هزینه‌های میلیاردی فروشگاه رفاه برای تبلیغ قرعه کشی خودرو در تلویزیون +سند

0

طی ماههای گذشته بینندگان سیما شاهد برنامه هایی از صدا و سیما بودند که مملو از تبلیغات فروشگاه رفاه بود که اتفاقا بهترین ساعات تلویزیون را نیز به خود اختصاص داده و طبیعتا سازمان صدا و سیما برای تامین بودجه خود، دست به تبلیغات برای چنین مجموعه هایی زده است.
اما این تبلیغات گسترده فروشگاه رفاه در تلویزیون این سوال را در اذهان عمومی متبلور می کرد که یک فروشگاه، چقدر هزینه بابت تبلیغات گسترده خود در تلویزیون پرداخت کرده است و مبالغ پرداختی برای اعطای خودرو به مشتریان قرعه کشی، چقدر هزینه به دنبال دارد.

 درآمد صدا و سیما  تبلیغات فروشگاه رفاه  سهامداران فروشگاه رفاه  درآمد فروشگاه رفاه  قیمت برلیانس c3  قرعه کشی فروشگاه رفاه  محصولات فروشگاه رفاه  خبرهای گوناگون
از سوی دیگر، با توجه به اینکه هنوز هم مجموعه های دولتی و عمومی مشهوری چون بیمه ایران، سازمان ملی زمین و مسکن، بیمه مرکزی و شهرداری های تهران و تعداد دیگری از شهرها، جزء سهامداران مهم فروشگاه رفاه محسوب می شوند، طبیعتا توقع از این مجموعه نسبت به شرکت های کاملا خصوصی، در هزینه کردهای میلیاردی برای تبلیغات، متفاوت است.
اما جدیدترین صورت های مالی این فروشگاه زنجیره ای که طی روزهای اخیر منتشر شده و مربوط به ۶ ماهه منتهی به آخر فرودین ماه امسال است، حکایت از آن دارد که برخی هزینه کردهای “رفاه” در این مدت، نیازمند بررسی و توجه بیشتر است. به عنوان مثال، مبلغ ۵۴ میلیارد تومان بابت خرید کالا توسط این فروشگاه پرداخت شده که بنا بر اعلام خود شرکت، عمده آن بابت خرید برنج از یک شرکت است.

فروشگاه رفاه

نکته مهم در خصوص این خرید که قسمت عمده ای از پیش پرداخت ۵۴۳ میلیارد ریالی این فروشگاه را تشکیل می دهد آن است که فروشنده کالای مذکور، نماینده انحصاری واردات برنج محسن در کشور است. جالب آنکه، این رقم در مدت زمان مشابه، صرفا ۶ میلیارد تومان بوده است.
طبق اعلام رسانه ها در بهمن سال ۹۵، حدود ۱۱ درصد از سهام فروشگاه‌ های زنجیره ‌ای رفاه در بازار پایه فرابورس، فروخته شد و برنج آوازه این بلوک مدیریتی را خریداری کرد.
همچنین این گزارش تهیه شده توسط شرکت فروشگاه زنجیره ای رفاه که در خردادماه ۹۷ به تایید هیئت مدیره نیز رسیده، اعلام کرده که مبلغ ۳۳ میلیارد تومان، عمدتا بابت پیش پرداخت هزینه های مربوط به هزینه تبلیغات صدا و سیما و اهدا جوایز یعنی خودرو (در تبلیغات شرکت، نام خودرو برلیانس ذکر می شود) پرداخت شده است.
اما بررسی هزینه پیش پرداخت های این بخش در ۶ ماهه قبل از مدت زمان فعلی، حکایت از ان دارد که تنها حدود ۱۲ میلیارد تومان پرداخت شده بود و اکنون، این رقم جهشی چند برابر داشته است.

منبع: صبحانه آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.