراری و تحت‌تعقیب قانون می‌باشد.
متهم که متوجه شده بود دستش برای کارآگاهان پلیس آگاهی رو شده است به ایفا‌کردن نقشش در قالب فردی بی‌اطلاع ادامه داد و حاضر به همکاری با پلیس نشد. در حالی که متهم واقعیت را کتمان می‌کرد طبق دستور قضایی به مرکز درمانی منتقل شد و پس از دریافت اقدامات پزشکی به مرکز فرماندهی پلیس آگاهی این شهرستان انتقال یافت.
این مرد جوان که دیگر راهی جز بیان واقعیت برایش باقی نمانده بود در مواجهه با مستندات و ادله به دست آمده ‌به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و پرده از راز ده‌ها کلاهبرداری‌اش برداشت.
متهـــــــم در اظهاراتش به افسر تحقیق این پرونده گفت: «‌با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و شروع سفرهای تابستانی و تقاضای برخی مسافران برای اجاره باغ و ویلا، تصاویر تقلبی از چند باغ و ویلا را تحت‌عنوان اجاره باغ و ویلا در شهر مشهد در یکی از سایت‌های واسطه‌گر منتشر کردم. چند نفر برای اجاره این مکان‌ها با من تماس گرفتند که از آن‌ها مبالغی را به عنوان بیعانه رزرو باغ دریافت و پس از آن تلفن همراهم را خاموش کردم.».
متهم پرونده پس از تکمیل تحقیقات ابتدایی به دادسرا معرفی و با قرار متناسب قضایی راهی زندان Prison شد.

کلاهبرداری از ٢٨نفر
فرمانده انتظامی شهرستان داورزن در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده و نیز مستندات موجود در پرونده متهم تاکنون ٢٨نفر از او تحت‌عنوان کلاهبرداری Fraud شکایت کرده‌اند و احتمال افزایش مال‌باختگان نیز در این پرونده وجود
دارد.
ســــــرهنگ سیـد جمال معتمد‌الشریعتی افزود: متهم درباره خودرو مسروقه‌ای که در اختیار داشته اعتراف نکرده است و تحقیقات در‌این‌باره همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: مال‌باختگان پس از واریز وجه در موعد مقرر به همراه افراد خانواده به محل باغ و ویلا در شهر مشهد مراجعه کرده‌اند اما متوجه می‌شوند که محل مورد نظر در اختیار فرد دیگری قرار دارد و آگهی اجاره این باغ جعلی بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.