علت ۴۰ درصد تصادفات جاده‌ای مشخص شد

0

رئیس پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از تصادفات جاده‌ای کشور بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی است گفت: این آمار در استان سمنان به ۶۰ درصد می‌رسد.

 آمار تصادفات رانندگی  آمار تصادفات جاده ای  پیش گیری از تصادف  دلایل تصادفات رانندگی  اخبار سمنان  خبرهای گوناگون  تصادف وحشتناک
سردار محمدحسین حمیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح تابستانه چند روزی است که در سراسر کشور شروع‌شده است افزود: طرح تابستانه پلیس‌راه کشور تا پایان شهریورماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه تابستان زمان اوج سفرهاست و استان سمنان که در مسیر کریدور شرق به غرب کشور قرار دارد تردد زیادی در این منطقه برقرار است افزود: بازدید و سرکشی از جاده‌های استان سمنان و نظارت بر فعالیت پلیس‌راه در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با اشاره به اینکه ارائه خدمات به مردم و حفظ امنیت آن‌ها مهم‌ترین رویکرد پلیس‌راه است خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوعی برای کاهش آمار تصادفات اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه نرخ کشوری در حوزه تصادفاتی که براثر خستگی و خواب‌آلودگی رخ می‌دهد ۳۸ تا ۴۰ درصد است اعلام کرد: این در حالی است که نرخ تصادفات در این بخش در استان سمنان تا ۶۰ درصد نیز می‌رسد.
حمیدی با تأکید بر اینکه در بخش زیرساختی باید نسبت به راه‌اندازی توقفگاه در مسیرهای مواصلاتی استان سمنان اقدام کرد یادآور شد: آموزش برای استراحت کردن رانندگان و اطلاع‌رسانی برای استفاده از توقفگاه‌ها باید ر جامعه فرهنگ‌سازی شود و رانندگان از رانندگی یکنواخت بپرهیزند.
وی ابراز داشت: طرح تشدید نظارت و کنترل پلیس برای جلوگیری از تردد خودروهایی که نقص فنی دارند و کنترل حمل‌ونقل عمومی در دستور کار است.
رئیس پلیس‌راه کشور بیان کرد: مجموعه از این اقدامات می‌تواند به ارتقای ایمنی در سطح جاده‌های استان کمک کند.
وی با بیان اینکه نحوه تعطیلات در ایران یکی از تفاوت‌های مهم ما با سایر کشورهای توسعه‌یافته است اذعان کرد: در ایران دو نوع تعطیلات وجود دارد تعطیلات ماه‌های شمسی و قمری که در برخی مواقع تعطیلات ماه‌های شمسی و قمری با یکدیگر مطابقت دارد و این باعث می‌شود مدت‌زمان تعطیلات طولانی‌تر شود.
حمیدی با بیان اینکه دو مقطع ما تعطیلات داریم که یکی تابستانه و دیگری تعطیلات نوروزی است و انبوهی از سفرها رخ می‌دهد تصریح کرد: در دنیا برای فصول مختلف سال تعطیلاتی را به‌صورت ثابت توزیع می‌کنند طوری که مردم برای سفر برنامه‌ریزی درستی دارند و این در حالی است که در ایران سفرها به سبب طولانی بودن تعطیلات آسیب‌های جدی را وارد می‌کند و مردم بدون برنامه قبلی سفر می‌روند.
وی با تأکید بر اینکه این مسئله سبب ایجاد گره‌های ترافیک و درنهایت منجر به وقوع حوادث می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادها ما در کمسیون ایمنی راه، بازنگری در تعطیلات کشور بود و این مسئله در راستای کاهش یا افزایش روزهای تعطیل انجام نمی‌شود بلکه در راستای توزیع تعطیلات در تمام فصول سال است.
رئیس پلیس‌راه کشور با تأکید بر اینکه این مسئله نقش مؤثری در رونق اقتصادی و گردشگری ایفا می‌کند افزود: هتل‌ها و مراکز اقامتی و تفریحی هم می‌توانند در این راستا خدمات بهتری را ارائه دهند.
۲۰۰۰ دستگاه دوربین هوشمند کنترل ترافیک در کشور نصب می‌شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه استفاده از سامانه‌های نظارتی هوشمند در سطح جاده‌های کشور یکی از سیاست‌های مهم پلیس‌راه برای کنترل ترافیک و کاهش تصادفات جاده‌ای است خاطرنشان کرد: ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی در حوزه مسافری هوشمند شده است و سامانه سپه تن به‌خوبی رفتار خودرو و راننده را در سطح جاده رصد و ثبت می‌کند.
حمیدی از راه‌اندازی و نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین نظارتی و کنترل ترافیک هوشمند در سطح جاده‌های کشور خبر داد و گفت: تعداد دوربین‌ها در سطح جاده‌ها افزایش‌یافته است و در محورهای مواصلاتی استان سمنان به‌روزرسانی دوربین‌ها و سامانه‌ها در دستور کار قرار دارد.
این مقام مسئول بابیان اینکه با توجه به تأمین اعتبارات و تخصیص آن‌ها این امر تحقق می‌یابد یادآور شد: اگر در حوزه تجهیزات نظارتی و کنترلی اقدامات مؤثری انجام شود اهداف پیشگیرانه پلیس نیز در راستای کاهش آمار تصادفات محقق می‌شود و از بسیاری از هزینه‌های اضافی کشور کاهش می‌یابد.
وی افزود: درمجموع برای اجرای این طرح بالغ‌بر ۶ هزار دستگاه دوربین نیاز داریم که در هر ۱۰ کیلومتر باید یک دوربین نصب شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.