تفاوت صافکاری بی رنگ با صافکاری با رنگ چیست ؟

0

آقا این گلگیر بی‌رنگ در میاد
محسن به نظرت اگه در ماشین درست صاف بشه چقدر رنگ میخوره ؟
اکبر آقا این قُری رو حلال گلگیر رو میشه کاریش کرد یا نه ؟
این نقل‌قول‌ها، نمونه‌هایی مرسوم و متداول از مکالمه‌هایی در خصوص ترمیم بدنه خودرو است. مکالمه‌هایی گاها استرس‌زا و پر تنش با حجم انبوهی از نگرانی.

 آموزش صافکاری و نقاشی خودرو  آدرس صافکاری های تهران  اجرت خدمات صافکاری 206  اجرت صافکاری بی ام و  دستگاه صافکاری بدون رنگ  اجرت صافکاری سمند سورن  قیمت صافکاری درب پراید  صافکاری ال90  لیست اجرت صافکاری پارس  آموزش مکانیک خودرو
برخورد و تصادف به هر نوعی و با هر شدتی که افراد مختلف نظر خویش را در مورد آن بیان می‌کنند، قسمتی جدایی‌ناپذیر از جهان خودرو و مقوله نگه‌داری آن محسوب می‌شود. از برخورد‌های کوچک در اثر حواس‌پرتی تا تصادف‌های ناگوار بر اثر عادت‌های نادرست رانندگی، در نهایت اتومبیل آسیب‌دیده را به سمت حرفه‌ای به نام صافکاری می‌کشاند. حرفه‌ای که اگر آن را به نوعی هنر بدانیم در موردش اغراق نکرده‌ایم. صافکاری که اغلب در ایران و بسیاری از کشور‌ها مسیر تحصیلی آکادمیک نداشته و بر اثر کسب دانش و تجربه در طی مدت‌های متمادی به دست می‌آید، هنر و مهارت ترمیم و بازسازی بدنه خودرو به حالت اول است.

خودرو پژو 206 بعد از صافکاری بی رنگ

همان خودرو بعد از صافکاری

 آموزش صافکاری و نقاشی خودرو  آدرس صافکاری های تهران  اجرت خدمات صافکاری 206  اجرت صافکاری بی ام و  دستگاه صافکاری بدون رنگ  اجرت صافکاری سمند سورن  قیمت صافکاری درب پراید  صافکاری ال90  لیست اجرت صافکاری پارس  آموزش مکانیک خودرو

مکش بدنه با پمپ هوا برای صافکاری بی رنگ

تفاوت صافکاری بی رنگ و صافکاری با رنگ

تفاوت عمده این دو سبک صافکاری بدنه مستقیما به میزان شدت ضربه و اثر آن بر روی بدنه خودرو ربط ‌دارد. در تصادفات رانندگی بسته به میزان خسارت وارده، صاحب خودرو تصمیم می‌گیرد تا قطعه آسیب‌دیده بدنه را به صورت کامل تعویض و یا با استفاده از مهارت صافکار ترمیم‌کند. در صورت تعویض قطعه با نمونه خام و یا رنگ‌خورده، فرآیند بازسازی بدنه با سرعت بیشتر و البته ریسک بالاتر افت قیمت به انتها می‌رسد. اما در صورت صافکاری کردن خودرو، داستانی پر استرس آغاز شده و با روند آهسته‌تری به انتهای خود می‌رسد!

اثر ضربه یک برخورد مستقیما رنگ بدنه خودرو را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. اگر میزان ضربه وارده در حدی باشد که رنگ بدنه خودرو ریخته‌نشده و یا ناحیه ضرب‌دیده به شکل پیچیده‌ای دفرمه نشده و آسیب ندید‌ه‌باشد، می‌توان آن بخش از بدنه را با استفاده از مهارت و تجربه صافکار به حالت اولیه خود بدون تغییر در وضعیت رنگ خودرو برگرداند. به این حالت اصطلاحا صافکاری بی‌رنگ بدنه گفته می‌شود. بی‌رنگ ترمیم‌نمودن بدنه یک خودرو خوشحال‌کننده‌ترین حالت برای صاحب آن به شمار می‌آید و بسیاری از افراد بعد از یک تصادف در صدد هستند که تا جای ممکن، نقاط آسیب‌دیده بدون رنگ‌آمیزی بدنه ترمیم‌شوند. اما در پاره‌ای از موارد، شدت ضربه وارده به حدی‌است که باعث تضعیف رنگ بدنه می‌شود. این تضعیف لایه‌های رنگ یا به صورت خراش و ریختن تکه تکه رنگ در همان ابتدای حادثه ظاهرشده و یا در طی فرآیند صافکاری بدنه به صورت اجتناب‌ناپذیری خود را نشان‌ می‌هد. در این موارد بعد از اتمام فرآیند صافکاری، برای تمیز و یک‌ دست شدن ظاهر، بدنه خودرو باید مورد رنگ‌آمیزی قرار گرفته و در واقع عملکرد نقاش در این قسمت مکمل پروسه بازسازی بدنه است.

جدا از شدت ضربه و انرژی وارده حاصل از تصادف، کیفیت و ضخامت رنگ و همچنین زیرسازی آن نقش موثر و  تعیین‌کننده‌ای در نوع بازسازی بدنه‌ دارد. در خودروهایی که از کیفیت رنگ بالایی‌ بهره می‌برند ضخامت لایه‌های رنگی نیز بالا بوده و این ضخامت زیاد، توانایی بالاتری در تحمل شدت ضربه و انرژی بدون تاثیرگذاری منفی در رنگ را به خودرو هدیه‌ می‌دهد. اما آن روی سکه این است که اگر شدت ضربه از از حد تحمل بالاتر باشد، عملا امکان بی‌رنگ ترمیم‌کردن بدنه از صافکار سلب شده و در اینجا، نیاز به یک نقاش ماهر بیش از پیش احساس می‌شود.

 آموزش صافکاری و نقاشی خودرو  آدرس صافکاری های تهران  اجرت خدمات صافکاری 206  اجرت صافکاری بی ام و  دستگاه صافکاری بدون رنگ  اجرت صافکاری سمند سورن  قیمت صافکاری درب پراید  صافکاری ال90  لیست اجرت صافکاری پارس  آموزش مکانیک خودرو

کشیدن درب بدنه با پمپ هوا

قری درب النترا، برای صافکاری بی رنگ

تو رفتگی قسمتی از درب خودرو در اثر تصادف

خودرو هیوندای النترا 2014 بعد از صافکاری بی رنگ

همان خودرو بعد از صافکاری

چکش کاری برای صافکاری هیوندای النترا
چکش کاری نهایی قبل از اتمام کار
صافکاری بی‌رنگ به چه قیمتی ؟

اشتباه نکنید، در اینجا منظورمان دستمزد و  پرداخت بهای مادی در ازای ترمیم بدنه نیست. بلکه منظورمان بهای غیر مادی، میزان ریسک احتمالی و تاثیر سو اصرار و الزام بر صافکاری بی‌رنگ خودرو است. هر چقدر هم که با عناوینی چون “صافکاری تخصصی بی‌رنگ” و یا “صافکاری بی‌رنگ %۱۰۰ تضمینی” مواجه‌شوید و اصرار بر بی‌رنگ ترمیم‌کردن بدنه داشته‌باشید، باید بدانید که صافکاری بی‌رنگ تنها زمانی ارزشمند است که اثر موج را بر بدنه خودرو بر جای نذارد. پدیدار شدن موج که در راستای  به هم خوردن بالانس و ضخامت رنگ حاصل‌شده، کیفیت ترمیم بدنه را خدشه‌دار کرده و این مورد می‌تواند با رنگ‌نکردن قطعه آسیب دیده به راحتی پدیدار‌ شود.

کشیدنه درب خودرو با پمپ هوا جهت صافکاری درب مرسدس بنز

فرآیند صافکاری درب خودرو قبل از رنگ آمیزی

قری و رفتگی درب سمت راننده بنز مرسدس

تو رفتگی قسمتی از درب خودرو در اثر تصادف که هم نیاز به صافکاری دارد و هم رنگ آمیزی

درب مرسدس بنز صافکاری و رنگ آمیزی شده است

همان خودرو بعد از فرآیند صافکاری و نقاشی حرفه ای

بتونه کاری قبل از رنگ آمیزی درب مرسدس بنز
بتونه کاری قبل از فرآیند رنگ آمیزی، بخاطر از دست رفتن بافت رنگ در هنگام تصادف
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.