هر آنچه که از آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی باید بدانید +آموزش تصویری
آب بندی خودروها چیزی نیست که متعلق به خودروهای قدیمی باشد و هنوز هم همه خودروها نیاز به آب بندی صحیح دارند تا بتوانند بهترین عملکرد و کیفیت را در اختیار صاحبانشان بگذارند.
شاید بسیاری از افراد که فکر میکنند موتور خودروهای لوکس و خارجی نیاز به آب بندی ندارند، این موضوع را با موضوع شارژ اولیه باطریهای موبایل مقایسه میکنند که دستگاههای جدید نیازی به این موضوع ندارند ولی باید بدانید که آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی مهمترین موردی است که باید بدانید تا صدها میلیون تومان هزینهای که برای خرید خودرو پرداخت کردید از بین نرود!
آیا خودروهای لوکس هم آب بندی احتیاج دارند؟
از دیگر دلایلی که بعضی از افراد فکر میکنند آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی یک امر غیرضروری است، اعتمادی است که به نحوه ساخت و دقت بالای شرکتهای خودروساز دارند و تصور میکنند که با دقت موجود نیازی نیست خودروهای جدید آب بندی شوند ولی این تفکر اشتباه است البته این بدین معنا نیست که بسیاری از رسوم قدیمی در آب بندی در مورد خودروهای جدید نیز باید اجرا شود ولی باید بدانید علیرغم اینکه تنظیم موتورهای کاربراتوری، فیلرگیری و … انجام نمیشود ولی هزار کیلومتر اول خودروهای جدید هنوز حیاتی و بسیار مهم است.
نکته دیگری که باید توجه کنید که آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی باعث میشود که هزینههای نگهداری شما نیز کاهش پیدا کرده و حداقل تا ۲۰-۳۰ هزار کیلومتر ابتدایی هیچ گونه مشکلی را در خودروی خود نداشته باشید. البته به دلیل تولید اصولی و ساخت با کیفیت این خودروها معمولا تا کیلومتر ۲۰ هزار مشکلی خاصی در خودروهای خارجی دیده نمیشود ولی آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی باعث میشود که قطعا هزاران کیلومترهای بعدی را نیز با کیفیت بسیار بهتری از اتومبیل خود بهره ببرید.
موردی بعدی آب رادیاتور است که باید توجه کنید ریختن آب لوله کشی درون مخزن آن یک اشتباه بزرگ است چرا که املاح داخل آن میتواند برای رادیاتور خودروی شما مضر باشد. برای پر کردن مخزن آن باید از مایع مخصوص استفاده کنید تا از سلامت رادیاتور خود مطمئن باشید.
۴- فواصل کوتاه بهترین زمان برای تعویض روغن موتور
اول از همه بدانید که باید یک برنامهریزی دقیق برای تعویض روغن موتور داشته باشید و به برنامهریزی خودتان که بر مبنای نظر کارشناسان و شرکت سازنده بنا شده است توجه کنید و به آن عمل کنید. نکته دوم اینکه خودروهایی که در حال آب بندی هستند نیازمند تعویض روغن در فواصل کوتاهتر هستند و توصیه میشود هر چه سریعتر اقدام به تعویض روغن نمایید و فواصل اصلی و پیشنهادی سازنده روغن را به کیلومترهای بالای ۱۰ هزار موکول کنید.
به طور مثال اگر کمی اهل خرج کردن هستید و به صدها میلیون تومان خرجی که برای خودرو کردهاید، توجه دارید باید در کیلومترهای ۸۰ و ۵۰۰ و ۲۰۰۰ اقدام به تعویض روغن کنید. شاید تعجب کنید که چرا باید پس از ۸۰ کیلومتر اقدام به تعویض روغن کرد ولی براده برداریهای داخل موتور دلیلی است که حتی بعضا به چشم میتوانید داخل روغن ببینید و باید بدانید که این موارد شدیدا برای موتور مضر است.
در ۸۰۰ کیلومتر بعدی سعی کنید از حضور در ترافیک سنگین خودداری کنید و نگذارید خودرو تا دور موتور بسیار پایین کار کند که برای موتور مضر است.